Grappigse Avonturen van Donald Duck nummer 26

Berichtdoor Carl Rosa » wo sep 02, 2009 9:06 pm

DuckBoy schreef:
Rockerduck schreef:
DuckBoy schreef:Waarom mag Dago bier wel en jonkers kerstverhaal niet??

Omdat Jonker's kerstverhaal heel erg slecht was.

Dat vind jij, Jonkers verhaal werd afgekeurd door de oorlog. Jij zag die fouten, maar daardoor is hij niet afgekeurd. Waarom mag er geen oorlog maar wel alchohol?

Aardig verschil tussen een biertje en een oorlog...
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr sep 04, 2009 4:52 pm

Die oorlog stelt niks voor in dat verhaal. Twee generaals die elkaar beschieten. Geen bloederige veldslagen! Alchohol (hoewel ik het onzin vind) hoort gewoon niet bij dd.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma sep 28, 2009 3:56 pm

Ik heb hem alsnog gekocht en gelezen, omdat ik toch wel interesse had. Wel een erg vreemd verhaal, dat Faust-verhaal, met duivels en hel erin. Veel ouders die Donald Duck producten kopen en ze als 'veilig' zien voor hun kinderen zullen wel even slikken als ze erin kijken. Op zich vind ik het plot niet heel sterk, maar het is wel een keer wat anders. Het valt me ook op dat deze auteur erg ver durft te gaan. Dagobert wil op een gegeven moment met doodshoofden in zijn ogen op Donald gaan schieten en heeft ook regelmatig de neiging hem flink te pijnigen. Hij loopt ook erg met zijn emoties te koop. Ik vind het persoonlijk niet erg, maar mensen die klaagden over hoe Rosa's Dagobert met Donald om ging zouden dit ook eens moeten lezen voor het evenwicht.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 28, 2009 6:56 pm

Oude Italiaanse verhalen hebben vaak een erg overdreven animositeit tussen Donald en Dagobert; dat heb ik wel gemerkt toen ik laatst oude pockets zat te lezen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma sep 28, 2009 10:37 pm

Ik ken een verhaal waarin Dagobert Donald in de gevangenis laat gooien om zo zijn huis te kunnen slopen, herinner ik me nu. In oude pockets was Dagobert soms wel heel erg slecht.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 1:24 am

Ridder ter Geit schreef:Ik ken een verhaal waarin Dagobert Donald in de gevangenis laat gooien om zo zijn huis te kunnen slopen, herinner ik me nu. In oude pockets was Dagobert soms wel heel erg slecht.

Niet alleen in pockets..

De "gemene" Dagobert is wat minder leuk leesvoer als een dergelijk verhaal waarin bv. een reis geplanned staat.

Mmm... DD 134 heeft ook dat woudlopersverhaal (saai die woudlopers) met de aangespoelde walvis daar is Dago ook een gemeen meneertje en raad eens wat ie met dat grote MES zou gaan doen met die walvis ;)

Vast geen potje yatzeeën ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 29, 2009 3:03 pm

Ik geloof dat hij zei dat hij er walvistraan van wilde maken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Kwekje » wo sep 30, 2009 1:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik geloof dat hij zei dat hij er walvistraan van wilde maken.

Dat weet ik wel zeker ;) Staat er in hé ;)

Jammer dat het verhaal al zovaak is uitgebracht...

Maar in iedergeval gaan ze dus géén potje yatzeeën of Walvis Erger Je Nieten :P Haha

Wel "Walvisonterend" trouwens :/
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Ei » vr nov 13, 2009 3:55 pm

DuckBoy schreef:Het waren trouwens weer 3 strook pagina's net zoals het elektronische brein in het scarpa album 23. Met andere Scarpa verhalen zoals kreeft in bourgionje saus en de Dago stichting zette ze dat toch over op 4 strook? Was dat nu voor het Bottaro album te duur ofzo?

Overzetten van (bijvoorbeeld) 3 naar 4 stroken vindt Ei vaak een gruwel. Het overzetten verwoest de layout van de oorspronkelijke pagina's.

Ridder ter Geit schreef:Wel een erg vreemd verhaal, dat Faust-verhaal, met duivels en hel erin. Veel ouders die Donald Duck producten kopen en ze als 'veilig' zien voor hun kinderen zullen wel even slikken als ze erin kijken.

Ei verwacht dat dit vooral religieuze ouders zullen zijn.
Wat is er "onveilig" aan een verhaal met duivels en hel erin?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 13, 2009 4:06 pm

Ik dacht ook vooral aan religieuze ouders; dat is best een groot deel van de doelgroep. En ik kan me indenken dat ook niet religieuze ouders hier niet veel mee op hebben; die zouden het kunnen zien als een soort paronormale gruwel of als iets wat teveel inspeelt op religieuze zaken? In ieder geval iets wat niet vaak in Donald Duck uitgaves gebruikt wordt en wat niet per see als kindvriendelijk wordt gezien.

Aan de andere kant... je hebt natuurlijk ook bijvoorbeeld de filmstrip van Hercules, met Hades en de onderwereld. Persoonlijk vind ik het ook niet zo'n probleem, omdat het zaken laat zien uit oude culturen, mythologieen of, in het verhaal waar het hier om gaat, verhalen uit de literatuur. Maar, zoals ik al zei, ik denk dat er wel ouders zijn die ervan zouden schrikken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Kwekje » vr nov 13, 2009 6:47 pm

yeah :P
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Vorige

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten