50 reeks 17: Vrolijke belevenissen van de Famile Duck

Berichtdoor Loebas » zo maart 20, 2011 6:56 pm

De nieuwe '50 reeks' is er weer. Deze keer met de Duck familie. Ik weet niet van welk jaar de verhaaltjes zijn, maar ik ga hem waarschijnlijk wel halen in de winkel.
Laatst bijgewerkt door Loebas op ma nov 21, 2011 12:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor jan Baksteen » zo maart 20, 2011 7:28 pm

Je had ook kunnen zeggen dat dit nummer 17 is van deze serie, i.p.v. De Duckfamilie in je titel te zetten
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Loebas » zo maart 20, 2011 9:11 pm

Hoezo? Dat is toch de titel van dat tijdschrift? :|
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Ui » zo maart 20, 2011 10:11 pm

Het is vast deze uitgave, die nog niet is geïndext:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/VIJFT+17 (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor MatroosDuck » di apr 12, 2011 5:29 pm

Ik vond het niet echt over de familie gaan.
Het gaat 95 % over Donald zelf.
Misschien was Donald & Co. een betere naam?
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di apr 12, 2011 8:02 pm

MatroosDuck schreef:Ik vond het niet echt over de familie gaan.
Het gaat 95 % over Donald zelf.
Misschien was Donald & Co. een betere naam?

idd. er stonden maar een paar verhalen van oom dagobert, duckies en katrien in. en al die donald duck verhaaltjes die erin stonden, hebben ook al in die andere albums van donald duck zelf gestaan
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor MatroosDuck » wo apr 13, 2011 1:34 pm

Yep. En er is maar een verhaal dat ik echt echt leuk vond.
Dat is degene dat Dagobert gratis ananassap wil.
Hij besteld citroenlimonade,de man schenkt in,hij zegt o nee doe toch maar ananassap
Man geeft het en hij zegt 3 euro voor de ananassap en dagobert zegt: nee ik heb er de citroenlimonade voor gegeven
man: maar die heb je niet betaald dagobert: ik heb er ook niet van gedronken toch
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 13, 2011 8:23 pm

MatroosDuck schreef:Yep. En er is maar een verhaal dat ik echt echt leuk vond.
Dat is degene dat Dagobert gratis ananassap wil.
Hij besteld citroenlimonade,de man schenkt in,hij zegt o nee doe toch maar ananassap
Man geeft het en hij zegt 3 euro voor de ananassap en dagobert zegt: nee ik heb er de citroenlimonade voor gegeven
man: maar die heb je niet betaald dagobert: ik heb er ook niet van gedronken toch

Die vond ik juist niet leuk.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo apr 13, 2011 8:58 pm

In 1997 is er een jaar lang op de achterkant van het DD Weekblad stripjes gezet van verschillende Ducks, bijv. de ene week Donald, de andere week Dagobert. Toen een eerder deel in de '50'-reeks uitkwam over Donald Duck ('Vrolijke miskleunen' ofzo) werden van de jaargang 1997 alleen de stripjes van Donald genomen, aangevuld met stripjes over Donald van Mau Heymans die eerder binnen ín het blad hadden gestaan. Ik vond dat toen jammer en had als aternatief '50 grappen van de familie Duck' geopperd, maar dat werd op McDrake afgeschoten.

Wie schetst mijn verbazing nu...? Een album over 'de familie Duck', met daarin... de achterkantgrappen van 1997 die niet over Donald gaan, aangevuld met grappen die eerder binnen ín het weekblad hebben gestaan.

Kijk, en dat bedoel ik dus als ik zeg dat men in Nederland geen goede albumseries meer kan maken. De logica is ver te zoeken.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rowi » do apr 21, 2011 6:50 pm

Ik hoop dat het volgende nummer de strips van Karel en Clarabella bevatten.
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor Michiel Q » do apr 21, 2011 7:33 pm

Rubberduck schreef:Ik vond dat toen jammer en had als aternatief '50 grappen van de familie Duck' geopperd, maar dat werd op McDrake afgeschoten.

Klopt niet helemaal, want die titelsuggestie was van mij:

Michiel P schreef:
Rockerduck schreef:Maar dat hebben ze eigenlijk al verknald met dat tweede album over Donald Duck, want daarin staan niét alleen/alle achterkant-stripjes, maar alleen de Donald-stripjes uit 1997 en niet die van andere Ducks (in 1997 stonden er steeds andere Ducks op de achterkant). Dat was aangevuld met losse Heymans-grappen uit het binnenwerk van DD. Weer zo'n redactionele stunt waar ik niks van begrijp...

Ik wel. Donald Duck staat centraal, dus moeten er grappen in over Donald Duck. Anders hadden ze het album "50 vrolijke achterkantstrips uit 1997" moeten noemen of "50 vrolijke grappen van de Familie Duck". (Dat laatste had nog best gekund. Ik denk niet dat het erg goed zou zijn verkocht.)

Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 9177#p9177

Het stripboek heet "50 vrolijke belevenissen van de Familie Duck". Is dat toeval of heeft de redactie opnieuw een titelsuggestie van McDrake overgenomen? Ook de titel "Donald Duck als Allerlaatste" (zonder vraagteken) voor BV 135 werd al door mij voorgesteld op McDrake. :D

Michiel P schreef:Ik denk niet dat het erg goed zou zijn verkocht.

Dat valt nog te bezien.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor kwuk duck » do apr 21, 2011 8:08 pm

Michiel Q schreef:
Rubberduck schreef:Ik vond dat toen jammer en had als aternatief '50 grappen van de familie Duck' geopperd, maar dat werd op McDrake afgeschoten.

Klopt niet helemaal, want die titelsuggestie was van mij:

Michiel P schreef:
Rockerduck schreef:Maar dat hebben ze eigenlijk al verknald met dat tweede album over Donald Duck, want daarin staan niét alleen/alle achterkant-stripjes, maar alleen de Donald-stripjes uit 1997 en niet die van andere Ducks (in 1997 stonden er steeds andere Ducks op de achterkant). Dat was aangevuld met losse Heymans-grappen uit het binnenwerk van DD. Weer zo'n redactionele stunt waar ik niks van begrijp...

Ik wel. Donald Duck staat centraal, dus moeten er grappen in over Donald Duck. Anders hadden ze het album "50 vrolijke achterkantstrips uit 1997" moeten noemen of "50 vrolijke grappen van de Familie Duck". (Dat laatste had nog best gekund. Ik denk niet dat het erg goed zou zijn verkocht.)

Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 9177#p9177

Het stripboek heet "50 vrolijke belevenissen van de Familie Duck". Is dat toeval of heeft de redactie opnieuw een titelsuggestie van McDrake overgenomen? Ook de titel "Donald Duck als Allerlaatste" (zonder vraagteken) voor BV 135 werd al door mij voorgesteld op McDrake. :D

Michiel P schreef:Ik denk niet dat het erg goed zou zijn verkocht.

Dat valt nog te bezien.

Das toch mooi? Dat wij misschien een soort van inspraak hebben op dd.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Meester Warbol » do apr 21, 2011 8:37 pm

Kwuk, je kunt ook reageren zonder het bericht van je voorganger volledig te citeren. Dat is nergens voor nodig.
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor kwuk duck » do apr 21, 2011 9:16 pm

Oké, ik zal het niet meer doen( alleen bij nodig).
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron