Luxe Oom Dagobert serie - verschijnt medio september 2011!

Berichtdoor Otto » wo maart 30, 2011 8:34 pm

Rubberduck schreef:Het bezoek van Rosa aan de redacties van Micky Maus (Duitsland) en Donald Duck (Nederland) werd een aantal maanden geleden al besproken op het Duitse Ehapa-forum, waar ook Duitse redacteuren reageren:

http://www.comicforum.de/forumdisplay.p ... 9efae&f=42


Een bezoeker vroeg zich af of het niet algemeen bekend was dat Roep een beetje een hekel had aan Rosa:

Es gibt noch eine Sache die mir verwondert hätte. Ich dachte, es war ganz weit erkennt dass Thom Roep, der Niederländische Haupteditor, kein Fan ist von Don Rosa und seine Storys. Warum würde er denn Rosa einladen?

Volgens een andere bezoeker is de kou tussen Roep en Rosa echter een paar jaar geleden al uit de lucht gehaald, tijdens een stripfestival:

For einzige Jahre, Roep war ein Besucher von das Comicsfestival Angoulême (Frankreich). Don Rosa war auch dort, weil er würde ein Award bekommen. Wenn Rosa gehört hätte, Roep war auch da, er hat Roep eingeladen in seines Hotelzimmer und die beiden haben so ein Stunde mit einander geredet. Ich habe gehört, Roep war sehr positiv über Rosa nachdem.

Also, die Niederländische Fans beten seit Jahre vor Nachdrucken der Rosa-alben. Die sinds schon Jahre nirgendwo zu bekommen. Ich denke, dass ist die Grund des neues Luxe-serien.


Hoop niet dat een echte Duitser dit heeft geschreven hoor.... pfff... dit stukje duits zit echt vol gramaticale fouten.... :(
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Ui » wo maart 30, 2011 8:40 pm

kwuk duck schreef:Komt hij dan ook voor het publiek, ik zou. Graag heen willen.

Ja, ook voor publiek. Op de dag zelf zal een quiz gehouden worden over Rosa's werk. De hoofdprijs is dat hij die avond thuis bij je op bezoek komt om bij je verzameling te poseren en uiteraard om een hapje mee te eten.
Maar over een paar dagen meer hierover. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 30, 2011 8:44 pm

Otto schreef:Hoop niet dat een echte Duitser dit heeft geschreven hoor.... pfff... dit stukje duits zit echt vol gramaticale fouten.... :(

Ja, dat had ik ook al opgemerkt. Maar ja, op McDrake tref je ook zoveel spel- en schrijffouten aan. Of misschien waren het gewoon bezoekers die niet oorspronkelijk Duits spreken? Hoe dan ook, de info staat in een topic over Don Rosa van een paar maanden geleden. De komst van Rosa wordt erin bevestigd door een redacteur.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 30, 2011 9:06 pm

Ui schreef:Ja, ook voor publiek. Op de dag zelf zal een quiz gehouden worden over Rosa's werk. De hoofdprijs is dat hij die avond thuis bij je op bezoek komt om bij je verzameling te poseren en uiteraard om een hapje mee te eten.
Maar over een paar dagen meer hierover. (snotter)

:lol: Da's een goeie, Ui! Nou zit je die arme Kwuk voor de gek te houden, maar daar trappen we niet in!



Vanavond kreeg ik onderstaande e-mail van iemand die werkt bij 'Tros TV Show'. Deze Astrid heb ik leren kennen toen ik, in het kader van mijn studie Film- en Televisiewetenschappen, stage liep bij de redcatie van 'Een Vandaag'. Hun kantoor ligt naast dat van 'Een Vandaag' en zo liepen we mekaar tegen het lijf. Aanstaande vrijdag komt er in 'Tros TV Show op reis' een interview van Ivo Niehe met Don Rosa, waarin Rosa vooruitblikt op zijn bezoek aan Duitsland & Nederland.

Van: Astrid Schutte (a.l.schutte@tvshowopreis.nl)
Verzonden: woensdag 30 maart 2011 20:23:38
Aan: Mark v/d Brand (********@hotmail.com)

Hey Mark,

Ik wil je even wijzen op een speciale uitzending van ons programma a.s. vrijdag, 21:30 uur op NL 1. Omdat jij had verteld dat je een fan bent van Disney, dacht ik dat je het wel leuk vond om te weten dat Ivo Niehe pas geleden een interview heeft gehad met een Disney-tekenaar, ene Keno Rosa. Die komt binnenkort helemaal vanuit de VS naar Duitsland en Nederland. Ivo heeft met hem vooruitgeblikt op deze gebeurtenissen. Dit wordt dus vrijdag uitgezonden, in plaats van het muziekprogramma van de Tros. Omdat dit pas deze week is besloten, hebben we de tv-gidsen niet meer op tijd in kunnen lichten. Daarom dit mailtje, zodat je het interview niet mist. Veel plezier ermee!

xxx,

Astrid
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » wo maart 30, 2011 9:26 pm

Rubberduck schreef:
Ui schreef:Ja, ook voor publiek. Op de dag zelf zal een quiz gehouden worden over Rosa's werk. De hoofdprijs is dat hij die avond thuis bij je op bezoek komt om bij je verzameling te poseren en uiteraard om een hapje mee te eten.
Maar over een paar dagen meer hierover. (snotter)

:lol: Da's een goeie, Ui!

Wat is hier nu zo bijzonder aan? Op televisie is recentelijk een programma te zien geweest waarin fans koken voor idolen die bij hen thuis op bezoek komen. Dan zal je Rosa ondertussen zeker alleen in de tempel kunnen ontmoeten. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 30, 2011 9:49 pm

Nou, ik ga zeker kijken!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 30, 2011 9:55 pm

En nu serieus, kan ik er naar toe gaan!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » wo maart 30, 2011 10:21 pm

Als dit niet ook een 1 april grap is, ben ik ontzettend blij met het nieuws.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do maart 31, 2011 1:37 am

kwuk duck schreef:En nu serieus, kan ik er naar toe gaan!

Nee, Ui houd je voor de gek. De 1 april-grap van Ui is wel héél erg doorzichtig. Je kunt wel op vrijdag 21:30 uur op NL 1 kijken naar het interview met Rosa, zoals in de e-mail hierboven staat. Daarin zal Rosa vertellen over zijn aanstaande bezoek aan Duitsland & Nederland en de te verschijnen luxe-serie in Nederland. Ik ben benieuwd of Oom Thom hiervoor ook geinterviewd is. Dat ga ik even vragen aan Astrid!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » do maart 31, 2011 2:18 am

Rubberduck schreef:
kwuk duck schreef:En nu serieus, kan ik er naar toe gaan!

Nee, Ui houdT je voor de gek. De 1 april-grap van Ui is wel héél erg doorzichtig.

Ja Kwuk, hij heeft hier wel echt gelijk. Ui maakt een héél erg doorzichtige 1 april-grap. Vertrouw Rubberduck maar, want die maakt tenminste een niet heel erg doorzichtige 1 april-grap.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » do maart 31, 2011 2:08 pm

Antwoord:

Van: Astrid Schutte (a.l.schutte@tvshowopreis.nl)
Verzonden: donderdag 31 maart 09:14:42
Aan: Mark v/d Brand (********@hotmail.com)

Hey Mark,

Van Thom Roep hebben wij wel opnamen gemaakt voor de uitzending, maar die zijn in de montage gesneuveld. We bleken zoveel bruikbaar materiaal van Keno Rosa te hebben, dat we de inbreng van Thom niet meer nodig hadden. Maar we zijn wel van plan dit jaar nog een aflevering te wijden aan Roep zelf, en daar kunnen we het al geschoten materiaal mooi als aanvulling voor gebruiken. Morgen dus alleen materiaal van Rosa. Vergeet dus niet te kijken! Ik hoor graag wat je ervan vond.

xxx,

Astrid
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » do maart 31, 2011 3:42 pm

Rubberduck schreef:
kwuk duck schreef:En nu serieus, kan ik er naar toe gaan!

Nee, Ui houd je voor de gek. De 1 april-grap van Ui is wel héél erg doorzichtig. Je kunt wel op vrijdag 21:30 uur op NL 1 kijken naar het interview met Rosa, zoals in de e-mail hierboven staat. Daarin zal Rosa vertellen over zijn aanstaande bezoek aan Duitsland & Nederland en de te verschijnen luxe-serie in Nederland. Ik ben benieuwd of Oom Thom hiervoor ook geinterviewd is. Dat ga ik even vragen aan Astrid!

Nou, bedankt ui, ooh dit is nog steeds goed nieuws, maar ik had toch leiver dat hij ergens signeerde zodat ik een dagobert kon inlijsten en boven mijn bed hangen ;) . wordt dit interview in nederland gemaakt of in Kentucky en is het Live?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » do maart 31, 2011 3:46 pm

Rubberduck schreef:Antwoord:

Van: Astrid Schutte (a.l.schutte@tvshowopreis.nl)
Verzonden: donderdag 31 maart 09:14:42
Aan: Mark v/d Brand (********@hotmail.com)

Hey Mark,

Van Thom Roep hebben wij wel opnamen gemaakt voor de uitzending, maar die zijn in de montage gesneuveld. We bleken zoveel bruikbaar materiaal van Keno Rosa te hebben, dat we de inbreng van Thom niet meer nodig hadden. Maar we zijn wel van plan dit jaar nog een aflevering te wijden aan Roep zelf, en daar kunnen we het al geschoten materiaal mooi als aanvulling voor gebruiken. Morgen dus alleen materiaal van Rosa. Vergeet dus niet te kijken! Ik hoor graag wat je ervan vond.

xxx,

Astrid


Welke zender?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » do maart 31, 2011 5:34 pm

Zoals in de e-mail vermeld stond: vrijdag 21:30 uur, NL 1 i.p.v. de Tros Muziekshow. Bij de 'Tros Tv Show op reis' gaat Ivo Niehe altijd op bezoek bij beroemdheden thuis, dus dat interview zal in Kentucky opgenomen zijn. Rosa blikt erin vooruit op zijn bezoek aan Roep's redactie en de nieuwe luxe-set Dagobert albums.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do maart 31, 2011 10:02 pm

Ui schreef:
kwuk duck schreef:Komt hij dan ook voor het publiek, ik zou. Graag heen willen.

Ja, ook voor publiek. Op de dag zelf zal een quiz gehouden worden over Rosa's werk. De hoofdprijs is dat hij die avond thuis bij je op bezoek komt om bij je verzameling te poseren en uiteraard om een hapje mee te eten.
Maar over een paar dagen meer hierover. (snotter)

Whaahaa, dan zou Appie Aap het moeten winnen. Lol
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten