50-reeks; Mickey en Goofy

Berichtdoor Ridder ter Geit » za mei 15, 2010 4:22 pm

Deze gaf ik aan een vriend van mij gisteren en ik en enkele vrienden met mij hebben ons zich erover verbaasd. Het was ons niet bekend dat Mickey Mouse zo grappig kon zijn. Tenminste, ik kende het album al van de achterkanten van 1987, maar ik bedacht me in de winkel bij het zien van het album pas ineens weer dat het zo grappig was. Mickey en Goofy, met veel humor getekend, beleven erg grappige avonturen. Goofy als goochelaar, binnenhuisarchitect, Goofy met plastisch chirurgie; niets is te gek!
Een geweldig leuk album. Erg leuke krantenstrips.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 17, 2010 2:31 am

Ik vind de Mickey uit die periode juist erg flauw. Een brave, saaie, grijze huismuis. Als het dan op zondagsstrips aankomt, geef mij dan maar de vroeg krantenstrips met kwajongen Mickey in de korte broek. En als het dan toch de huismuis moet zijn: dan liever de swingend getekende platen van Daan Jippes van de achterkant van de eerste helft van jaargang 1982.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma mei 17, 2010 12:15 pm

Owh? Ik vond die krantenstrips met alle details in de plaatjes juist erg vermakelijk. Met originele invallen, zoals Goofy die plastische chirurgie laat uitvoeren, Mickey die zenuwachtig het verband eraf haalt en ziet dat hij alleen iets met een kuiltje in zijn kin gedaan heeft. Of Goofy die als binnenhuisarchitect een klassieke stijl wil maken door holenmensen en een sabeltandtijger als poppen in een huis te zetten.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » ma mei 17, 2010 9:18 pm

mickey mouse als goochelaar had ik laats gelezen, erg goed, ik vond het grappig dat die beroemste en beste googchelaar ooit de taliban moest verjagen ^^ met truckjes.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten