Grappigste Avonturen van Donald Duck deel 27

Berichtdoor Kwekje » do nov 19, 2009 1:24 am

Wat vinden wij allen van dit nieuwste deel ?

:D

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Carl Rosa » vr nov 20, 2009 12:15 am

Kwekje schreef:Wat vinden wij allen van dit nieuwste deel ?

:D


Eén van 13 in een dozijn. Ze hebben zich wel wat op de hals gehaald met deze serie. Het is nl niet onuitputtelijk, vandaag of morgen (zo snel komen ze uit) is de koek op en komen er kwalitatief steeds magerdere verhalen om de albums te vullen.
Aaaaaaaaaaah.... in Duitsland hebben ze hun eigen versie in mooie dikke harde kaften.....
Aaaaaaaaaaah.... en Heimliche Helden met boeken per bij-personage uit Duckstad. Lijkt mee een inkoppertje voor de Duck redactie om daar een volgende goedkope sneltrein melkkoe van te maken.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 20, 2009 12:36 pm

Interessant.

Ik heb dit album gisteren nog niet gezien in de winkel. Over welke auteur gaat het deze keer?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 20, 2009 5:56 pm

Carl Rosa schreef:
Kwekje schreef:Wat vinden wij allen van dit nieuwste deel ?

:D


Eén van 13 in een dozijn. Ze hebben zich wel wat op de hals gehaald met deze serie. Het is nl niet onuitputtelijk, vandaag of morgen (zo snel komen ze uit) is de koek op en komen er kwalitatief steeds magerdere verhalen om de albums te vullen.
Aaaaaaaaaaah.... in Duitsland hebben ze hun eigen versie in mooie dikke harde kaften.....
Aaaaaaaaaaah.... en Heimliche Helden met boeken per bij-personage uit Duckstad. Lijkt mee een inkoppertje voor de Duck redactie om daar een volgende goedkope sneltrein melkkoe van te maken.

Aaaaaaaaaaah.... wat een slechte inkting deze keer!
Aaaaaaaaaaah.... de Scandinavische "Hall of Fame" delen zijn ook veel beter (alleen als ik kijk op Inducks al).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » vr nov 20, 2009 6:05 pm

Carl Rosa schreef:Aaaaaaaaaaah.... en Heimliche Helden met boeken per bij-personage uit Duckstad. Lijkt mee een inkoppertje voor de Duck redactie om daar een volgende goedkope sneltrein melkkoe van te maken.

Nieuw topic:
Wat zou een goede nieuwe albumserie zijn?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1317

Ei heeft daar een reactie geplaatst.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » vr nov 20, 2009 7:34 pm

Ei schreef:
Carl Rosa schreef:Aaaaaaaaaaah.... en Heimliche Helden met boeken per bij-personage uit Duckstad. Lijkt mee een inkoppertje voor de Duck redactie om daar een volgende goedkope sneltrein melkkoe van te maken.

Nieuw topic:
Wat zou een goede nieuwe albumserie zijn?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1317

Ei heeft daar een reactie geplaatst.

Ei, je doet je best. Prima.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 20, 2009 7:36 pm

Ik heb hem vandaag in de winkel gezien. Een oude tekenaar die vooral Deense standaard-DD-extra-verhalen uit rond 1990 maakte. Hij heette... Blasi ofzo, geloof ik. Volgens mij weer zo'n zuid-Amerikaan die een standaard Duck tekende voor een tekenfabriek als Egmont.

Echter; de verhalen die ik zag vond ik destijds in de Extra best aardig. Op zich heeft hij ook nog wel wat.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » vr nov 20, 2009 10:16 pm

Ridder ter Geit schreef:Hij heette... Blasi ofzo, geloof ik.

José Cardona Blasi
http://coa.inducks.org/creator.php?c=JCr
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Kwekje » zo nov 29, 2009 12:23 am

ZO is dat :P
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 15, 2011 12:07 pm

Ik heb dit album gekregen voor Valentijnsdag. Toch wel leuk om allemaal wat langere degelijke Deense Donald Duck verhalen achter elkaar te lezen. Derhalve is dit toch best een aardige reeks.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Kwekje » di feb 15, 2011 7:42 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik heb dit album gekregen voor Valentijnsdag. Toch wel leuk om allemaal wat langere degelijke Deense Donald Duck verhalen achter elkaar te lezen. Derhalve is dit toch best een aardige reeks.

Ben ik het geheel mee eens Ridder ter Geit :) Dit album is goed, maar feitelijk is deze hele serie erg goed.

Misschien jammer dat het "de Grappigste Avonturen" heet.

De meeste avonturen hebben niets met "Humor" te maken maar zijn zelfs pure Disney Classics :)

"Grappigste" lijkt zo 'goedkoop' als je het mij vraagt.

Hadden ze beter "Beste Avonturen" kunnen aannemen ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor DD » di feb 15, 2011 8:22 pm

Waarom heette het eerste deel trouwens reisavonturen? Hebben ze daarna pas besloten dat het "grappigste" worden?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Bruno » di feb 15, 2011 8:28 pm

DD schreef:Waarom heette het eerste deel trouwens reisavonturen? Hebben ze daarna pas besloten dat het "grappigste" worden?

Ja duh! Haha
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » di feb 15, 2011 8:35 pm

Het was eerst 'spannende reisavonturen', en die waren getekend door Ben Verhagen. Dat waren ook daadwerkelijk allemaal spannende reisavonturen! Maar toen kwamen andere tekenaars en Mau Heijmans en Sander Gulien maken eigenlijk nooit van die lange reisverhalen. Dus móesten ze het wel veranderen. En om nog wel te laten blijken dat het om een soort 'best of'-reeks gaat, hebben ze er 'grappigste' van gemaakt? Ze konden niet 'beste' doen.

Tenminste, ik denk dat het ongeveer zo is gegaan.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo feb 16, 2011 11:16 am

'Beste verhalen' wordt al gebruikt voor de Barks-reeks. En die verhalen zijn natuurlijk ook de beste verhalen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten