DD luxe stripboekencollectie bij Algemeen Dagblad

Berichtdoor DuckBoy » vr nov 27, 2009 8:18 pm

dd als kerstdiner en dd als weldoener is een mooi kerst album
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Kwekje » vr nov 27, 2009 9:33 pm

DuckBoy schreef:dd als kerstdiner en dd als weldoener is een mooi kerst album

Ja nummer 35 volgens mij als Weldoener :D Prachtverhaal :D
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Donald Duck » za nov 28, 2009 10:24 pm

Ik heb de box vandaag gehaald en moet zeggen, het zijn geweldig mooie albums. De kwaliteit is ook super!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » ma nov 30, 2009 11:31 pm

Ik heb het ook vandaag gehaald. Had jij ook ipv de eerste deel een kartonnen doos? Ik had zo begrepen dat je het eerste deel in die doos moest doen. Dus ik deed het er in bleek het te nauw te zijn. Wilde ik het er uit halen lukte het niet meer. Dus heb ik het er af moeten scheuren. Waar slaat die hele doos op :S
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Donald Duck » di dec 01, 2009 8:29 am

Bij mij zat deel 1 er gewoon bij. Echter was ik gister bij een andere vestiging van de Primera en daar stond ze box in seal, zonder deel 1. Wel zat op de plaats van deel 1 een karton waar op stond: doe hier u gratis deel 1. Bij mij past de gehele serie goed in een box.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Michiel P » di dec 01, 2009 1:08 pm

Een kostelijk misverstand! "Doe hier uw gratis deel 1" betekent dat je deel 1 op die plek in de doos mag doen, dus in plaats van dat karton. Het karton zelf is dus géén doos.

Wat zal DD nu gaan doen? Moet hij nu eigenlijk een nieuwe complete serie bestellen, om een nieuw kartonnetje te krijgen? Want zonder dat karton is de serie eigenlijk niet volledig, of wel?

Overigens kun je op de website kiezen of je de serie mét of zonder deel 1 bestelt. In beide gevallen betaal je dan 69 euro. Mijns inziens kun je dan net zo goed deel 1 opnieuw bestellen. Dat extra deel 1 kun je nog altijd aan iemand kado doen.

Ei schreef:Zijn er anderen hier, die een storend raster zien over de illustraties in het artikel?

Bij nader inzien heeft mijn exemplaar dat ook, tenminste bij de foto van Walt Disney en de laatste foto van Carl Barks (met Donald en Katrien). Maar het lijkt niet op het plaatje bij het Wikipedia-artikel dat je liet zien.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » di dec 01, 2009 6:36 pm

Michiel P schreef:Een kostelijk misverstand! "Doe hier uw gratis deel 1" betekent dat je deel 1 op die plek in de doos mag doen, dus in plaats van dat karton. Het karton zelf is dus géén doos.

Wat zal DD nu gaan doen? Moet hij nu eigenlijk een nieuwe complete serie bestellen, om een nieuw kartonnetje te krijgen? Want zonder dat karton is de serie eigenlijk niet volledig, of wel?

Ik bedoel dat ik alleen dat dunne doosje eraf heb geschuurd he. Niet de hele box. Dat dunne karton hoor toch niet bij de verzameling? Waar moet je hem laten dan als je deel 1 op zijn plaats zet?

Verder komt de redactie er wel héél openlijk voor uit dat ze Otto haten. In de beschrijving in een van de boeken staat open en bloot dat Otto ongewenst en niet grappig is en dat hij gelukkig niet meer in het weekblad voorkomt. Ik begin wel nieuwsschierig te raken over zijn ongewenstheid.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Otto » di dec 01, 2009 7:18 pm

DD schreef:Verder komt de redactie er wel héél openlijk voor uit dat ze Otto haten. In de beschrijving in een van de boeken staat open en bloot dat Otto ongewenst en niet grappig is en dat hij gelukkig niet meer in het weekblad voorkomt. Ik begin wel nieuwsschierig te raken over zijn ongewenstheid.

:( :mad:
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Michiel P » wo dec 02, 2009 6:36 pm

DD schreef:Ik bedoel dat ik alleen dat dunne doosje eraf heb geschuurd he. Niet de hele box. Dat dunne karton hoor toch niet bij de verzameling? Waar moet je hem laten dan als je deel 1 op zijn plaats zet?

Op een veilige plek, in een stofvrij beschermhoesje. Dat kartonnetje wordt geld waard! Zeg, ben jij eigenlijk wel een serieuze verzamelaar? ;)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » wo dec 02, 2009 10:52 pm

Euh ja hoezo?

En trouwens, ik kan dat doosje wel aan elkaar lijmen he, zo erg is het niet, alleen de twee lusjes die op elkaar horen zijn van elkaar af.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » do dec 03, 2009 2:16 pm

DD schreef:En trouwens, ik kan dat doosje wel aan elkaar lijmen he, zo erg is het niet, alleen de twee lusjes die op elkaar horen zijn van elkaar af.

Helaas, daar is het al te laat voor. Kapotte doosjes zijn niets meer waard! Kun je net zo goed weggooien. Zonde, hoor. :P

DD schreef:
Michiel P schreef:Zeg, ben jij eigenlijk wel een serieuze verzamelaar? ;)

Euh ja hoezo?

Stel dat jij de serie nog niet in je bezit hebt - en dat iemand jou (over een paar jaar) de complete serie aanbiedt en extra geld vraagt omdat het kartonnetje er nog bij zit, zou je daar dan op ingaan? Of zou je net zo lief de complete serie zónder kartonnetje hebben, voor een lagere prijs?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Donald Duck » do dec 03, 2009 7:14 pm

De verzamelbox zal uiteindelijk ook wel los leverbaar zijn neem ik aan. Het losse doosje met de tekst ''plaats hier uw gratis deel 1'' kun je er zo uittrekken. Hier zijn naar mijn weten geen beschadigingen/sporen van te zien. Tenminste, bij mijn exemplaar niet.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » vr dec 04, 2009 10:10 pm

Michiel P schreef:Stel dat jij de serie nog niet in je bezit hebt - en dat iemand jou (over een paar jaar) de complete serie aanbiedt en extra geld vraagt omdat het kartonnetje er nog bij zit, zou je daar dan op ingaan? Of zou je net zo lief de complete serie zónder kartonnetje hebben, voor een lagere prijs?

Het duurder kopen mét karton. Jij?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » vr dec 04, 2009 10:42 pm

DD schreef:Het duurder kopen mét karton. Jij?

Serieus? Ik bedoel dus niet de opbergbox, maar het kartonnetje dat je hebt stukgemaakt. Hoeveel zou je daar extra voor willen betalen?

Mij zou dat kartonnetje worst wezen. Het gaat immers om de albums. Ook de box zou ik wel kunnen missen, maar daarvan begrijp ik nog wel dat de verzamelaar hem er graag bij heeft.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DuckBoy » di dec 22, 2009 6:02 pm

Ik heb de albums nu allemaal uit. Ik vind de inleidingen goed gedaan en verder is Barks altijd genieten!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten