Kinderachtig?

Berichtdoor DordrechtDuck » do apr 28, 2011 7:18 pm

jan Baksteen schreef:Het is totaal niet kinderachtig, maar ik zou het niet durven in de trein naar school een Donald Duck te lezen.
Heb het een keer gedaan en dat was ook de laatste keer...

Daar kom je wel overheen als je wat ouder/wijzer bent. Het is juist handig, want je kan nooit weten hoe een ander over je denkt. Dus moet je het uitlokken door juist iets te doen wat voor jouw de normaalste zaak van de wereld is en voor een ander raar en onbegrijpelijk. Dan weet je snel genoeg aan wie je wel wat hebt, en wie niet. Als mensen gelijk een negatief oordeel trekken dan kun je ze links laten liggen. En als dat meisje je uitlacht samen met haar vriendinnetje, en een andere keer is ze alleen en vermijdt ze je, dan loop je er gelijk naar toe en vraagt of ze niet toevallig even moet lachen ofzo. Of dat ze dat alleen met vriendinnetjes erbij doet.

Had tijdje geleden een mooie reclame gezien dat een buschauffeur opera aan het zingen was, en 2 meisjes waren erom aan het lachen. Maar 1 van de meisjes zat het later zachtjes mee te zingen. Mensen schamen zich voor de meest normale dingen, dat is eigenlijk om je voor te schamen!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor kwuk duck » do apr 28, 2011 8:14 pm

Ik hoef bij ons op school ook niet openbaar te zeggen dst mijn hele kamer vol licht met DD`s, alleen een paar vrienden weten het omdat ze vaker bij mij komen. Ook geeft de DD je voorrechten! doordat ik steeds als er nieuwe uitgaves van DD zijn ze bij de bruna gaan halen ben ik daar nou bijna vaste klant en zullen ze ook nooit moeilijk doen als je iets van een andere wilnkel daar wilt ruilen, Zo heb ik daar de gratis Pocket geruild voor de nieuwe! De vrouw die zei dat het niet uitmaakte wat ze had liggen een oude of een nieuwe!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 28, 2011 9:52 pm

kwuk duck schreef:Ook geeft de DD je voorrechten! doordat ik steeds als er nieuwe uitgaves van DD zijn ze bij de bruna gaan halen ben ik daar nou bijna vaste klant en zullen ze ook nooit moeilijk doen als je iets van een andere wilnkel daar wilt ruilen, Zo heb ik daar de gratis Pocket geruild voor de nieuwe! De vrouw die zei dat het niet uitmaakte wat ze had liggen een oude of een nieuwe!

Ik heb hetzelfde ondervonden. Ik ben een vaste klant bij de lokale Primera. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr apr 29, 2011 1:54 am

jan Baksteen schreef:@RubberDuck: Nooit vreemde blikken? Misschien moet ik het toch maar weer eens uit proberen. Je schaamt je toch zo diep als ze gaan vragen hoe oud je bent? Dat is mij dus gebeurd.

@DD: Er zat een keer een man tegenover me in de trein, die vroeg of ik er nog niet uitgegroeid ben. Je kan toch niet uitgroeien uit de Donald Duck? Jong en oud kan het lezen.

Bij de Ako op het station durf ik wel de Donald Duck door te kijken, omdat er dan al vaak ook nog iemand staat die het ook door kijkt. Ja, als ik het meerdere mensen zie doen vind ik het niet erg meer.

Ik heb over het algemeen meer moeite met het en plein public in de winkel bekijken van de ...eh... "grote-jongens-boekjes" dan de Donald Duck, hoor. :P

Ik ken zat volwassenen die de Donald Duck lezen en daar wordt nooit lullig over gedaan. Disney-films daarentegen is een ander verhaal. Maar dat komt door Disney zelf. In de jaren '90 vond bepaald niemand hun films kinderachtig, door films als Aladdin, Lion King en Tarzan. Daarna hebben ze het voor zichzelf verpest door een stortvloed aan video-uitgaven met vervolgdelen die qua verhaal vooral gericht zijn op kleine kinderen, en dat vreselijke Disney Channel met al die series voor tienermeisjes. Maar ik heb er wat op gevonden: als mensen erover beginnen dat het kinderachtig is, laat ik ze gewoon de fragmenten zien die ook in het topic Religie/spiriualiteit in Disney-films staan. Dan zijn ze nog te verbaasd om wat uit te brengen. ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 09, 2011 4:09 pm

tja...... en waar wordt meestal het eerste naar gegrepen ergens in een wachtkamer ofzoow? juist! de donald duck! ik zie nog vaak volwassen en die lezen dan stiekem in de wachtkamer een donald duck!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duck » di mei 10, 2011 4:00 pm

ik ben 13 ,maar toch vragen ze bij de bruna altijd of het een cadeau is :P,eigenlijk best raar want ik ben best klein voor mijn leeftijd(155).
maar soms koop ik iets in de supermarkt en daar hebben ze geen inpakpapier dus daar kunnen ze het ook niet vragen!:)

Soms zie ik wel eens mensen bij de frituur de DD lezenen allemaal tussen de 20 en de 30!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Otto » di mei 10, 2011 5:42 pm

ik ben zelf 33 en lees ook gewoon de DD en de extra en de pockets... etc... dus daar is echt niets kinderachtigs aan hoor... :)
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dirk McDuck » di mei 10, 2011 8:30 pm

kwuk duck schreef:Ook geeft de DD je voorrechten! doordat ik steeds als er nieuwe uitgaves van DD zijn ze bij de bruna gaan halen ben ik daar nou bijna vaste klant en zullen ze ook nooit moeilijk doen als je iets van een andere wilnkel daar wilt ruilen, Zo heb ik daar de gratis Pocket geruild voor de nieuwe! De vrouw die zei dat het niet uitmaakte wat ze had liggen een oude of een nieuwe!

In de boekhandel in de stad waar ik naar school ga mag dat altijd en ik haal er eigenlijk niet zo heel vaak wat, als het plastic er maar nog om zit vinden ze het best. Zo had ik de kerstpocket van dit jaar 2 keer gekregen en van te voren ook al gekocht en mocht gewoon zelf iets uitkiezen.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor De Zwarte Schim » za nov 05, 2011 6:29 pm

Het beste is, dat het personeel van de desbetreffende winkel neutraal is, daar zou eigenlijk een regel voor moeten zijn. Geen gelach en gevraag van: waarom koop je dit? etc.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Kinderachtig?

Berichtdoor De Zwarte Schim » di aug 07, 2012 10:38 pm

Ik kocht pas in een winkel wat DD uitgaven, en toen begonnen die 2 die achter de kassa stonden bij the readshop me gewoon uit te lachen! wat maakt het uit wat aan wie je wat verkoopt? het gaat jou toch om je loon en om de inkomsten denk ik dan. In ieder geval kom ik daar nooit meer.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Kinderachtig?

Berichtdoor Duck » di aug 07, 2012 11:00 pm

Zoiets ken ik ook!
Ik ging schoolspullen kopen bij de V&D, en zoals je misschien weet lopen niet tot nauwelijks meisje van mijn leeftijd rond met Donald Duck spullen, ik sta dus bij dat rek met de DD spullen, komt er een of ander meisje langs met een vriendin(ik ken ze trouwens niet), ze bekijken me van boven naar beneden (en wat er in het mandje ligt) en beginnen te lachen!
Kom op , vrijheids van schoolspullen uiting, toch?!
Als zij zo graag een Oilily,Girlz,Hoi of hitkrant spullen willen (waar ik niks aanvind :P ) kopen, ga ik toch ook niet om hun lachen?
Stomme mensen....
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re:

Berichtdoor Karel » wo aug 08, 2012 10:43 am

DD schreef:
Bruno Kopsky schreef:Vergeet ik de link te geven.... Hier: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/336 ... _studenten

Wat praat die man ongelooflijk veel met consumptie zeg. Ik dacht eerst dat hij naast een fontein stond :P

Ja hè! Je moet eens kijken vanaf 3.40, dan begint hij bijna te spugen!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Kinderachtig?

Berichtdoor Dirk McDuck » wo aug 08, 2012 12:49 pm

Een hele tijd terug toen ik bij de kapper zat, las ik de donald duck tijdens het wachten even door. Terwijl ik bezig ben komt er een oudere man binnen (ongeveer 60). De man begint meteen tussen de tijdschriften te zoeken, maar vindt niet wat hij zoekt. Ik had het duckje al gelezen en legde hem neer. Nog geen 10 seconden later pakt de meneer de donald duck op en begint lachend te lezen. Hier word ik blij van. :)
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Re: Kinderachtig?

Berichtdoor Duck » wo aug 08, 2012 1:29 pm

Dirk McDuck schreef:Een hele tijd terug toen ik bij de kapper zat, las ik de donald duck tijdens het wachten even door. Terwijl ik bezig ben komt er een oudere man binnen (ongeveer 60). De man begint meteen tussen de tijdschriften te zoeken, maar vindt niet wat hij zoekt. Ik had het duckje al gelezen en legde hem neer. Nog geen 10 seconden later pakt de meneer de donald duck op en begint lachend te lezen. Hier word ik blij van. :)

Dat is een leuk verhaaltje, hier word ik ook blij van! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Kinderachtig?

Berichtdoor DD » wo aug 08, 2012 1:44 pm

Duck schreef:Zoiets ken ik ook!
Ik ging schoolspullen kopen bij de V&D, en zoals je misschien weet lopen niet tot nauwelijks meisje van mijn leeftijd rond met Donald Duck spullen, ik sta dus bij dat rek met de DD spullen, komt er een of ander meisje langs met een vriendin(ik ken ze trouwens niet), ze bekijken me van boven naar beneden (en wat er in het mandje ligt) en beginnen te lachen!
Kom op , vrijheids van schoolspullen uiting, toch?!
Als zij zo graag een Oilily,Girlz,Hoi of hitkrant spullen willen (waar ik niks aanvind :P ) kopen, ga ik toch ook niet om hun lachen?
Stomme mensen....

Trek je er gewoon niks van aan.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron