Abonnement

Berichtdoor DD » vr sep 26, 2008 11:26 pm

Waar kan je allemaal abonnement op nemen?

De gewone DD, DD Extra, DD Junior en Katrien weet ik. Maar kan dat ook op Duck Out en Duckpower (en suducku evt.) En zijn er ook nog andere dingen waar het op kan?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za sep 27, 2008 4:30 pm

Duck Out denk ik wel, maar Duck Power? Echt niet! En ook niet op pockets, dubbelpockets, minipockets, Big Funs, zomer- en winterboeken, en de scheurkalender.
En ook niet op de Beste Verhalen en de Grappiste Avonturen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za sep 27, 2008 9:18 pm

Misschien grappig om te weten: in Duitsland kun je een abonnement nemen op de pockets ('Lustiges Taschenbuch'). Dan krijg je ze 12 keer per jaar netjes in de bus.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » za sep 27, 2008 9:35 pm

Dat is wel een mooie gedachte ;)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo sep 28, 2008 10:53 am

Rockerduck schreef:Misschien grappig om te weten: in Duitsland kun je een abonnement nemen op de pockets ('Lustiges Taschenbuch'). Dan krijg je ze 12 keer per jaar netjes in de bus.

Een kleinigheidje, maar in Duitsland verschijnt de pocket om de vier weken, dus 13 maal per jaar.

Het zou me niet verbazen als we in Nederland ook die kant op gaan, en er ook een abonnement mogelijk wordt.
Buitenlandse abonnementen zijn overigens niet bepaald goedkoop, en zeker wanneer je bijvoorbeeld Micky Maus Magazin wilt ontvangen mag je wel een flinke brievenbusopening hebben vanwege alle rommel die ze er graag bijstoppen. Wat dat betreft ben ik blij dat Sanoma dat niet doet.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za okt 11, 2008 4:37 pm

Big Bad Wolf schreef:Buitenlandse abonnementen zijn overigens niet bepaald goedkoop,

Klopt. Sinds de euro (2002) kun je de Duck ook in het buitenland krijgen. Als je bij de prijs kijkt (achterblad rechtsonder) zie je het ook: in het buitenland (m.u.v. Benelux) is hij 2x zo duur.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo dec 07, 2008 6:36 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Big Bad Wolf schreef:Buitenlandse abonnementen zijn overigens niet bepaald goedkoop,

Klopt. Sinds de euro (2002) kun je de Duck ook in het buitenland krijgen. Als je bij de prijs kijkt (achterblad rechtsonder) zie je het ook: in het buitenland (m.u.v. Benelux) is hij 2x zo duur.

Dit is volledig naast de waarheid. De Duck is al jaren voor de verschijning van de euro in het buitenland verkrijgbaar geweest. Alleen niet het volledige jaar. In de populaire vakantieplaatsen is het blad tijdens het hoogseizoen verkrijgbaar. En hoewel je er niet blij van wordt is het met de huidige portokosten logisch dat bladen in het buitenland onbetaalbaar zijn.
Misschien moeten de lieden in Brussel daar eens naar kijken. Een verenigd Europa, alleen nog wel steeds ieder voor zich.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 7:52 pm

Ik was laats in oosterwijk en daar zijn ze al veel verder met de pockets. Weet iemand hoe dat komt.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 11, 2009 10:51 pm

huugduck schreef:Ik was laats in oosterwijk en daar zijn ze al veel verder met de pockets. Weet iemand hoe dat komt.

Dat komt omdat ze in Nederland twee keer opnieuw zijn begonnen met tellen. Eerst had je vanaf 1971 een eerste serie van 9 nummers. Daarna had je, tot 1992, een tweede serie van 53 nummers. Die waren voor de helft in kleur en de helft zwart-wit. Toen zijn ze in 1993 opnieuw begonnen met een derde serie, helemaal in kleur, en daar zijn er nu 160 van (ofzo). En heel lang zijn er in Nederland 8 pockets per jaar verschenen en in Duitsland en Oostenrijk 12 per jaar. Dus daarom zijn die al over de 300.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » zo apr 12, 2009 9:00 am

Ik heb dus bij de nieuwste geken die was wel gewoon het zelfde als onze nieuwste. Dus nu zijn ze gewoon aan het vertalen en daar met een andere voorkant hem daar neer gezet.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 12:46 pm

Big Bad Wolf schreef:
Rockerduck schreef:Misschien grappig om te weten: in Duitsland kun je een abonnement nemen op de pockets ('Lustiges Taschenbuch'). Dan krijg je ze 12 keer per jaar netjes in de bus.

Een kleinigheidje, maar in Duitsland verschijnt de pocket om de vier weken, dus 13 maal per jaar.

Het zou me niet verbazen als we in Nederland ook die kant op gaan, en er ook een abonnement mogelijk wordt.
Buitenlandse abonnementen zijn overigens niet bepaald goedkoop, en zeker wanneer je bijvoorbeeld Micky Maus Magazin wilt ontvangen mag je wel een flinke brievenbusopening hebben vanwege alle rommel die ze er graag bijstoppen. Wat dat betreft ben ik blij dat Sanoma dat niet doet.

Wat is het voor rommel?
Want als het mini-boekjes zijn of posters dan is het toch leuk om erbij te krijgen!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 12, 2009 3:10 pm

mcDuck King schreef:Wat is het voor rommel?
Want als het mini-boekjes zijn of posters dan is het toch leuk om erbij te krijgen!

Het zijn plastic speeltjes, zoals je die vaak in de uitverkoopbakken van de Zeeman of Wibra kunt vinden, voor 50 cent of een euro.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 12, 2009 10:38 pm

Als in: plastic fluitjes die bijna meteen al geen geluid meer voortbrengen?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » ma apr 13, 2009 8:22 am

Als ze uniek zijn vind ik het wel leuk maar ik vind van mening dat het er wel bij mag!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Elco8183 » di apr 14, 2009 9:23 pm

Rockerduck schreef:Dat komt omdat ze in Nederland twee keer opnieuw zijn begonnen met tellen. Eerst had je vanaf 1971 een eerste serie van 9 nummers.

Correctie, 11 nummers
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron