Uitgaven DD die in Nederland moeten verschijen

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 19, 2009 4:37 pm

Ik heb een idee om de het aantal DD uitgaven te verminderen en van hogere kwaliteit te maken.

DD pockets mogen blijven maar 8 per jaar
DD dubbelpockets 2 keer per jaar
Beste verhalen van Donald Duck stoppen deze uitmelk serie na 135
De grappigste avonturen van Donald Duck blijft 4 keer per jaar maar stoppen met die broodtekenaars. Albums van o.a. Pelaez, Da Vita, Scala, Taliaferro, Peinado en Karhonen
50 reeks 2 keer per jaar, albums van Alladin achterkanten 1996, Oom dagobert achterkant van Milton en Taliaferro
Mickey albums van Gotfrettson, 4 keer per jaar, 60 pagina's
Mickey pockets, 6 keer per jaar, 150 pagina's
Winter en zomerboeken
Winter en zomerboeken van bepaalde personages. Net zoals zware jongens vakantieboek

meer hoeft er voor mijn part niet te verschijnen. DD is beter uit zonder Mini pockets, Big funs en Jonge woudloper vakantie boeken. Wat zijn jullie op of aanmerkingen hier op?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 19, 2009 4:44 pm

DuckBoy schreef:Beste verhalen van Donald Duck stoppen deze uitmelk serie na 135
DD is beter uit zonder Mini pockets, Big funs en Jonge woudloper

Nou, ik vind ook dat ze maar moeten stoppen met BV uitmelken. Maar dan kunnen ze mooi Jonge Woudloper Avonturenboek gebruiken om de resterende Barks/Jippes woudloper verhalen daarin te drukken, goed idee, hé.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » vr jun 19, 2009 4:56 pm

mcDuck King schreef:Nou, ik vind ook dat ze maar moeten stoppen met BV uitmelken. Maar dan kunnen ze mooi Jonge Woudloper Avonturenboek gebruiken om de resterende Barks/Jippes woudloper verhalen daarin te drukken, goed idee, hé.

De BV-serie wordt tot dusver helemaal niet uitgemolken. Het gaat nog steeds om Barks.
De redactie had ook kunnen besluiten om, zoals in de Dagobert-reeks, over te stappen op werk van andere auteurs. Het is commercieel gezien zonde om zo'n succesvolle serie te stoppen. Als Barks echt op is, zou er werk van andere auteurs in gebruikt moeten kunnen worden. Waarom niet?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 19, 2009 5:10 pm

DuckBoy schreef:Ik heb een idee om de het aantal DD uitgaven te verminderen en van hogere kwaliteit te maken.

DD pockets mogen blijven maar 8 per jaar
DD dubbelpockets 2 keer per jaar
Beste verhalen van Donald Duck stoppen deze uitmelk serie na 135
De grappigste avonturen van Donald Duck blijft 4 keer per jaar maar stoppen met die broodtekenaars. Albums van o.a. Pelaez, Da Vita, Scala, Taliaferro, Peinado en Karhonen
50 reeks 2 keer per jaar, albums van Alladin achterkanten 1996, Oom dagobert achterkant van Milton en Taliaferro
Mickey albums van Gotfrettson, 4 keer per jaar, 60 pagina's
Mickey pockets, 6 keer per jaar, 150 pagina's
Winter en zomerboeken
Winter en zomerboeken van bepaalde personages. Net zoals zware jongens vakantieboek

meer hoeft er voor mijn part niet te verschijnen. DD is beter uit zonder Mini pockets, Big funs en Jonge woudloper vakantie boeken. Wat zijn jullie op of aanmerkingen hier op?

Nee:
pockets. Ik wil er 13, zoals in Duitsland.
dubbelpockets. Hier wil ik er dan 6 van.
Beste Verhalen. Barks is Barks.
Mickey albums. Hebben ze toch al ooit gedaan? Zoek op: de jonge jaren van Mickey en Donald.
Mickey pockets. Dit vind ik onzin.
Winter- en Zomerboeken van bepaalde personages. Leuk, maar noem het dan geen zomerboek. En een variatie aan tekenaars graag.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » vr jun 19, 2009 5:22 pm

Die pockets mogen ze van mij afschaffen. Allemaal vul-uitgaven, tenminste, er zit veel troep tussen en maar een beetje kwaliteit, dan kunnen ze beter de goede verhalen plaatsen in het weekblad of in speciale albums. Maarja, die pockets verkopen daarvoor veel te goed.

Meer Mickey Mouse uitgaven ben ik voor. Er zijn volgens mij zat goede Mouse verhalen die we hier niet gelezen hebben of die heel lang geleden zijn gepubliceert. Waarom niet een nieuw weekblad (of 2-weekblad, of maandblad), het Mickey Mouse Weekblad ofzo. En dan met mensen van het 'Mouse-universum' (ik zeg niet DAT het bestaat, maar ik bedoel de personages die normaal gesproken ook vaak met Mickey omgaan), denk aan Goofy, Clarabella en Karel, Klaartje Kip e.a.. En dan zouden er cross-over uitgaves kunnen komen met Mickey en Donald, in plaats van 1 Mickey Weekblad en 1 Donald Weekblad een keertje een dubbeldik combinatie-nummer.

De BV-serie in elk geval nog door laten gaan tot alle gewone Barksverhalen echt op zijn. Daarna verdergaan met dingen voor de echte fans, zoals nooit uitgewerkte schetsen, interviews en meer van dat soort spul. En als dat ook op is dan zijn we wel weer een paar jaar en heel wat euro's verder.

En die winter- en zomerboeken, die heb ik nooit zo leuk gevonden. Net als de pockets zitten er best leuke verhalen bij maar ook veel vulsel. Zo'n boek gewijd aan een bepaald personage vind ik dan een veel leuker idee, met daarin per personage echt een selectie aan goede verhalen, op mooi papier gedrukt en met veel achtergrond-informatie. Verhalen van verschillende tekenaars, op chronologische volgorde, met niet alleen aandacht voor bekende figuren als Donald of Dagobert maar juist focussen op bijv. hier op McDrake zeer gewilde figuren als Otto of Rockerduck. Als een soort introductie voor die figuren, om ze vervolgens weer in het weekblad te kunnen plaatsen/
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor AJ » do jul 23, 2009 1:16 pm

De beste verhalen is een geweldige serie, maar na 133 albums vind ik het zo onderhand wel genoeg, vooral dat ze allemaal leesvehalen gaan herdrukken zoals de laatste paar albums dat hoeft van mij echt niet.

pockets mogen van mij blijven zoals het nu is, woudlopersavonturen boek en big fun mogen gerust weg.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jul 23, 2009 4:15 pm

Als ze nu eens de Big Fun, de Mini Pocket, de Katrien, de Woudlopers, de Junior en de 'extra themanummers' schrappen. Dan kan men zich eindelijk concentreren op -en geld steken in- de andere lopende reeksen en die echt goéd maken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » do jul 23, 2009 4:41 pm

Rockerduck schreef:Als ze nu eens de Big Fun, de Mini Pocket, de Katrien, de Woudlopers, de Junior en de 'extra themanummers' schrappen. Dan kan men zich eindelijk concentreren op -en geld steken in- de andere lopende reeksen en die echt goéd maken.

Dat is een goed idee!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » do jul 23, 2009 7:56 pm

Rockerduck schreef:de Junior schrappen

Denk ook aan de kleintjes!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 23, 2009 7:59 pm

Ik ben er ook voor. Helaas, en ik ben de enige, vind ik dat ze meer aparte reeksen moeten maken met een serie, in plaats van ze over verschillende uitgaven te laten verschijnen. En dan ook nog misschien Duck Power terug. Die serie ging al 2x mis. En als ze nou eens de Winter- en Zomerboeken een beetje kwaliteit gingen geven. Dat is ALLEEN MAAr vulsel. O ja, en ze moeten alsjeblieft die Facsmilie-reeks voortzetten. Nederland is heel laat met zo'n serie, en 1 van de weinige landen -anders- zonder herdruk-reeks van vroeger.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten