Winterboek 2009

Berichtdoor kwok » ma dec 21, 2009 5:41 pm

Hoi hier mijn mening over W.B. 2009 de titels zijn erg schreuwerig en er zitten veel deense verhalen in.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Michiel P » ma dec 21, 2009 6:03 pm

Kijk eens, wat een prachtige voorplaat! Heeft Gerben Valkema die getekend? Veel mooier dan de Heymans-voorplaten, die toch ook niet slecht waren.

Afbeelding

Bron: http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FDDWB+2010
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 21, 2009 6:48 pm

Aha, Kwok is me voor geweest met het opzetten van een topic over het Winterboek. :P

Inderdaad, Michiel, een prachtige cover. Ik dacht eerst nog dat het eens Deense tekening was, maar volgens Inducks is hij alleen nog maar in Nederland gepubliceerd. De aanwezigheid van Tom, Pieter en Lucifer deed me denken aan Egmont. Daar zijn meerdere van dit soort platen gemaakt, met ook deze personages aanwezig. Die zijn in Nederland gebruikt bij de wedstrijden in de 'Extra Donald Duck Kerstspecials'. Overigens zie ik wel een Knabbel, maar gek genoeg geen Babbel.

Ik vond de inhoud wel geslaagd. Veel variatie, niet overdreven veel herdrukken. Vooral de stokoude Mickey-verhaaltjes en het verhaal van Pat Block ("Het geheim van het drakenhol") vond ik leuke verrassingen. Block doet duidelijk heel erg zijn best om Barks na te tekenen, en hij slaagt er wel in de sfeer van een lang Barks-verhaal op te roepen; alleen zijn figuurtjes zijn vaak te houterig en de actie onduidelijk. Maar al met al een geslaagde uitgave.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma dec 21, 2009 8:56 pm

Rubberduck schreef:Overigens zie ik wel een Knabbel, maar gek genoeg geen Babbel.

Inderdaad. Heel vreemd
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Mr. Happy » vr dec 25, 2009 12:46 am

Inderdaad een erg mooie voorkant. Het zou me niet verbazen als Babbel achter de blauwe titelbalk getekend is aangezien je Knabbel ook nog omhoog ziet kijken.
Een erg leuke uitgave met één duidelijk minpunt voor mij. Ik vond het erg jammer dat er weer een verhaal met Oena in stond.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor kwok » vr dec 25, 2009 12:51 pm

hoezo haat jij oena dan?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Mr. Happy » vr dec 25, 2009 2:18 pm

Het type verhaal spreekt me niet aan en ik vind het karakter Oena niet leuk. Toen zij een aantal jaar geleden voor het eerst werd geïntroduceerd in het weekblad vond ik het wel grappig en origineel. Nu zijn ze het naar mijn mening aan het uitmelken.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr dec 25, 2009 5:06 pm

Mr. Happy schreef:Het type verhaal spreekt me niet aan en ik vind het karakter Oena niet leuk. Toen zij een aantal jaar geleden voor het eerst werd geïntroduceerd in het weekblad vond ik het wel grappig en origineel. Nu zijn ze het naar mijn mening aan het uitmelken.

Het probleem met Oena is dat ze een veel te beperkt karakter is. Eerst moest ze zich nog aanpassen aan de moderne tijd, maar dat gegeven was toen al niet meer origineel, want dat was in eerdere strips en tekenfilms al gedaan (denk aan Jerom in 'Suske en Wiske', bijv.). Nu zu helemaal gewend is aan Duckstad, is er weinig meer met haar te doen. Ze is lomp en onaangepast, maar dan heb je het ook wel gehad.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwok » vr dec 25, 2009 5:10 pm

Ja nu jullie het zo zeggen is dat wel waar en ze zouden haar terug moeten sturen maar dat willen ze denk ik niet.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Mr. Happy » zo dec 27, 2009 12:31 am

kwok schreef:Ja nu jullie het zo zeggen is dat wel waar en ze zouden haar terug moeten sturen maar dat willen ze denk ik niet.

Naar mijn mening zouden ze er helemaal geen verhalen meer van moeten tekenen, ook geen verhaal om haar terug te sturen :p! Hoe eerder we er van af zijn hoe beter haha.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo dec 27, 2009 2:57 am

Mr. Happy schreef:Naar mijn mening zouden ze er helemaal geen verhalen meer van moeten tekenen, ook geen verhaal om haar terug te sturen :p! Hoe eerder we er van af zijn hoe beter haha.

Dat zou ik raar vinden. Waar is ze dan gebleven? Dat gebeurde ook met OK Quack, het ruimtewezen dat met z'n ruimteschip naar aarde kwam en het daarna kwijtraakte. Op een gegeven moment werden er gewoon geen verhalen meer met hem gemaakt, maar niemand die weet of en hoe hij ooit weer is teruggekeerd naar zijn planeet.

Dit wordt ook wel het Chuck Cunningham syndroom genoemd.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Mr. Happy » zo dec 27, 2009 1:37 pm

Je hebt helemaal gelijk dat het niet logisch zou zijn. Bij karakters waarbij ik het leuk vind om hun verhalen te lezen zou ik ook liever zien dat het verhaal klopt. Bij Oena echter mag ze wat mij betreft spoorloos verdwijnen.... :P.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten