Winterboek 2010

Berichtdoor Dubbelduck » do dec 02, 2010 7:47 pm

Als het goed is, ligt vandaag het nieuwe winterboek in de winkels. Volgens de advertentiebijlage van nummer 45 is de voorkant een Barks cover. Ik heb hem zelf nog niet dus ik weet ook de inhoud nog niet.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor jan Baksteen » do dec 02, 2010 8:02 pm

Deze heb ik ook na me stage gekocht en het klopt ook dat de cover van Carl Barks is.
Deze cover verwijst naar het verhaal dat Donald Guus voor de gek houd met een neppen schatkaart ergens op de Zuidpool!
De rest zijn andere leuke Nederlandse en Deense verhalen, die mag je zelf bekijken.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do dec 02, 2010 8:20 pm

Staat het verhaal "Luck of the North" (dat Barks verhaal) hier ook in?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr dec 03, 2010 9:09 pm

De Barks-herdruk manie van de Nederlandse redactie neemt steeds belachelijker proporties aan! Vorig jaar was het al raak met de Kerstspecial en de Vrolijke Kerst-uitgave, maar nu is ook het Winterboek er het slachtoffer van geworden. De rest van het Winterboek staat ook vol met herdrukken. Dus net als het Vakantieboek van dit jaar, kan ook deze uitgave lekker in de winkels blijven liggen. Dat is de eerste keer in meer dan 15 jaar dat ik het Winterboek niét koop. Ook de kerstuitgaven zijn aan mij niet besteedt dit jaar. Sanoma zorgt er op deze manier wel voor dat ik een aardig zakcentje overhoudt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Hidde » di dec 07, 2010 7:38 pm

Duckfan van Down Under schreef:Staat het verhaal "Luck of the North" (dat Barks verhaal) hier ook in?

Ja, volgens Inducks wel. http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DDWB+2011#c Nu lijkt de voorplaat niet meer door Barks maar door Nadorp. Maar op InDucks staat dat hij door Barks is. Maar volgens mij ziet die van Barks er toch iets anders uit. Ik ga hem zeker kopen want dat Barks verhaal had ik nog niet en het is uit Barks betere teken tijden. De rest van het boek is wel redelijk.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bruno » di dec 07, 2010 7:52 pm

Hidde schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Staat het verhaal "Luck of the North" (dat Barks verhaal) hier ook in?

Ja, volgens Inducks wel. http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DDWB+2011#c Nu lijkt de voorplaat niet meer door Barks maar door Nadorp. Maar op InDucks staat dat hij door Barks is. Maar volgens mij ziet die van Barks er toch iets anders uit. Ik ga hem zeker kopen want dat Barks verhaal had ik nog niet en het is uit Barks betere teken tijden. De rest van het boek is wel redelijk.

Het is inderdaad een Barks plaat, maar misschien lijkt hij anders omdat hij opnieuw ingekleurd is enzo... Ik vind ook dat er vroeger niet alleen beter tekenwerk was, maar ook dat Gladstone veel mooier inkleurt dan nu wordt gedaan met de computer... Ik weet niet wat die oude techniek was.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » di dec 07, 2010 8:30 pm

Bruno Kopsky schreef:Het is inderdaad een Barks plaat, maar misschien lijkt hij anders omdat hij opnieuw ingekleurd is enzo...

Volgens mij is hij dan opnieuw door Nadorp geïnkt.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Dubbelduck » di dec 07, 2010 8:44 pm

Ik weet het ook niet zeker. Hij lijkt hetzelfde, maar de snavel van Donald is dichter en de ijsbeer ziet er ook anders uit.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Hidde » zo dec 12, 2010 2:49 pm

Even over het verhaal ''Luck of the north''. Waarom gaat Donald achter Guus aan? Hij is bang dat hij verongelukt maar hij weet toch dat Guus zoveel geluk heeft dat hem dat nooit zou overkomen. En trouwens die scene waarin er opeens bommen komen. Uit het niets. En waarom op Donald en de neefjes? En weer opeens is het weer afgelopen. Barks had beter kunnen verzinnen dat er door het smelten een enorme scheur in het ijsbrok komt en dat daarom een stuk afbrak en het schip tevoorschijn kwam.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten