Luxe Oom Dagobert serie - verschijnt medio september 2011!

Berichtdoor Donald Duck » di maart 29, 2011 8:15 pm

Ik kreeg vandaag in een stripwinkel te horen dat men van plan is om een luxe 'Oom dagobert' serie op de markt te brengen. Het zou gaan om de verhalen die getekend en geschreven zijn door Don Rosa. De verhalen komen in chronologische volgorde in de albums, dus het complete levensverhaal van Oom Dagobert en de andere verhalen, komen in een prachtig uitgevoerde reeks.

Hoeveel delen de serie gaat tellen en hoe dik de albums worden weet ik niet. Ze wisten me alleen te vertellen dat na de zomer (medio september) het eerste album uit zal komen. Het gaat wel om een luxe serie met harde kaft. Waarschijnlijk vergelijkbaar met de AD-serie en de lecturamaserie van Donald Duck.

Iemand die hier ook iets over gehoord heeft? Ik ben erg benieuwd!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » di maart 29, 2011 8:18 pm

Ik heb hier nog niets van gehoord. Ik zal eens even navraag doen bij de redactie.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » di maart 29, 2011 8:43 pm

Dubbelduck schreef:Ik heb hier nog niets van gehoord. Ik zal eens even navraag doen bij de redactie.

Ui heeft alvast navraag gedaan. De serie zal worden gepromoot met Rosa's eerste bezoek aan Nederland. Nadat hij de Roepredactie bezocht heeft om daar uit handen van Oom Thom het eerste exemplaar te ontvangen, zal hij daarna zijn fans uitgebreid te woord staan tijdens een grote tentoonstelling van zijn werk. (snotter)
Deze week ontvangt Ui de exacte informatie, zoals datum en locatie. Maar dit is wat alvast bekend is. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Donald Duck » di maart 29, 2011 8:46 pm

Don Rosa naar Nederland?! Super! Ik hoor graag waar en wanneer hij komt. Ik ben van plan om er zeker heen te gaan.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di maart 29, 2011 9:14 pm

oke! dat lijkt me leuk overigens! (toch niet weer stiekem een 1 april grap? :D)
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di maart 29, 2011 9:18 pm

de zwarte schim schreef:oke! dat lijkt me leuk overigens! (toch niet weer stiekem een 1 april grap? :D)

Wat denk je nou zelf, tuurlijk wel. Zeer doorzichtig.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DordrechtDuck » di maart 29, 2011 9:21 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:Ik heb hier nog niets van gehoord. Ik zal eens even navraag doen bij de redactie.

Ui heeft alvast navraag gedaan. De serie zal worden gepromoot met Rosa's eerste bezoek aan Nederland. Nadat hij de Roepredactie bezocht heeft om daar uit handen van Oom Thom het eerste exemplaar te ontvangen, zal hij daarna zijn fans uitgebreid te woord staan tijdens een grote tentoonstelling van zijn werk. (snotter)
Deze week ontvangt Ui de exacte informatie, zoals datum en locatie. Maar dit is wat alvast bekend is. (snik)

Jaja, om 20.15 is het eerste gepost omtrend deze schrale 1-aprilgrap en om 20.43 heeft ui alvast navraag gedaan.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Ui » di maart 29, 2011 9:34 pm

DordrechtDuck schreef:Jaja, om 20.15 is het eerste gepost omtrend deze schrale 1-aprilgrap en om 20.43 heeft ui alvast navraag gedaan.

Ui heeft die navraag eerder gedaan. "Donald Duck" is niet de enige die er meer over weet. (snik)

Maar als het een 1-aprilgrap zou zijn, waarom zou iemand 'm dan onderuit halen? Liever een schrale grap dan helemaal niets. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di maart 29, 2011 10:21 pm

Tjonge, op Duitse forums hebben ze het al langer over dat Rosa zijn bezoek aan Duitsland met die aan Nederland gaat combineren, hoor! Ik wist niet dat jullie nog niets wisten! Rosa komt echt, hoor!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Donald Duck » wo maart 30, 2011 7:49 am

Dat nieuwtje van de combinatie van het bezoek aan Duitsland is al langer bekend inderdaad. Waar wordt naar mijn weten op dit forum ook wel over gesproken. Een combinatie met Nederland lijkt mij zelf erg logisch. Ik ben erg benieuwd! Met name ook naar de albums, aangezien ik het levensverhaal dolgraag op een chronologische volgorde wil lezen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Donald Duck » wo maart 30, 2011 7:49 am

*Daar wordt.....
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 30, 2011 1:00 pm

Het bezoek van Rosa aan de redacties van Micky Maus (Duitsland) en Donald Duck (Nederland) werd een aantal maanden geleden al besproken op het Duitse Ehapa-forum, waar ook Duitse redacteuren reageren:

http://www.comicforum.de/forumdisplay.p ... 9efae&f=42


Een bezoeker vroeg zich af of het niet algemeen bekend was dat Roep een beetje een hekel had aan Rosa:

Es gibt noch eine Sache die mir verwondert hätte. Ich dachte, es war ganz weit erkennt dass Thom Roep, der Niederländische Haupteditor, kein Fan ist von Don Rosa und seine Storys. Warum würde er denn Rosa einladen?

Volgens een andere bezoeker is de kou tussen Roep en Rosa echter een paar jaar geleden al uit de lucht gehaald, tijdens een stripfestival:

For einzige Jahre, Roep war ein Besucher von das Comicsfestival Angoulême (Frankreich). Don Rosa war auch dort, weil er würde ein Award bekommen. Wenn Rosa gehört hätte, Roep war auch da, er hat Roep eingeladen in seines Hotelzimmer und die beiden haben so ein Stunde mit einander geredet. Ich habe gehört, Roep war sehr positiv über Rosa nachdem.

Also, die Niederländische Fans beten seit Jahre vor Nachdrucken der Rosa-alben. Die sinds schon Jahre nirgendwo zu bekommen. Ich denke, dass ist die Grund des neues Luxe-serien.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 30, 2011 3:29 pm

1e woord GeWELDIG!!!!!!!!¡
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DordrechtDuck » wo maart 30, 2011 6:46 pm

Ui schreef:
DordrechtDuck schreef:Jaja, om 20.15 is het eerste gepost omtrend deze schrale 1-aprilgrap en om 20.43 heeft ui alvast navraag gedaan.

Ui heeft die navraag eerder gedaan. "Donald Duck" is niet de enige die er meer over weet. (snik)

Maar als het een 1-aprilgrap zou zijn, waarom zou iemand 'm dan onderuit halen? Liever een schrale grap dan helemaal niets. (huil huil)

Beter een kleine goede grap, als 1 hoog van de toren die niet werkt
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 30, 2011 8:32 pm

Komt hij dan ook voor het publiek, ik zou. Graag heen willen.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten