de beste verhalen 134

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 25, 2009 8:38 am

De Rosa-versie van het verhaal met de kaas in inderdaad in het Donald Duck weekblad verschenen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » za sep 26, 2009 12:20 am

Raar dat er geen pagina met uitleg/informatie is, zeker omdat er een lege pagina is achterin het album. Er was dus wel plaats voor. Verder ben ik niet gelukkig met die hoofdpijn-lettering.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Carl Rosa » za sep 26, 2009 12:42 am

Rockerduck schreef:Raar dat er geen pagina met uitleg/informatie is, zeker omdat er een lege pagina is achterin het album. Er was dus wel plaats voor. Verder ben ik niet gelukkig met die hoofdpijn-lettering.

Het album is gewoon weer afgeraffeld als lopende band werk... Schandalig dat er 0,0 % aandacht wordt besteed aan de totstandkoming van de verhalen in dit album, wat eigenlijk helemaal niet in deze reeks thuishoort omdat de drager van de titelreeks niet in het album voorkomt. Linke Loetje op de redactie.
Ik zal Daan komend weekend (of begin volgende week) even in het zonnetje zetten op het forum want zonder hem was dit hele album niet eens uitgekomen! Stelletje koekebakkers!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Kwekje » za sep 26, 2009 11:22 pm

ZO daar issie dan ! ;) :D DD als Vaag Figuur :D

Ik had het al gezegd in 2008 dat nummer 132 zo zou gaan heten ;)

Nu hebben ze er in ieder geval tóch 134 van gemaakt !

Hieronder de titel van deel 135 ;)

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo sep 27, 2009 2:45 am

Laat voorop staan dat ik tevreden ben met de verhalen in dit album. Ik ben blij weer een paar Barks-verhalen te kunnen lezen die ik nog niet kende.

Ik vind alleen de Jippes-uitwerking van 'The pied piper' niet in het album horen (de versie van Rosa ook niet, trouwens). Barks had zelf zijn verhaal niet afgemaakt en het verhaal afgekeurd. Sommige elementen gebruikte hij in latere verhalen. Wat Rosa en Jippes ervan gemaakt hebben, is typisch voor hun manier van werken. Na de eerste drie pagina's begint Rosa met allerhande rare irritante details in de achtergrond en maakt een absurde clue. Jippes begint met allerhande wilde perspectieven die Barks zichzelf nooit veroorloofd heeft.

Maar ondertussen niet 'Somewhere in nowhere' willen publiceren, wat wel degelijk een BARKS-verhaal is. Maar ja, persoonlijke smaak gaat blijkbaar voor alles...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » zo sep 27, 2009 6:55 am

Rockerduck schreef:Laat voorop staan dat ik tevreden ben met de verhalen in dit album. Ik ben blij weer een paar Barks-verhalen te kunnen lezen die ik nog niet kende.

Ik vind alleen de Jippes-uitwerking van 'The pied piper' niet in het album horen (de versie van Rosa ook niet, trouwens). Barks had zelf zijn verhaal niet afgemaakt en het verhaal afgekeurd. Sommige elementen gebruikte hij in latere verhalen. Wat Rosa en Jippes ervan gemaakt hebben, is typisch voor hun manier van werken. Na de eerste drie pagina's begint Rosa met allerhande rare irritante details in de achtergrond en maakt een absurde clue. Jippes begint met allerhande wilde perspectieven die Barks zichzelf nooit veroorloofd heeft.

Maar ondertussen niet 'Somewhere in nowhere' willen publiceren, wat wel degelijk een BARKS-verhaal is. Maar ja, persoonlijke smaak gaat blijkbaar voor alles...

Maar, het tekenwerk van Daan Jippes in "Pied Piper of Duckburg" lijkt veel meer als Barks dan het tekenwerk van Pat Block in "Somewhere in Nowhere".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 27, 2009 12:57 pm

Wist je dat, als ik kijk naar de code op Inducks (CX OS 1047) "Pied Piper" oorspronkelijk hiervoor was gemaakt?
http://coa.inducks.org/issue.php?c=us%2FOS+1047
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » zo sep 27, 2009 2:47 pm

Rockerduck schreef:Laat voorop staan dat ik tevreden ben met de verhalen in dit album. Ik ben blij weer een paar Barks-verhalen te kunnen lezen die ik nog niet kende.

Maar ondertussen niet 'Somewhere in nowhere' willen publiceren, wat wel degelijk een BARKS-verhaal is. Maar ja, persoonlijke smaak gaat blijkbaar voor alles...

Is een rare zaak, het verhaal is helemaal af en ziet er picobello uit! Tussendoor met ook mooie grote tekeningen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor kwok » zo sep 27, 2009 2:55 pm

Zijn er nog duck verhalen over? Een album vol met woudlopers, nou bijna dan, ben je snel op uitgekeken. Vind ik
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ei » zo sep 27, 2009 8:08 pm

Carl Rosa schreef:Het album is gewoon weer afgeraffeld als lopende band werk... Schandalig dat er 0,0 % aandacht wordt besteed aan de totstandkoming van de verhalen in dit album, wat eigenlijk helemaal niet in deze reeks thuishoort omdat de drager van de titelreeks niet in het album voorkomt. Linke Loetje op de redactie.
Ik zal Daan komend weekend (of begin volgende week) even in het zonnetje zetten op het forum want zonder hem was dit hele album niet eens uitgekomen! Stelletje koekebakkers!

Schandalig dat Daan Jippes niet genoemd wordt. Echt schandalig. Die heeft nog met Thom Roep op de redactie gezeten, in de jaren 70. Toch?
Ei ziet dit als wéér een voorval waaruit blijkt hoe de redactie talenten kleineert en kapotmaakt. Terwijl redactieleden pronken met hun eigen naam. De naam Daan Jippes wordt zodoende nooit bekend, en dat gaat ten koste van zijn naamsbekendheid en de verkopen van zijn eigen werk. Een groot contrast met de zelfpromotie van Thom Roep, die via Donald Duck Weekblad zijn 'Douwe Dabbert en zijn eigen naam op de markt heeft gezet. Oom Thom gaat vooral voor zichzelf en niks en niemand anders. Zie album 134, dat onder zijn beleid is verschenen. Maar goed, Jippes is klaar met de woudlopers. Dus die pakken ze Oom Thom niet meer af. Dus wat kan het Oom Thom dan nog schelen, of de maker een beetje eer heeft van zijn werk?
Daan Jippes zo behandelen als een nobody. Dat had 20 jaar geleden niemand geloofd.

Rockerduck schreef:Ik vind alleen de Jippes-uitwerking van 'The pied piper' niet in het album horen (de versie van Rosa ook niet, trouwens). Barks had zelf zijn verhaal niet afgemaakt en het verhaal afgekeurd. Sommige elementen gebruikte hij in latere verhalen. Wat Rosa en Jippes ervan gemaakt hebben, is typisch voor hun manier van werken. Na de eerste drie pagina's begint Rosa met allerhande rare irritante details in de achtergrond en maakt een absurde clue. Jippes begint met allerhande wilde perspectieven die Barks zichzelf nooit veroorloofd heeft.

Mee eens. Het meest absurde vindt Ei, dat Carl Barks nu de credits krijgt voor iets wat Daan Jippes heeft geschreven.

Robb_K schreef:
Rockerduck schreef:Maar ondertussen niet 'Somewhere in nowhere' willen publiceren, wat wel degelijk een BARKS-verhaal is. Maar ja, persoonlijke smaak gaat blijkbaar voor alles...

Maar, het tekenwerk van Daan Jippes in "Pied Piper of Duckburg" lijkt veel meer als Barks dan het tekenwerk van Pat Block in "Somewhere in Nowhere".

Of tekenwerk op Barks lijkt is geen hard criterium. Er zijn vele verhalen die op het tekenwerk van Barks lijken, maar die worden ook niet opgenomen in de serie. Het criterium is dat een verhaal door Barks is getekend en/of geschreven. 'The Pied Piper of Duckburg' is grotendeels, voor meer dan 50%, gemaakt door Don Rosa en later Daan Jippes. In tegenstelling tot 'Somewhere in Nowhere' heeft men er geen kop en staart van. Alleen een kop. Geen plot.
'Pied Piper' zo toelaten en 'Somewhere in Nowhere' weigeren, zou puur persoonlijke smaak zijn. En als men ook nog weigert om te melden dat 'Pied Piper' grotendeels van een andere auteur dan Barks is, kan men straks van alles in die albums stoppen. Het hoeft geen Barks meer te zijn, is gebleken.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » zo sep 27, 2009 8:44 pm

Het verhaal heet trouwens Somewhere Beyond Nowhere.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Meester Warbol » zo sep 27, 2009 9:13 pm

Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Ei » zo sep 27, 2009 9:15 pm

Carl Rosa schreef:Het verhaal heet trouwens Somewhere Beyond Nowhere.

Somewhere Beyond Nowhere? Waar haal je dat vandaan? Ei kent het verhaal niet anders dan 'Somewhere in Nowhere'.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 28, 2009 12:24 am

Robb_K schreef:Maar, het tekenwerk van Daan Jippes in "Pied Piper of Duckburg" lijkt veel meer als Barks dan het tekenwerk van Pat Block in "Somewhere in Nowhere".

Dat ben ik niet met je eens. Ik vind Block's tekenwerk veel lijken op dat van Barks in de late jaren '40. Of anders doet Block toch een heel zichtbare poging om daarop te lijken. Daan's tekenwerk leek pakweg 15 jaar geleden nog enigzins op dat van Barks, toen hij voor het Nederlandse Weekblad de Woudloper-scripts uitwerkte. Maar zijn stijl lijkt al in járen weinig meer op die van Barks, vind ik. Vooral van diens "Music hath charms" kreeg ik hoofdpijn door de vele vervormde eendenhoofden en ongelukkige poses.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Carl Rosa » ma sep 28, 2009 12:28 pm

Ei schreef:
Carl Rosa schreef:Het verhaal heet trouwens Somewhere Beyond Nowhere.

Somewhere Beyond Nowhere? Waar haal je dat vandaan? Ei kent het verhaal niet anders dan 'Somewhere in Nowhere'.

In Daan Jippes zijn versie heet het Beyond.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten