Nieuwste boek uitgaven Donald Duck tot het eind van het jaar

Berichtdoor Donald Duck » zo sep 27, 2009 10:17 pm

Nouja, als je kijkt naar wat de latere weekbladen origineel kosten, en in facsimile, dan leg je een paar tientjes/100 euro bij voor een compleet jaargang van de 60'er jaren.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ei » ma sep 28, 2009 2:49 pm

Donald Duck schreef:Nouja, als je kijkt naar wat de latere weekbladen origineel kosten, en in facsimile, dan leg je een paar tientjes/100 euro bij voor een compleet jaargang van de 60'er jaren.

O ja? Een paar tientjes/100 euro bijleggen voor een compleet jaargang van de 60'er jaren? Waar dan?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Donald Duck » ma sep 28, 2009 3:38 pm

Voor de facsimile serie betaal je nu al 70 euro (voor 2 boeken) excl. portokosten.

Een compleet jaargang van de jaren 60 is zeker voor 75 euro - 200 euro wel te vinden.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ei » ma sep 28, 2009 3:44 pm

Donald Duck schreef:Een compleet jaargang van de jaren 60 is zeker voor 75 euro - 200 euro wel te vinden.

In welke staat? En waar dan?
Zijn dit geen uitzonderingen? Als het normale prijzen zijn,is volgens Ei de marktwaarde dramatisch gezakt. In elk geval zoals die in 1990 gehanteerd werden in Hans Matla's winkel 'Panda' te Den Haag. Toen (in 1990!) betaalde je voor een goed exemplaar uit 1966, al zo'n 3 gulden. Hoeveel zou dat bedrag nu waard zijn, in euro's en met inflatie meegerekend?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » ma sep 28, 2009 6:05 pm

Ei schreef:
Donald Duck schreef:Een compleet jaargang van de jaren 60 is zeker voor 75 euro - 200 euro wel te vinden.

In welke staat? En waar dan?
Zijn dit geen uitzonderingen? Als het normale prijzen zijn,is volgens Ei de marktwaarde dramatisch gezakt. In elk geval zoals die in 1990 gehanteerd werden in Hans Matla's winkel 'Panda' te Den Haag. Toen (in 1990!) betaalde je voor een goed exemplaar uit 1966, al zo'n 3 gulden. Hoeveel zou dat bedrag nu waard zijn, in euro's en met inflatie meegerekend?

Prijzen zijn redelijk gezakt omdat de Duckies maar boven water blijven komen. De prijzen van Matla's katalogus kunnen soms te hoog zijn, de tijd veranderd en minder mensen gaan strips lezen. Minder vraag lagere prijzen. Goede prijzen worden betaald voor oude Duckies in nieuwstaat. Een jaargang 1966 kan nu te krijgen zijn voor bovengenoemde prijs of minder zelfs. Heeft alles met de kwaliteit te maken. Tussen 1960 en 1969 zit een flink tijdsverschil dus dat kan een flin prijsverschil zijn. Jaren 60 Duckies zijn echter moeilijk te vinden in nieuwstaat door het dunne, zachte krant-achtige papier dat toen gebruikt werd. De nrs 1 en 52 zijn 99 van de 100 keer niet mooi.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 1:17 am

Ja dat is eigenlijk best wel waar :/...

Zo had ik er laats ook een die was wel mooi maar ja dan krijg je weer het jeudsentimet van toen met de leuke tekeningetjes erin hé ;)

Nee doe mij maar Oom Dagobert 27 (De Grote Geldwedstrijd)

Als iemand die voor minder als 25 Euri heeft dan graag ;)

Die zie je bijna nooit..:S
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Donald Duck » di sep 29, 2009 7:40 am

Hoe kom je trouwens bij de titel van De beste verhalen van Donald Duck 135? Donald Duck als 'doorganger'?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 12:04 pm

Donald Duck schreef:Hoe kom je trouwens bij de titel van De beste verhalen van Donald Duck 135? Donald Duck als 'doorganger'?

Wel, bij de release van 131 (DD als Zweefeend) had ik zo maar eens geraden wat passend zou zijn voor de nummer 132.

Gezien het feit dat de Dagobert reeks als zo goed als dood was (60 Jaar in Duckstad niet meegerekend) had ik aardig het idee dat dit ook ging gebeuren met de DD als... serie. Vandaar dat ik iets verzon in de trant van.

Het is puur een raadsel hoor, en nergens op gebaseerd ;)

Maar áls DD als.. doorgaat zou dit wel 'toepasselijk' zijn :)


Weet jij trouwens óf de Dago 76 nog ooit komt ? (Hij staat nog steeds als "Wordt Verwacht")

En met deze serie "Donald Duck Als..." gaat dat nog lang duren of is het einde in zicht ?



Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 29, 2009 3:06 pm

Oom Dagobert 76 staat chronologisch gelpand voor 16 november 2006.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » di sep 29, 2009 6:51 pm

Kwekje, kun je eens ophouden met in elk topic over Dago 76 te beginnen? Waarom is dat überhaupt belangrijk? Daar was je 2 jaar geleden ook al over bezig. De serie is gewoon gestopt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Kwekje » wo sep 30, 2009 1:14 pm

Rockerduck schreef:Kwekje, kun je eens ophouden met in elk topic over Dago 76 te beginnen? Waarom is dat überhaupt belangrijk? Daar was je 2 jaar geleden ook al over bezig. De serie is gewoon gestopt.

Mmm dat is een goeie ;) Ik praat erover wanneer ik dat wil ;) Maarja jij bent "Rockerduck"hé ;) Ik weet dat je pa een goede vent was die Dagobertje nog geholpen heeft met het verkrijgen van de Kopermijn ;)

Neem een voorbeeld aan je papa "Howard Rockerduck" die kon tenminste wél wat ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Donald Duck » wo sep 30, 2009 3:42 pm

Kwekje schreef:
Rockerduck schreef:Kwekje, kun je eens ophouden met in elk topic over Dago 76 te beginnen? Waarom is dat überhaupt belangrijk? Daar was je 2 jaar geleden ook al over bezig. De serie is gewoon gestopt.

Mmm dat is een goeie ;) Ik praat erover wanneer ik dat wil ;) Maarja jij bent "Rockerduck"hé ;) Ik weet dat je pa een goede vent was die Dagobertje nog geholpen heeft met het verkrijgen van de Kopermijn ;)

Neem een voorbeeld aan je papa "Howard Rockerduck" die kon tenminste wél wat ;)

De Oom Dagobert reeks is gewoon gestopt Kwekje. Als er ooit nog eens iets verschijnt, dan zul je dit vast wel horen. Alhoewel je volgens mij een grote fan van hem bent, lijkt het me toch beter om het verlangen naar een nieuw deel enigsinds te beperken. Het valt namelijk meerdere Mc-Drakers op.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 30, 2009 5:00 pm

Mij valt het ook op. En kun je alsjeblieft je teksten niet zo schrijven?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo sep 30, 2009 7:26 pm

En antwoord op je andere vraag Kwekje, volgens thom roep word album 135 het laatse exemplaar uit de serie.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Kwekje » wo sep 30, 2009 7:33 pm

DuckBoy schreef:En antwoord op je andere vraag Kwekje, volgens thom roep word album 135 het laatse exemplaar uit de serie.

Wie is Thom Roep ? Oh oh oh... Heb ik toch teveel gepraat :O Oei ;) Ik dacht dat een 'Forum' daar toch voor bedoelt was ? :/

Mja... Ik gebruik een code (Toegestaan) en praat over een Disney album (Toegestaan) Hmmm vreemd :rolleyes:
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten