Grappigste avonturen van Donald Duck 30

Berichtdoor admin » ma maart 08, 2010 3:38 pm

Uit het topic 'Grappigste avonturen van Donald Duck 28':

2010-03-05 22:21:01, Ferdi F schreef:Rubberduck, misschien doet het je deugd dat in album 30 verhalen van Carlos Mota komen te staan?

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22292#p22292

2010-03-07 17:25:47, DuckBoy schreef:Ferdi weet jij of avontuur in Amsterdam in het album komt, ik heb de speciale uitgave gemist en wil het verhaal toch graag lezen

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22339#p22339
Laatst bijgewerkt door admin op ma maart 08, 2010 3:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor admin » di maart 09, 2010 8:07 pm

2010-03-09 04:01:05, Rubberduck schreef:Ferdi F, dat Mota deel 30 gaat vullen verheugd me niet in het minst. Mota tekent best aardig, maar is niet meer dan een Branca-imitator. Mijn pijnpunt is nu juist dat de serie goed begonnen is door de beste artiesten, die met een heel eigen stijl toch in de Barks-traditie werken, in het zonnetje te zetten, en dat die serie nu vervallen is tot het zomaar opsommen van alle mogelijke lopende band-tekenaars die een eigen stijl noch een band met Barks hebben (dat is gewoon name-dropping geworden).

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22384#p22384
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ferdi F » di maart 16, 2010 12:02 am

2010-03-09 04:01:05, Rubberduck schreef:Ferdi F, dat Mota deel 30 gaat vullen verheugd me niet in het minst. Mota tekent best aardig, maar is niet meer dan een Branca-imitator. Mijn pijnpunt is nu juist dat de serie goed begonnen is door de beste artiesten, die met een heel eigen stijl toch in de Barks-traditie werken, in het zonnetje te zetten, en dat die serie nu vervallen is tot het zomaar opsommen van alle mogelijke lopende band-tekenaars die een eigen stijl noch een band met Barks hebben (dat is gewoon name-dropping geworden).

Mota's eenden lijken inderdaad op die van Branca, maar met zijn zeer gedetailleerde achtergronden vind ik wel dat hij Branca's stijl heeft gecombineerd met iets van zichzelf.
Wanda Gattino en Massaroli zijn trouwens ook Branca-imitators, terwijl die, als ik me goed herinner, wel lovende kritieken van je kregen. Gattino heeft ook zijn eigen album in deze reeks gehad. Wat maakt Mota anders?

Overigens geldt dat voor de meeste tekenaars. Bijna alle tekenaars imiteerden Barks in het begin van hun carrière en hebben door de jaren heen een eigen stijl ontwikkeld. Het imiteren van een stijl hoeft niet per se slecht te zijn, toch?
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Rubberduck » di maart 16, 2010 5:30 am

Ook jonge hond Gattino hoorde mijns inziens niet in deze albumserie, omdat hij zich nog niet genoeg bewezen heeft. Bovendien waren alle verhalen nog geen twee jaar tevoren nog in Weekblad/Extra verschenen. Massaroli tekent wel aardig, maar er is van hem geen album (houden zo!).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 16, 2010 7:33 pm

Ferdi F schreef:Bijna alle tekenaars imiteerden Barks in het begin van hun carrière en hebben door de jaren heen een eigen stijl ontwikkeld. Het imiteren van een stijl hoeft niet per se slecht te zijn, toch?

Vind ik ook. Ik vind het zelfs dat Branca soms op een late Barks kan lijken (en dan met name Dagobert's bakkebaarden). Trouwens, ik denk da het beste voorbeeld Scarpa is, die imiteerde eerst Gottfredson, en is later een eigen stijl begonnen, die nog later weer door andere mensen is geimiteerd. Wie imiteerde er eigenlijk niet? Rosa hield in het begin Barks aan, die ook begon met de tekenfimls te imiteren. Zelfs Taliaferro deed het al! En Gottfredson moest Ub Iwerks imiteren. Dus alleen degene die personages bedacht, was origineel.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 17, 2010 4:00 am

Veel van die Spaanse studiotekenaars imiteerden Barks noch ontwikkelden ze een eigen herkenbare stijl.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo maart 17, 2010 7:57 pm

Nee klopt ze leven gewoon sfeerloss lopende band tekenwerk.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Kwekje » za aug 14, 2010 12:08 am

Is dit boekje al te koop ?
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za aug 14, 2010 10:09 am

Kwekje schreef:Is dit boekje al te koop ?

2 september is ie te koop.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Kwekje » za aug 14, 2010 1:29 pm

Dubbelduck schreef:
Kwekje schreef:Is dit boekje al te koop ?

2 september is ie te koop.

Dank je wel Dubbelduck :) Jij bent echt de wandelende Wikipedia ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di aug 31, 2010 4:37 pm

Overmorgen is dit album dus te koop. De cover staat al op de Duckstadshop:

Afbeelding

De voorplaat lijkt bij een verhaal te horen. Van welk verhaal? Ik weet het niet (zeker). Het kan Captain Duckburg zijn, maar ook A Little House By The Sea of een ander verhaal. Ik hoop wel dat er nieuwe verhalen in staan, want anders koop ik hem niet.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di aug 31, 2010 7:36 pm

Dubbelduck schreef:Overmorgen is dit album dus te koop. De cover staat al op de Duckstadshop:

http://mimes601.sanoma-uitgevers.nl/catalog/DF/DFB4D494D261A5F1A45D00110A5E5BFA.jpg

De voorplaat lijkt bij een verhaal te horen. Van welk verhaal? Ik weet het niet (zeker). Het kan Captain Duckburg zijn, maar ook A Little House By The Sea of een ander verhaal. Ik hoop wel dat er nieuwe verhalen in staan, want anders koop ik hem niet.

Beide hierboven genoemde verhalen worden erin gepubliceerd. Er staan dus nieuwe verhalen in.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Otto » do sep 02, 2010 12:07 am

een paar nieuwe ja... maar ook heel veel die in 2005 in het weekblad stonden... weet dus zelf nog niet of ik deze uitgave wel wil kopen...
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 02, 2010 7:12 am

Hij is al geindext; dit is de inhoud: http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DDAS+30#k

Geindext door FFe; Ferdi?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Kwekje » do sep 02, 2010 9:08 pm

Net binnengehaald dit nummerotje 30 :)

Ben er blij mee.

In tegenstelling tot 29 vind ik de voorplaat erg goed. Hij straalt rust uit, en daarbij ook levendigheid :)

Ook de verhalen vind ik goed :)

Nu weer een dubbelpocket en een pocket 178 ;)

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron