Jubileumboek Boris Boef

Berichtdoor Donald Duck » za nov 06, 2010 1:17 am

Leuk! Een jubileumboek van Boris Boef, 85 jaar!

Wat ik ook fantastisch vind, is dat het een hele serie begint te worden, met nu al de volgende delen:

-Oom Dagobert 60 jaar in Duckstad
-Donald Duck 75 jaar
-Mickey Mouse 80 jaar (hard- en softcover)

Wie weet wanneer dit boek in de winkels ligt?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Loebas » zo nov 07, 2010 1:41 pm

huh? Is Boris Boef dan ouder dan Mickey Mouse? :/
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo nov 07, 2010 3:41 pm

Jazeker. Boris Boef zat al in de oude Alice-cartoons, nog voordat Mickey was bedacht in 1928. Hij is in 1925 bedacht.

(zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boris_Boef of in het Engels, uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Pete_(Disney_character)

Boris is het oudste nog voorkomende Disney personage!
Laatst bijgewerkt door Ridder ter Geit op wo nov 10, 2010 1:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo nov 10, 2010 12:26 pm

Ik zag net in de Sinterklaasspecial in de winkel staan dat het jubileumboek op 18 november in de winkels ligt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » do nov 11, 2010 2:22 am

Maar of Boris Boef nou een geschikt karakter is voor zo'n boek? Straks ook een jubileumboek voor Meneer Beer of Loebas?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » do nov 11, 2010 12:58 pm

Of Bolderbast? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » do nov 11, 2010 1:01 pm

Het is idd raar want Boris Boef heeft geen eigen verhalen (toch?). Ja oke in de pockets wel maar dat zijn nieuwe verhalen. In de oude verhalen heeft hij denk ik altijd een grote bijrol in Mickey verhalen. Misschien zitten er ook verhalen met Donald Duck in. Zoals dat bekende Barks verhaal uit BV 50 (kom ff niet op de naam). Heb ook een keer een verhaal met Dagobert gelezen. Daar werkte Boris voor hem.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do nov 11, 2010 3:13 pm

Het is wel het oudst nog voorkomende Disney-figuur, dus in die zin vind ik het wel terecht, en ook best interessant. Bijzondere verhalen van hem waarin hij een bijfiguur is uitlichten vind ik ook wel wat hebben.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Hidde » do nov 11, 2010 9:00 pm

DD schreef:Het is idd raar want Boris Boef heeft geen eigen verhalen (toch?). Ja oke in de pockets wel maar dat zijn nieuwe verhalen. In de oude verhalen heeft hij denk ik altijd een grote bijrol in Mickey verhalen. Misschien zitten er ook verhalen met Donald Duck in. Zoals dat bekende Barks verhaal uit BV 50 (kom ff niet op de naam). Heb ook een keer een verhaal met Dagobert gelezen. Daar werkte Boris voor hem.

Bedoel je het verhaal ''Het goud van piraat Morgan'' http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++++9-02
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor DD » vr nov 12, 2010 6:46 pm

Ja inderdaad.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » za nov 20, 2010 3:09 am

Ik heb het boek in de winkel gezien... en lekker laten liggen. En da's voor het eerst dat ik zo'n Jubileumboek laat liggen. Alleen de info-pagina's lijken me interessant. De rest ken ik al en heb ik al in andere uitgaven.

'Dodendal' heb ik in zwart-wit. Een kleurenuitgave zou mooi zijn, als het niet zo'n abominabel jaren '70 knoeiwerk zou zijn. Zelfde voor het Murry-verhaal, dat trouwens heel erg doorsnee lopende-band werk is. Ook Barks wordt er weer met de haren bijgesleepd, zag ik. Die schurk in 'The mummy's ring' is Boris Boef helemaal niet, en hij komt maar heel kort in beeld! Maar ja, elk excuus om Barks maar te herdrukken, hè...
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za nov 20, 2010 6:39 pm

Rubberduck schreef:Ook Barks wordt er weer met de haren bijgesleepd, zag ik. Die schurk in 'The mummy's ring' is Boris Boef helemaal niet, en hij komt maar heel kort in beeld! Maar ja, elk excuus om Barks maar te herdrukken, hè...

Ja, ik had eigenlijk ook liever een ander Barks verhaal gezien. Het liefst Black Pierre (ook niet Boris, maar toch) uit het eerste verhaal met Wisse Duck. Of anders nog Mickey's "Rode Hoed" verhaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Donald Duck » za nov 20, 2010 10:20 pm

het figuur in het verhaal 'de ring van de mummie' van Carl Barks is zeer zeker wel 'Boris Boef'. In het voorwoord staat dit duidelijk uitgelegd. Boris Boef werd door verschillende tekenaars namelijk ook gebruikt voor andere rollen, bijvoorbeeld: sheriff, buurman en houthakker.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za nov 20, 2010 11:03 pm

Donald Duck schreef:Boris Boef werd door verschillende tekenaars namelijk ook gebruikt voor andere rollen, bijvoorbeeld: sheriff, buurman en houthakker.

Ja, maar Boris Boef IS geen sherriff, buurman of houthakker. Hij is een BOEF!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo nov 21, 2010 2:54 am

Donald Duck schreef:het figuur in het verhaal 'de ring van de mummie' van Carl Barks is zeer zeker wel 'Boris Boef'. In het voorwoord staat dit duidelijk uitgelegd. Boris Boef werd door verschillende tekenaars namelijk ook gebruikt voor andere rollen, bijvoorbeeld: sheriff, buurman en houthakker.

Dat iets in zo'n inleiding staat, heeft doorgaans weinig te betekenen. In de inleidingen van de 'Duckies'-albums (uit de 50-reeks) staat ook dat Lizzy, het zusje van Juultje en Babetje in 'DuckTales' meespeelde, maar dat was een heel ander figuurtje. In de inleiding van de Algemeen Dagblad-reeks boeken van Donald Duck staat dat Otto van Drakenstein in de krantenstrips een "onwelkom" bezoek brengt aan Donald, maar dat is ook nergens op gebaseerd, want Otto is zeker wel welkom bij Donald.

Ik twijfel nu heel erg. Het figuur lijkt inderdaad als twee druppels water op Boris Boef, en zo staat hij ook geïndexeerd op Inducks, maar zijn naam wordt in het verhaal nergens genoemd. Donald noemt hem gewoon "that guy" ("die vent"). In tegenstelling tot 'Pirate's Gold', waarin hij wel gewoon Boris Boef wordt genoemd. (In de Nederlandse vertaling van 'Het meisje met de rode hoed' wordt Boris trouwens ook geen Boris genoemd, maar Piet --naar zijn Amerikaanse naam, Pete.) Ik weet dus niet wat ik ervan moet denken. Is dit de echte Boris Boef of een look-a-like (zoals ook Dangerous Dan, de kat-achtige schurk van William van Horn)?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten