De beste verhalen van: Hoe zit het nou precies?

De beste verhalen van: Hoe zit het nou precies?

Berichtdoor VincentH » za apr 01, 2023 12:23 pm

Hallo allemaal! Ik heb een paar vragen over de serie De beste verhalen van Donald Duck.

Net ingeschreven hier. Ik lees al vanaf de jaren 70 Donald Ducks, heb inmiddels alle jaargangen van 1952 tot halverwege 2005 terugverzameld en ben daar dagelijks van aan het genieten. De verhalen van Carl Barks zijn toch wel de beste, en ik begrijp dat al zijn verhalen in bovenstaande serie zijn uitgegeven. Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden?

1. Hebben alle verhalen van Carl Barks ook ooit in de Donald Duck gestaan?

2. Ik heb laatst een paar albums uit deze serie gekocht en het valt me op dat het papier niet de glanzende kwaliteit is als de albums die ik in mijn jeugd heb gelezen. Ook de kleuren zijn wat minder mooi. Waarom is dit gedaan, goedkoper? Of juist natuurgetrouwer?

Alvast bedankt voor de hulp :-)
VincentH
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za apr 01, 2023 11:37 am

Re: De beste verhalen van: Hoe zit het nou precies?

Berichtdoor Michiel Q » vr apr 07, 2023 9:53 pm

VincentH schreef:1. Hebben alle verhalen van Carl Barks ook ooit in de Donald Duck gestaan?

Praktisch alle verhalen die Barks zelf getekend heeft stonden ooit in de Nederlandse Donald Duck. (Een uitzondering is bijv. "The Treasure of Marco Polo" in BV 80.) De meeste Woudlopers-verhalen die Daan Jippes hertekend heeft werden direct in de BV-reeks geplaatst. Er staat in de BV-reeks ook wat extra materiaal dat nimmer in 't weekblad gestaan heeft. (Zoals bijv. de Engelstalige rebus in BV 131.)

VincentH schreef:2. Ik heb laatst een paar albums uit deze serie gekocht en het valt me op dat het papier niet de glanzende kwaliteit is als de albums die ik in mijn jeugd heb gelezen. Ook de kleuren zijn wat minder mooi. Waarom is dit gedaan, goedkoper?

De BV-reeks is ten einde, maar wordt nu op goedkoop papier herdrukt en in grote stapels bij Kruidvat gedropt als aanbieding. In het verleden gebeurde dit met onverkochte albums, maar nu worden de albums direct voor Kruidvat geproduceerd. Het goede nieuws is dat dit óók geldt voor de Oom Dagobert-albums van Don Rosa die lange tijd moeilijk te verkrijgen waren. De albums zijn er niet aantrekkelijker op geworden, maar ach... Nog steeds leuk, hè?

P.S. Dit is een prachtig forum, maar het is uitgestorven. Je kunt oud-forumleden treffen op de Facebook-groep "Het beste uit Donald Duck Weekblad".
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: De beste verhalen van: Hoe zit het nou precies?

Berichtdoor VincentH » za apr 08, 2023 11:51 am

Dankjewel voor je reactie, nu is het eindelijk duidelijk , ik zal de stapel BV’s weer op Marktplaats proberen te verkopen, ik heb de verhalen namelijk dus ook in het weekblad.

Nogmaals bedankt!
VincentH
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za apr 01, 2023 11:37 am

Re: De beste verhalen van: Hoe zit het nou precies?

Berichtdoor Daniel73 » zo apr 16, 2023 9:47 pm

VincentH schreef:ik heb de verhalen namelijk dus ook in het weekblad.

Niet dus! Wel de meeste!
En los daarvan vind ik de albumreeks een makkelijke manier om alles te vinden. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron