Uitgaves van tegenwoordig

Berichtdoor DD » ma dec 21, 2009 6:28 pm

Het valt me op (sinds het kopen van DD 75 jaar filmster) dat de boeken die tegenwoordig uitkomen niet meer mooi plat zijn maar golvend alsof ze door water zijn aangetast. Snappen jullie wat ik bedoel? Iemand iets opgevallen? Ik vind dat uiterst irritant. Nou betaal je zoveel, is de kwaliteit slecht. Iemand een idee waarom de kwaliteit van de boeken achteruit gaat? (ipv vooruit)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor arjan k » ma dec 21, 2009 7:52 pm

Dit is mij ook opgevallen. Dit is volgens mij puur uit oogpunt kostenbesparing. Het mag allemaal niets meer kosten tegenwoordig. Volgens mij worden al die boeken gedrukt in Italië en niet meer in Nederland.
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor DuckBoy » ma dec 21, 2009 8:02 pm

De meeste Europese strips worden op dit moment in Italie gedrukt, Ik heb er een paar dagen geleden net een stuk over gelezen op de site van Eppo. De kwaliteit is minder maar er is een gigantische kostenbesparing.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » ma dec 21, 2009 9:29 pm

DuckBoy schreef:De meeste Europese strips worden op dit moment in Italie gedrukt, Ik heb er een paar dagen geleden net een stuk over gelezen op de site van Eppo. De kwaliteit is minder maar er is een gigantische kostenbesparing.

En een gigantische milieuvervuiling. Want de strips moeten vanuit Italië naar Nederland worden vervoerd.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor kwok » di dec 22, 2009 12:28 am

Ja dat heb ik ook ergens gelezen ergens bij de kleine lettertjes viaprint kan dat? Daarom wordt de prijs telkens verhoogt de benzine kosten en wie mag het betalen wij!
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di dec 22, 2009 9:39 am

Neenee, even alles op een rijtje houden. Het daar printen is een kostenbesparing; oftewel, het zal daardoor niet duurder worden ze te produceren, ondanks de benzinekosten.
De nadelen zijn de slechtere kwaliteit en de milieuvervuiling.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DuckBoy » di dec 22, 2009 3:49 pm

Sommige Nederlandse bij mij favoriete stripreeksen zoals Franka, Agent 327, DirkJan en Gilles de Geus worden in Nederland gedrukt. Je ziet direct dat de prijs dan van rond de 5, 6 euro naar 7,50 ofzo springt. Ik heb die extra 2 euro graag over voor een kwalitatief goed album. Alleen zou dat bij de Disney uitgaven nooit gebeurem omdat een Beste verhalen album nooit zou verkopen als die 7,95 zou kosten!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten