Sinterklaasfeest met Donald 1992 (Misdruk)

Berichtdoor DD » di jun 30, 2009 10:27 pm

Ik heb een vraagje en ik denk dat Rockerduck (mijn favoriete McDrake-lid :P) hier wel antwoord op zal weten omdat ik heb gemerkt dat hij zich vaak bezig houdt met de waarde van bepaalde boeken en tijdschriften. Zoals ook met de kennismakingsuitgaven van de Donald Duck in zo een plastic zakje. Toch Rockerduck? Jij was het toch?

In ieder geval: Ik heb laatst een "Sinterklaasfeest met Donald 1992" gekocht en pas toen ik thuis was zag ik dat het een misdruk was. De voor en achterkant van het boek staan er een beetje scheef op en de bladzijden zitten aan de bovenkant aan elkaar vast in 4 delen. Net als folders dus. Weet iemand of zo een misdruk meer waard is of stelt het niks voor en moet ik gewoon die bladzijden van elkaar halen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Jacobse » wo jul 01, 2009 12:20 am

DD schreef:Weet iemand of zo een misdruk meer waard is of stelt het niks voor en moet ik gewoon die bladzijden van elkaar halen?

Nou, het stelt in ieder geval niks voor. Je hebt een uitgave gekocht die er lelijker uitziet dan een reguliere uitgave, want hij is scheef gedrukt. Als je de bladzijdes loshaalt heb je er in ieder geval nog plezier van.

Het is vast mogelijk om een of andere mafketel ervan te overtuigen dat deze uitgave meer waard is, omdat hij afwijkt. Als jij er vijftig euro voor vraagt en iemand anders gaat daar op in, dan ben jij slim en is die ander dom. Zelf zou je er waarschijnlijk ook intrappen, toch? Moet je nu eigenlijk niet nóg een exemplaar gaan zoeken, zodat je ook de reguliere, niet-afwijkende uitgave in je bezit hebt?
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Carl Rosa » wo jul 01, 2009 1:02 am

Niks waard. Van zowat elk boek zijn er misdrukken, missnijdingen enz.enz. Gebeurt dagelijks op de drukkerij.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jul 01, 2009 12:53 pm

Wat is een misdruk?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » wo jul 01, 2009 1:04 pm

Stripbladen en bijvoorbeeld ook boeken worden gedrukt, dan wordt als het ware de inkt op het papier gedaan. Een 'misdruk' is dus een exemplaar van bijv. een stripboek waarbij het drukken niet helemaal goed is gegaan. Er kunnen bijvoorbeeld verkeerde kleuren zijn gebruikt, het kan schuin gedrukt zijn, de inkt kan uitgeveegd zijn etc.

Een voorbeeld van een misdruk is Donald Duck nr. 5 van 1965: http://www.donaldduck.nl/blunderhoekje/343/
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten