Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 3:17 pm

€160,00 voor het bij elkaar verzamelen van een stripverhaal. Is dit een recordprijs, voor nieuw stripverhaal? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Donald Duck » zo okt 16, 2011 8:50 pm

De prijs die ik voor de gehele map (map, 36 verzamelbladen met op elk blad 10 postzegels) heb betaald is €255,00 incl. verzending van de bladen/map/etc.

De waarde van de postzegels is ca. €160,00 (ik heb 360 postzegels met een postwaarde van €0,44). De postzegels gaan, als ze postfris zijn, nooit een lagere waarde krijgen dan de prijs die er op staat.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 9:12 pm

Donald Duck schreef:De prijs die ik voor de gehele map (map, 36 verzamelbladen met op elk blad 10 postzegels) heb betaald is €255,00 incl. verzending van de bladen/map/etc.

Je had jezelf beter Dagobert Duck kunnen noemen. Haha! (snotter)

Donald Duck schreef:(ik heb 360 postzegels met een postwaarde van €0,44)

Haha! (snik) Hier moet een stripverhaal van te maken zijn. Over wat je allemaal in huis moet halen om een serie compleet te krijgen. Je kunt zowat een postkantoor beginnen, maar je hebt het verhaal compleet. Haha! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma okt 17, 2011 10:42 am

Donald Duck schreef:De prijs die ik voor de gehele map (map, 36 verzamelbladen met op elk blad 10 postzegels) heb betaald is €255,00 incl. verzending van de bladen/map/etc.

De waarde van de postzegels is ca. €160,00 (ik heb 360 postzegels met een postwaarde van €0,44). De postzegels gaan, als ze postfris zijn, nooit een lagere waarde krijgen dan de prijs die er op staat.

ik dacht het wel. de mensen betalen dat bedrag nu op het moment niet meer terug
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Donald Duck » ma okt 17, 2011 11:51 am

De postzegels kun je voor dat bedrag weer verkopen aangezien ze een vastgestelde waarde hebben.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ui » ma okt 17, 2011 2:33 pm

Donald Duck schreef:De postzegels kun je voor dat bedrag weer verkopen aangezien ze een vastgestelde waarde hebben.

Maar waarom zou men postzegels kopen van een burger in plaats van het postkantoor? In die zin zijn de postzegel toch tweedehands. En men moet maar vertrouwen, dat het geen vervalsingen zijn. (snik)
Misschien kun je een penvriendenclub beginnen, om van die zegels af te komen? Haha! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Donald Duck » ma okt 17, 2011 2:45 pm

Ik bewaar ze nog wel. Ze zitten mooi in de oriiginele bescherming op de bewaarbladen. Bij postzegelverkooppunten kun je de zegels wel verkopen als je er even heen gaat.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor admin » zo nov 25, 2012 4:32 am

Uit het topic 'TNT- Verhaal':

22 Nov 2012 02:59 pm, MatroosDuck schreef:Ik hoop dat er niet al een ander topic voor is.

Er is 2 jaar geleden een verhaal verschenen bij de DD postzegelserie. http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2010-037
Hierbij is Diederik Duck een halve bladzijde lang te zien.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55707#p55707

22 Nov 2012 09:01 pm, Ridder ter Geit schreef:In een nieuw Nederlands verhaal nog wel!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55717#p55717
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor Ui » zo nov 25, 2012 4:43 am

22 Nov 2012 02:59 pm, MatroosDuck schreef:Er is 2 jaar geleden een verhaal verschenen bij de DD postzegelserie. http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2010-037 Hierbij is Diederik Duck een halve bladzijde lang te zien.

22 Nov 2012 09:01 pm, Ridder ter Geit schreef:In een nieuw Nederlands verhaal nog wel!

Is dat echt Diederik Duck? Volgens Inducks wel, maar dat zegt niet altijd alles.

Om dit verhaal te kopen, moet diep in de buidel getast worden. Dusdanig diep, dat weinig lezers er wat aan hebben. (snotter)
Ook voor echte Diederik-verhalen moet, door de Nederlander, stevig betaald worden. Namelijk een ruim 7 euro kostende Dubbelpocket waarin dan pakweg 6 bladzijden met een Deens Diederik-verhaal staan.

Heel lief van jullie, dat jullie Nederlandse Diederik-liefhebbers proberen te troosten, maar houd dan meteen even een geldinzameling. Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor MatroosDuck » zo nov 25, 2012 4:02 pm

Ik weet zeker dat het Diederik is.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor Ui » zo dec 02, 2012 5:42 pm

MatroosDuck schreef:Ik weet zeker dat het Diederik is.

"If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it's a duck."
(humorous) used to say that something is probably exactly what it seems to be and we should trust our judgment about it

bron: http://idioms.thefreedictionary.com/If+it+looks+like+a+duck+and+walks+etc.+like+a+duck,+it+is+a+duck

Reactie van Inducks:
daniel73 PM story?c=H 2010-037 48608 zondag, 25 nov 2012, 03:36:33 solved by dvr maintained by DVr,HF
(PZS 3) Is that really Diederik Duck? Or am I splitting hairs, by asking this?

― dvr status changed to opgelost zondag, 25 nov 2012, 03:29:19
Yes, it is Fethry.

― daniel73 zondag, 25 nov 2012, 03:36:56
What is the proof? Is his name mentioned in the story? Have the makers/editors identified him as such?

― HF zondag, 25 nov 2012, 05:31:06
Het "bewijs" is dat de figuur precies lijkt op Diederik (zie de haarsprieten en de trui). En als een figuur erop *lijkt*, dan nemen we hem op in de "appearances".
Diederik wordt (voor zover ik weet) niet bij naam genoemd. Maar er is geen reden om aan te nemen dat dat NIET Diederik is (behalve dan dat het heel uitzonderlijk is dat Diederik in een Nederlands verhaal voorkomt).
Als mocht blijken dat het toch niet de echte Diederik is, kunnen we [xapp:...,FE(lookalike),...] doen.

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php

Oftewel:
"Bikkus, bakkus, bumdideldakkus!"
"Hetgeen juristenlatijn Is en betekent "bewijst u maar eens dat ie 't niet is!""

bron: Beste verhalen van Donald Duck - 17
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor TOMDS » wo dec 26, 2012 1:36 pm

inderdaad heel duur.
om het verhaal toch eens gelezen te hebben heb ik op catawiki de bijhorende scans afgeprint. dus zo heb ik het verhaal ook (en gratis).
TOMDS
Member
 
Berichten: 80
Geregistreerd: za sep 26, 2009 11:09 am

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor MatroosDuck » wo dec 26, 2012 8:21 pm

TOMDS schreef:inderdaad heel duur.
om het verhaal toch eens gelezen te hebben heb ik op catawiki de bijhorende scans afgeprint. dus zo heb ik het verhaal ook (en gratis).


Slimmmmmmm!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor TOMDS » do dec 27, 2012 11:47 am

bedankt ;)

ik heb alles in een kaftje gestoken, dus zowel de prints van alle zegels, het hele artikel in 36 delen en de complete strip. bij gebrek aan beter (voorlopig ?) een ideaal alternatief. het is zelfs in goede kwaliteit ook.
uiteraard niet hetzelfde als het origineel, maar voorlopig kan ik nergens de volledige set te pakken krijgen.
TOMDS
Member
 
Berichten: 80
Geregistreerd: za sep 26, 2009 11:09 am

Re: Donald Duck postzegelserie TNT met stripverhaal

Berichtdoor MatroosDuck » do dec 27, 2012 1:12 pm

TOMDS schreef:bedankt ;)

ik heb alles in een kaftje gestoken, dus zowel de prints van alle zegels, het hele artikel in 36 delen en de complete strip. bij gebrek aan beter (voorlopig ?) een ideaal alternatief. het is zelfs in goede kwaliteit ook.
uiteraard niet hetzelfde als het origineel, maar voorlopig kan ik nergens de volledige set te pakken krijgen.



Ik heb ze niet geprint (we hebben geen printer) maar hij staat wel op mijn computer!
Ook zet ik hem in mijn online magazine CooL
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten