Grappigste Avonturen van Donald Duck

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 14, 2009 11:48 am

mcDuck King schreef:Maar ja, komt er weer een onbekend album van ene Bernado.

Je hebt helemaal gelijk. Om je gelijk te bewijzen, stel ik 1 vraag: wie is Bernado? Is dat niet die Dombo-tekenaar ofzoiets?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 14, 2009 12:00 pm

Duckfan van Down Under schreef:
mcDuck King schreef:Maar ja, komt er weer een onbekend album van ene Bernado.

Je hebt helemaal gelijk. Om je gelijk te bewijzen, stel ik 1 vraag: wie is Bernado? Is dat niet die Dombo-tekenaar ofzoiets?

Ja, maar ook Hiawatha, Madam Mikmak, de Grote, Boze Wolf en Broer Konijn.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 14, 2009 12:01 pm

mcDuck King schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
mcDuck King schreef:Maar ja, komt er weer een onbekend album van ene Bernado.

Je hebt helemaal gelijk. Om je gelijk te bewijzen, stel ik 1 vraag: wie is Bernado? Is dat niet die Dombo-tekenaar ofzoiets?

Ja, maar ook Hiawatha, Madam Mikmak, de Grote, Boze Wolf en Broer Konijn.

Sorry voor de dubbelpost.
Hij tekent soms nog Duck's.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jun 14, 2009 1:25 pm

mcDuck King schreef:
Ridder ter Geit schreef:Dat bedoelde ik. Barks vond het niet zo leuk dat Rosa Dagoberts hele levensverhaal uitwerkte. Hij zei dat hij wilde dat Rosa dat niet gedaan zou hebben.

Had die het dan in schetsen zelf gedaan?

Nee, Carl Barks wilde het verleden niet helemaal uitwerken in jaartallen en alles. Dat vond hij denkelijk teveel lijken op het 'vastleggen' van personages. Zo zet je ook beperkingen voor andere tekenaars en schrijvers.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Carl Rosa » zo jun 14, 2009 1:56 pm

Ridder ter Geit schreef:
mcDuck King schreef:
Ridder ter Geit schreef:Dat bedoelde ik. Barks vond het niet zo leuk dat Rosa Dagoberts hele levensverhaal uitwerkte. Hij zei dat hij wilde dat Rosa dat niet gedaan zou hebben.

Had die het dan in schetsen zelf gedaan?

Nee, Carl Barks wilde het verleden niet helemaal uitwerken in jaartallen en alles. Dat vond hij denkelijk teveel lijken op het 'vastleggen' van personages. Zo zet je ook beperkingen voor andere tekenaars en schrijvers.

Barks dacht helemaal niets wat dat betreft. Er was toch helemaal geen Duck geschiedenis of historie. Alles was een blanco blad in die tijd en er werd echt niet gedacht over dat later iemand misschien zijn verhalen en karakters ging gebruiken. Hij schreef en tekende gewoon wat hij leuk vond en dacht dat goed was. Niets meer en niets minder.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Carl Rosa » zo jun 14, 2009 1:58 pm

By the way: Ik ga voor een album met Dick Moores verhalen! Dat is echt weird maar wel heel bijzonder!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 14, 2009 5:14 pm

Carl Rosa schreef:
Ridder ter Geit schreef:
mcDuck King schreef:Had die het dan in schetsen zelf gedaan?

Nee, Carl Barks wilde het verleden niet helemaal uitwerken in jaartallen en alles. Dat vond hij denkelijk teveel lijken op het 'vastleggen' van personages. Zo zet je ook beperkingen voor andere tekenaars en schrijvers.

Barks dacht helemaal niets wat dat betreft. Er was toch helemaal geen Duck geschiedenis of historie. Alles was een blanco blad in die tijd en er werd echt niet gedacht over dat later iemand misschien zijn verhalen en karakters ging gebruiken. Hij schreef en tekende gewoon wat hij leuk vond en dacht dat goed was. Niets meer en niets minder.

Precies. Ik begrijp ook niet waar Ridder ter Geit het vandaan haalt.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 14, 2009 8:13 pm

mcDuck King schreef:Precies. Ik begrijp ook niet waar Ridder ter Geit het vandaan haalt.

Graag alleen citeren op datgene waar je op wilt reageren. De rest kun je verwijderen. (Dus jij reageert op Carl Rosa, dan kan je het eerdere commentaar van jou en Ridder ter Geit weglaten.) :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jun 15, 2009 9:05 am

Dan zou ik moeten opzoeken waar het citaat vandaan komt. Ik heb weleens gelezen, en ongetwijfeld niet in een Disney-album, dus ongetwijfeld ergens op McDuck of McDrake, dat Barks over Rosa's levensverhaal zei: "I wish he didn't do it" (of iets in die trend). Dit komt denk ik omdat Barks vond dat dit de fantasie beperkt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jun 15, 2009 9:36 am

Volgens mij had Rockerduck de Wikipedia-pagina over Don Rosa aangepast met wat meer kritische kanttekeningen erbij. Dit staat er over de relatie tussen Don Rosa en Carl Barks, waar uitgebreid op McDuck over gepraat is:

"Tegelijkertijd wordt hij bekritiseerd. Vooral Rosa's internetcampagnes in de jaren '90 hebben kwaad bloed gezet bij Barks-liefhebbers. Rosa schreef de ene kwade e-mail na de andere naar DCML, over de persoon Carl Barks. Die had hem namelijk niet te woord willen staan op een stripbeurs in Atlanta en had zich negatief uitgelaten over 'The Life and Times of Scrooge McDuck'. Rosa schilderde een volledig subjectief negatief beeld van Barks, wat door iedereen die dicht bij Barks stond werd tegengesproken. Rosa ging zelfs zover om Barks een "evil genius" te noemen. Rosa's tegenstanders vermoedden dat de vele haatzaaiende berichten van Rosa voortkwamen uit het feit dat Barks hem niet als zijn opvolger zag. In 1997 mocht Rosa dan eindelijk Barks thuis ontmoeten, waarover een advertentie-achtig artikel verscheen in een Disney-tijdschrift, dat berichtte dat alles weer koek en ei was tussen de twee. Rosa heeft echter nooit verantwoording afgelegd voor zijn berichten, maar schoof de schuld op de managers van Barks."

Er staat dus dus Barks zich negatief heeft uitgelaten over 'The Life and Times of Scrooge McDuck'. Volgens mij had hij iets als: "I wish he didn't do it" gezegd. Vandaar het idee van mij dat Barks alle auteurs prima zou vinden, maar met het gecreeerde 'raamwerk' van Don Rosa wel wat moeite zou hebben.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 15, 2009 12:45 pm

Discussie over Barks en Rosa mag voortgezet worden in één van de reeds bestaande topics in subforum 'Don Rosa'!!!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ega Bevan » ma jun 15, 2009 8:52 pm

mcDuck King schreef:[Verschrikkelijk, al die onnodige albums. En dan nog de slechste verhalen bij tekenaars kiezen ook. Omdat dat goedkoper is. :mad:

Zin 1: Leve de grote hoeveelheden! Ik ben duckfanaat. Jij denk ik ook. Waarom vind je het dan verschrikkelijk als er veel uitgegeven wordt?
zin 2: Kwestie van mening, denk ik.
mcDuck King schreef:Dat album van T ony Strobl was goed. Die verdient hij naar kilo's strip pagina's, weer een goed album. Maar ja, komt er weer een onbekend album van ene Bernado.

Ikzelf vind Strobl verschrikkelijk slecht. En houterig. Die verdient geen kilo's strips. Bernado is ook slecht, maar waarom slechter dan Strobl? Overigens, ik geniet van allebei, hoor.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 15, 2009 9:00 pm

Ega Bevan schreef:
mcDuck King schreef:[Verschrikkelijk, al die onnodige albums. En dan nog de slechste verhalen bij tekenaars kiezen ook. Omdat dat goedkoper is. :mad:

Zin 1: Leve de grote hoeveelheden! Ik ben duckfanaat. Jij denk ik ook. Waarom vind je het dan verschrikkelijk als er veel uitgegeven wordt?

Volgens mij koopt hij alles, heb ik ergens gelezen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » ma jun 15, 2009 9:20 pm

McDuck King schreef:Verschrikkelijk, al die onnodige albums. En dan nog de slechste verhalen bij tekenaars kiezen ook. Omdat dat goedkoper is.

Onzin! Er bestaan geen duurdere of goedkopere verhalen. Het is goedkoper om verhalen te herdrukken die we al digitaal hebben. We kiezen er juist bewust voor om bij herdrukken een mix te maken van ouder en nieuwer werk. Dat heeft dus helemaal niets te maken met goede of slechte verhalen. En of een verhaal goed of slecht is, is natuurlijk ook een persoonlijke mening.
Denk je echt dat wij op de redactie expres een album gaan vullen met goedkope slechte verhalen? Dan gaan mensen toch onze albums niet meer kopen?
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Rockerduck » di jun 16, 2009 1:02 am

Nou, Ferdi, dan mag je mij toch iets uit leggen. Als de serie 'de Grappigste Avonturen' heet, waarom wordt dan niet per auteur met liefde en zorg diens beste verhalen uitgekozen? In plaats daarvan wordt genomen wat genomen wat toevallig pas nog opnieuw herdrukt is. Da's makkelijk, zeg. Zie de albums van Gattino, Strobl, Bradbury.

Ik vond de eerste 10 albums van topkwaliteit. Echt waar. Complimenten. Qua inhoud dan, hè. Vormgeving is niet sterk, maar ijzersterke selectie verhalen. Daarna gaat het zwabberen. En dat heeft niks met smaak te maken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron