Duck Power

Berichtdoor coolojw » za jan 06, 2007 3:49 pm

Duck Power is ook gebaseerd (of andersom) op dat spel.

Aleen is het bij het spel geen DP maar PK
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Luuuuk » za jan 06, 2007 4:12 pm

superdonald heet in het Engels PK dacht ik...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 3:07 am

'PK' is een afkorting van de Italiaanse naam van Suoperdonald (die is in Italië bedacht): Paperinik. Het spel is gebaseerd op de strips.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor coolojw » di jan 09, 2007 6:00 pm

dat is een veel betere naam want superDONALD verraad al dat het Donald is
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor coolojw » di jan 09, 2007 6:25 pm

En niemand vind het vreemd, de neefjes zeiden ook een keer :''Leek oom DONALD maar op superDONALD''

Soper Duck lijkt me beter
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di jan 09, 2007 10:48 pm

coolojw schreef:En niemand vind het vreemd, de neefjes zeiden ook een keer :''Leek oom DONALD maar op superDONALD''

Tja, maar zo zijn er wel meer dingen vreemd uiteraard. Je kunt het in een stripalbum niet horen natuurlijk, maar Super Donald heeft dezelfde stem als Donald Duck lijkt me. Is er niemand in Duckstad die dat was opgevallen? ;)

Ik blijf het in ieder geval wel een goede serie vinden! De tekenstijl vind ik wel mooi en de verhalen zijn over het algemeen variërend van goed naar heel erg goed. De creativiteit die er ingestoken is om van Super Donald echt een boeiende avonturenreeks te maken vind ik dan ook erg geslaagd.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 10, 2007 1:22 am

Vroeger heette Superdonald in Nederland 'Fantomerik'; een veel betere naam natuurlijk.

Maar in Italië heet Donald ook 'Paperino', dat lijkt ook veel op 'Paperinik'.

En wat betreft die stem: volgens mij is het niet de bedoeling dat Donald in de strip net zo'n kwaakstem heeft als in de tekenfilms.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo jan 10, 2007 9:52 am

Rockerduck schreef:En wat betreft die stem: volgens mij is het niet de bedoeling dat Donald in de strip net zo'n kwaakstem heeft als in de tekenfilms.

Donald is en blijft toch Donald, dus moet je hem uit eindelijk toch dezelfde stem geven. Niet dat ik de strips lees met een Donald Duckstemmetje in m'n hoofd ofzo... ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Kjell » wo jan 10, 2007 10:03 pm

Ik vind de DP albums heel leuk. Het is erg jammer dat ze in Nederland niet wat vaker wordne uitgegeven. In Italië zie ik regelmatig albums van PK liggen. Daar heb ik ook een exemplaar van gekocht (evenals een Duitse).
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Kjell » wo jan 10, 2007 10:06 pm

Ik vind het vooral leuk dat de tekenstijl meer naar manga nijgt en er meer actie in zit. Het is ook wel eens leuk Donald in een meer serieuzere omgeving te zien.

(sorry voor de dubbelpost. Ik mis een bewerk-functie?)
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor coolojw » do jan 11, 2007 9:38 pm

ik heb de bundelling en held uit het verleden
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:40 pm

Kjell schreef:Ik vind de DP albums heel leuk. Het is erg jammer dat ze in Nederland niet wat vaker wordne uitgegeven. In Italië zie ik regelmatig albums van PK liggen. Daar heb ik ook een exemplaar van gekocht (evenals een Duitse).

Er was ook een Italiaanse fansite van Paperinik, waar ze een aantal nummers zelf hadden vertaald. Deze website lijkt te zijn verdwenen, maar er zijn meer fansites. Misschien zijn de vertalingen naar een andere site gegaan.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Kjell » do jan 11, 2007 11:47 pm

Weet je de naam van de site nog? Ook al is ie verdwenen, misschien is hij nog in de cache van Google te vinden of op http://www.webarchive.org.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor coolojw » vr jan 19, 2007 8:40 pm

wanneer komt er nou eens een nieuwe !!!!!!!!
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor WDisney » ma maart 05, 2007 12:47 pm

Ik heb de eerste 2 duck power strips, die verschenen inderdaad iets van 10 jaar geleden, de eerste in september, en de 2e rond december.

Dan is de nieuwe toch gewoon de derde, zoals hij heet?

De verzamelbundel, met de eerste 2 verhalen, had een soort bonusverhaal, maar dat neemt niet weg dat nummer 3 nu in de winkels ligt.

Ook is er wel wat verwarring door het gebruik van superdonald in de pockets, aangezien die niet in 2020 leeft, en niet zijn uitrusting heeft uit de duizelducktoren.

maar de eerste 2 vind ik nog steeds erg vet, leuker dan de verhalen in de pockets.

(nu heb ook ik 10 jaar gewacht op het derde verhaal)
WDisney
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten