Big Fun 12

Berichtdoor Duckie Duck » vr jul 23, 2010 12:37 pm

Ik zag hem gister in de winkel liggen. Heeft iemand hem al gekocht? En bevalt hij een beetje?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Duckie Duck » vr jul 23, 2010 12:38 pm

http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FBF++12

Hij staat al op Inducks zie ik net.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jul 23, 2010 2:30 pm

Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » za jul 24, 2010 2:40 am

Daniel73 schreef:Twee Floyd Gottfredson-verhalen met Ega Beva!
http://coa.inducks.org/story.php?c=YM+110
http://coa.inducks.org/story.php?c=YM+111

Die zijn SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI!

(Ik ken ze uit de Dubbelalbums.)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Donald Duck » za jul 24, 2010 8:44 pm

Beter dan het vorige deel, waarin alleen maar Ducktales verhalen stonden! Ik heb de pocket overigens nog niet gekocht.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ega Bevan » za jul 24, 2010 10:07 pm

Rubberduck schreef:Die zijn SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI!

(Ik ken ze uit de Dubbelalbums.)

Saai? Wij hebben echt een verschillende smaak! Ik reken de eerste verhalen van Ega Beva bij de absolute toppers van de disney-strips. Ega Beva is zo'n volslagen absurd karakter dat ik echt dubbel heb gelegen. In deze Big Fun miste ik overigens wel Darkwing Duck. Maar een pluspunt is weer het humoristische Odysseus-verhaal van Goofy.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Michiel P » za jul 24, 2010 10:52 pm

Wat vind je van het openingsverhaal? "De Tijger van Bengalen" van Jan Gulbransson, een lang avonturenverhaal in een stijl die aan Barks doet denken: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+83048

Zelf nooit gelezen, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Is het goed? Fijn dat zoiets nog eens herdrukt wordt. Geldt ook voor die Ega Beva-verhalen. Ik heb niet zoveel met Ega Beva, maar het is wel 'n echte klassieker.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jul 25, 2010 12:08 am

Inderdaad; oude Ega Beva, Goofy met Odysseus; erg interessant! Ik zou hem eigenlijk moeten kopen!

(hm... misschien doe ik dat dan ook nog wel; voor de vakantie? Of voor m'n verjaardag vragen?)

Overigens hulde voor McDrake; anders had ik hem alleen in de supermarkt in plastic gezien en nooit geweten wat er in stond.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » zo jul 25, 2010 4:18 am

Ega Bevan schreef:
Rubberduck schreef:Die zijn SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI!

(Ik ken ze uit de Dubbelalbums.)

Saai? Wij hebben echt een verschillende smaak! Ik reken de eerste verhalen van Ega Beva bij de absolute toppers van de disney-strips. Ega Beva is zo'n volslagen absurd karakter dat ik echt dubbel heb gelegen.

Ik heb opgemerkt dat, zodra Ega Beva verschijnt in de Mickey-strips van Gottfredson, deze niet langer meer gaan over *Mickey*. Alles begint dan te draaien om Ega Beva. Bovendien lopen de verhalen dan niet meer vloeiend, want elk strookje van het verhaal heeft een zogenaamde 'grap' als uitsmijter, terwijl het verhaal zogenaamd wel gewoon doorloopt. Dat was in eerdere Gottfredson-verhalen niet zo. Tegen die tijd was Mickey een saaie huismuis geworden en Gottfredson (en/of schrijvers) moest(en) gewoon een nieuw personage invoegen in een krampachtige poging nog leuke verhalen te kunnen maken --wat mijns inziens dus mislukte.

Michiel P schreef:Wat vind je van het openingsverhaal? "De Tijger van Bengalen" van Jan Gulbransson, een lang avonturenverhaal in een stijl die aan Barks doet denken: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+83048

Zelf nooit gelezen, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Is het goed? Fijn dat zoiets nog eens herdrukt wordt.

Dat verhaal is echt een topper, hoor! Ik ken 'm uit een Winterboek (ik dacht uit 1994), maar het heeft ook al in een Dubbelalbum gestaan. Dat wordt dus al de 3e herdruk! Maar als je het nog niet kent: zeker gaan lezen!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo jul 25, 2010 11:46 am

Dan moet ik hem ook maar eens gaan kopen :) Jan Gulbransson is een van mijn favoriete tekenaars. (Volgens Inducks is het Winterboek 1993)
Voor het eerst in tijden dat ik een andere uitgave dan het weekblad, de extra of de beste verhalen reeks koop :D
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jul 25, 2010 6:46 pm

Rubberduck schreef:
Ega Bevan schreef:
Rubberduck schreef:Die zijn SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI!

(Ik ken ze uit de Dubbelalbums.)

Saai? Wij hebben echt een verschillende smaak! Ik reken de eerste verhalen van Ega Beva bij de absolute toppers van de disney-strips. Ega Beva is zo'n volslagen absurd karakter dat ik echt dubbel heb gelegen.

Ik heb opgemerkt dat, zodra Ega Beva verschijnt in de Mickey-strips van Gottfredson, deze niet langer meer gaan over *Mickey*. Alles begint dan te draaien om Ega Beva. Bovendien lopen de verhalen dan niet meer vloeiend, want elk strookje van het verhaal heeft een zogenaamde 'grap' als uitsmijter, terwijl het verhaal zogenaamd wel gewoon doorloopt. Dat was in eerdere Gottfredson-verhalen niet zo. Tegen die tijd was Mickey een saaie huismuis geworden en Gottfredson (en/of schrijvers) moest(en) gewoon een nieuw personage invoegen in een krampachtige poging nog leuke verhalen te kunnen maken --wat mijns inziens dus mislukte.

Pjet pjrobleem pjet Ega Beva pjind ik pjaltijd de pjonleesbaarheid pjan pjzijn pjuitspraak. Kun je het lezen? :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » zo jul 25, 2010 11:11 pm

Michiel P schreef:Wat vind je van het openingsverhaal? "De Tijger van Bengalen" van Jan Gulbransson, een lang avonturenverhaal in een stijl die aan Barks doet denken: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+83048

Zelf nooit gelezen, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Is het goed? Fijn dat zoiets nog eens herdrukt wordt.

Dat is een erg goed verhaal. Zeer grappig! Een van het langste Disney stripboek verhalen, en een van Jans beste.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DD » zo jul 25, 2010 11:22 pm

Ik ken dit verhaal (De Tijger van Bengalen) uit de Dubbelalbum. Ook ik vond het een zeer goed en grappig verhaal. Het is lekker lang waar je wel een tijdje zoet mee bent. Wat ik vooral bijzonder vond aan dit verhaal is dat ze naar zoveel landen (incl. Turkije en Irak, de landen van mijn herkomst) gaan.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 26, 2010 12:11 pm

Je moet dat verhaal zeker hebben. Ik heb het in Dubbelalbum 7.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jul 26, 2010 11:40 pm

Ik heb 'm gekocht. Ik bewaar heb even om op m'n vakantie volgende week wat extras te lezen te hebben.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten