Grappigste Avonturen van Massimo de Vita?

Berichtdoor Rockerduck » ma okt 05, 2009 7:18 pm

Met de albums Nr. 23 (Romano Scarpa) en Nr. 26 (Luciano Bottaro) heeft de redactie laten zien dat verhalen met een lay-out van drie stroken per pagina geen probleem zijn en gewoon in de reeks opgenomen kunnen worden. En in beide delen staan ook nog eens verhalen die nog niet eerder in Nederland waren gepubliceerd. Dat opent mogelijkheden! Wat te denken van een album gewijd aan Massimo de Vita?

Dat zou een prachtig album kunnen worden; ik zie het al voor me! Met als openingsverhaal het nog niet in Nederland gepubliceerde "Il matrimonio di Zio Paperone" ("De bruiloft van Dagobert Duck"):
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+1510-AP

Ik heb het verhaal in het Duits gelezen en was meteen weg van het mooie tekenwerk, de leuke grappen, de originele verhaallijn en de inkijkjes in het verleden van Dagobert en Rockerduck. Obstakel voor de redactie is misschien dat Brigitta er natuurlijk een hoofdrol in speelt en dat er ook rollen zijn voor Rockerduck en Floortje, en cameo's voor Diederik en Otto. Maar dat lijkt mij nou juist eens heel leuk! En als zo'n raar verhaal zoals dat van Bottaro kan, dan kan dit toch ook wel?

Stel je eens voor: een verhaal dat begint met Dagobert en Brigitta voor het altaar! Wie wil nou niet weten hoe het zover kwam?

Laat dat album maar komen!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » ma okt 05, 2009 7:32 pm

Lijkt me cool. Ik vind het altijd leuk als een verhaal begint met het einde zal maar zeggen en hoe het dan kwam.
Ik vindt het ook leuk om naar het verleden te gaan. Het verleden van Rockerduck ken ik niet zo. Dat lijkt me helemaal intersant .
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » di okt 06, 2009 3:23 pm

Rockerduck schreef:Dat zou een prachtig album kunnen worden; ik zie het al voor me! Met als openingsverhaal het nog niet in Nederland gepubliceerde "Il matrimonio di Zio Paperone" ("De bruiloft van Dagobert Duck"):
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+1510-AP

Je maakt Ei nieuwsgierig!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di okt 06, 2009 5:18 pm

Eindelijk! Een manier om "Alla ricera della pietra zodiacale" in Nederland te krijgen! Massimo di Vita heeft samen met Franco Valussi dit verhaal gemaakt. Dus in GA27 "Massimo di Vita" de eerste 6 delen van dit verhaal, en in GA28 "Franco Valussi" het tweede deel! Dat zijn dan nog wel nog steeds ongeveer 175 bladzijden per deel...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » di okt 06, 2009 7:12 pm

Het lijkt mij ook een leuk idee, maar ik ben bang dat het maar valse hoop wordt
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor huugduck » di okt 06, 2009 7:46 pm

waarom doet de nederlandse redactie eigenlijk zo moeilijk over verhalen uitgeven van het buitenland?
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo okt 07, 2009 1:13 am

huugduck schreef:waarom doet de nederlandse redactie eigenlijk zo moeilijk over verhalen uitgeven van het buitenland?

Ze vinden Brigitta, Diederik en Otto niet zo leuk. Eigenlijk alle personages die niet door Barks zijn bedacht. Met Brigitta hebben ze één uitzondering gemaakt, in DD Extra 3 van dit jaar, nadat ik er een jaar om had gesmeekt op McDrake.

Ik kan niet veel vertellen over het genoemde verhaal, zonder teveel te verklappen. In ieder geval is het een lekker lang verhaal, en het begint, zoals gezegd, met Dagobert en Brigitta voor het altaar. Brigitta heeft al "ja" gezegd, en nu vraagt de ambtenaar ook aan Dagobert of hij met Brigitta wil trouwen. En op dat moment gaat het verhaal terug in de tijd, om te kijken hoe het allemaal zover heeft kunnen komen...

Massimo De Vita heeft tenminste een heel mooie, direct herkenbare tekenstijl. Dat vind ik van bijv. Luciano Bottaro (Nr. 26) niet. Bottaro tekent zeker niet slecht, maar is zeker niet zo uniek als De Vita. Daarom vind ik dat er ook voor De Vita een album moet komen!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten