Donald Duck vakantieboek 2010

Berichtdoor Dubbelduck » di jun 15, 2010 5:21 pm

Ik heb gezien en even doorgebladerd. Ik kwam de volgende dingen tegen:
-Een hoofdverhaal van Strobl met de code W DG 38-01
-Twee Donnie Duck verhalen waaronder D 2007-286 en D 2004-059. Beide verhalen zijn geschreven door Kari Korhonen en getekend door Maximino Tortajada Aguilar.
-Een Italiaans verhaal van 3 stroken! Zeer opmerkelijk, omdat dit bijna nooit in een vakantieboek voorkomt. De code heb ik zo gauw niet kunnen onthouden, maar volgens mij is het een al wat oudere Italiaan.
-Een recent (dus: na 2000) Deens verhaal met Mickey en Pluto
-Voor de rest zijn het de gebruikelijke verhalen. Ik zag Aladin voorbijkomen en Ariël, de Boze Wolf en nog meer figuren.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jun 16, 2010 5:12 pm

Dubbelduck schreef:-Een Italiaans verhaal van 3 stroken! Zeer opmerkelijk, omdat dit bijna nooit in een vakantieboek voorkomt. De code heb ik zo gauw niet kunnen onthouden, maar volgens mij is het een al wat oudere Italiaan.

De code van dit verhaal is I TL 348-A. Zoals ik al zei is het een oude Italiaan uit 1962.

Dubbelduck schreef:-Een recent (dus: na 2000) Deens verhaal met Mickey en Pluto.

De code hiervan is D 2008-200.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op ma jul 19, 2010 7:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma jul 19, 2010 7:28 pm

Dit lijkt het eerste Vakantieboek sinds 1993 te worden dat ik niet aan ga schaffen. Ik vond deze uitgaves er de laatste jaren met sprongen op vóóruit gaan, maar die van dit jaar is een erg grote domper. Er staat een heel lang Mickey Mouse-verhaal in van Paul Murry. Was ik die in de weekbladen al zat, duikt die hier opeens wéér op, met een superlange aflevering nog wel. Het openingsverhaal is ook al een oeroud en weinig attractief getekend verhaal van Tony Strobl. Een andere teleurstelling is de Italaiaanse strip die als paginavuller op 3 stroken wordt afgedrukt. Kortom, armoe troef. Maar misschien komt dat ervan als je als redactie je aandacht moet verdelen over vier of mee vakantieboeken?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » za jul 24, 2010 2:39 am

Hmmm... ben ik écht de enige met een mening over dit Vakantieboek?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jul 24, 2010 1:36 pm

Ik heb nooit echt een mening over vakantieboeken. Het zijn een van de weinige lopende series die ik tegenwoordig niet koop.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za jul 24, 2010 10:00 pm

Ik ben op zich best tevreden. Vooral over dat mickey-verhaal :P
Serieus, ik ben fan van disney-superhelden, en dit is het eerste verhaal van de Rode Wesp. Maar op zich had ik het laatste deel van Excaliborum wel gewaardeerd. Ik wacht er nog steeds op, maar komen ho maar. Verder heb ik dit vakantieboek nog niet echt gelezen.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Appie Aap » za jul 24, 2010 11:17 pm

Rubberduck schreef:Hmmm... ben ik écht de enige met een mening over dit Vakantieboek?

Van verhalen met personages als Mickey, Pluto, Aladin, Ariël en de Boze Wolf draai ik nu niet bepaald warm. Alleen de Donnie Duckverhalen vind ik over het algemeen wel de moeite waard. Ik koop hem over een paar jaar wel voor 50 cent op de rommelmarkt, denk ik.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jul 25, 2010 12:10 am

:)

Eigenlijk werkt het net zo als met illegaal downloaden; mensen kopen het niet origineel in de winkel, maar doen er 'samen' mee (lezen 'm om de beurt) en nemen het zo goedkoper van elkaar over.
Met het verschil dat dit niet illegaal is. Maar de mensen in de strip-business vinden het misschien wel lastig.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten