Nieuwste boekuitgaven september t/m december 2011

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 3:21 pm

McDuck Menu schreef:
Ui schreef:Dan had Oom Thom gewoon in De Telegraaf moeten zeggen, dat die gelovigen niet zo moeten miepen. Het is Oom Thom zelf, die gelovigen noemt als een reden voor een speciale Halloween-uitgave.

Dat van dat miepen, komt niet van Thom Roep.

Dat zegt Ui toch ook niet? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do jul 07, 2011 3:33 pm

Ui schreef:
McDuck Menu schreef:Dat van dat miepen, komt niet van Thom Roep.

Dat zegt Ui toch ook niet? (snik)

Zo kwam het op mij over. Ik snap er eventjes niks meer van :P
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 3:59 pm

McDuck Menu schreef:Ik snap er eventjes niks meer van :P

In dit topic is een zijdelingse discussie ontstaan over het wel of niet kwalijk zijn van Halloween. (snik) Maar het gaat om de stelling van Oom Thom, dat hij met een te negeren Halloween-special, rekening gehouden heeft met "de christelijke gemeenschap".

Al had een gemeenschap bezwaar gemaakt tegen pratende slangen of pratende ezels, als je als hoofdredacteur stelt dat je rekening met die mensen houdt en niet zal aandringen, dan heb je jezelf daaraan te houden. Als je een tijdje later geen rekening met die mensen houdt, is het flauw als je bewonderaars stellen dat die gelovigen maar niet moeten miepen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do jul 07, 2011 4:52 pm

Ah ok. Maar ik verschil daar dus van mening door te zeggen dat ik vind dat zijn uitspraak niet op de pockets slaat. Ik snap hem weer, we kunnen verder met onze hoogstaande discussie ;)

Dat halloween wel of niet in reguliere uitgaven past staat dus los van de discussie over Thom Roep's uitspraak.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 5:36 pm

McDuck Menu schreef:Maar ik verschil daar dus van mening door te zeggen dat ik vind dat zijn uitspraak niet op de pockets slaat.

Daar kan men over discussiëren, ja. (snik)

McDuck Menu schreef:Dat halloween wel of niet in reguliere uitgaven past staat dus los van de discussie over Thom Roep's uitspraak.

Het zijn twee discussies, met (wat Ui betreft) een overlapping. Oom Thom's uitspraak gaat over Halloween en het rekening houden met gelovigen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jul 09, 2011 1:13 pm

Ui schreef:
McDuck Menu schreef:Maar ik verschil daar dus van mening door te zeggen dat ik vind dat zijn uitspraak niet op de pockets slaat.

Daar kan men over discussiëren, ja. (snik)

McDuck Menu schreef:Dat halloween wel of niet in reguliere uitgaven past staat dus los van de discussie over Thom Roep's uitspraak.

Het zijn twee discussies, met (wat Ui betreft) een overlapping. Oom Thom's uitspraak gaat over Halloween en het rekening houden met gelovigen.

Oom thom sppoort dus echt niet. hij zegt heel vaak dingen die die niet waar maakt.p

hmmm misschien een psygiater zoeken voor hem?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Michiel Q » za jul 09, 2011 1:40 pm

De Zwarte Schim schreef:Oom thom sppoort dus echt niet. [...] hmmm misschien een psygiater zoeken voor hem?

1) Ik snap wel dat dit grappig bedoeld is en Oom Thom zal er niet wakker van liggen, maar wat je nu zegt is eigenlijk heel onaardig. Het kan kwetsend zijn voor mensen die bij de psychiater lopen.

2) Je hoeft niet het hele voorgaande bericht te quoten. 3) Je schrijft wel 'n beetje slordig, hoor. Misschien zou je je bericht eens kunnen overlezen vóór je 't post?
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » za jul 09, 2011 2:16 pm

De Zwarte Schim schreef:hmmm misschien een psygiater zoeken voor hem?

Ui heeft een hele goede! (snotter) (snik)

Michiel Q schreef:1) Ik snap wel dat dit grappig bedoeld is en Oom Thom zal er niet wakker van liggen, maar wat je nu zegt is eigenlijk heel onaardig. Het kan kwetsend zijn voor mensen die bij de psychiater lopen.

Oom Thom zal er waarschijnlijk niet wakker van worden, maar zijn fans (lees: werknemers) wel!
Aardig is anders, inderdaad. Maar zijn grapjes over psychiaters die voor overspannen personen moeten zorgen, niet vrij algemeen? (snik) Bij Barks behandelt een psychiater een patiënt die niet uit een regenton wil komen.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+175-01

Wat betreft het al dan niet sporen van Oom Thom... De man heeft natuurlijk wel aparte trekjes, als je hem vergelijkt met buitenlandse Disney-redacteurs. Als je als hoofdredacteur je eigen smaak zo volmaakt belangrijk vindt, dat je ondanks vragende kinderen, blijft doorzwatelen over een vergeten personage dat (in werkelijkheid) gewoon sinds jaar en dag verschijnt in pockets die zijn samengesteld door je collega's, dan zit je nogal je eigen wereldje op te dringen. En een egoïst die slaagt, noemt men doorgaans een persoonlijkheid.

Voor het belazeren van je publiek, zoals met die rugtekening, moet je een zekere mate van arrogantie in je hebben. Het werk van Oom Thom is in feite het zoveel mogelijk snoep afpakken van zoveel mogelijk baby's. Dan komen een zekere hardvochtigheid en leugenachtigheid, goed uit. Anders zou hij wakker liggen. Maar is dit psychiatrie of gewoon het bedrijfsleven? (snik)
Ook voor het weigeren van credits en het ondertussen pronken met je eigen naam over andermans werk, moet je een zekere blindheid en gewetenloosheid in je hebben. Dan kun je met iets leuks als een rugtekening, de jeugd een poot uitdraaien. Oom Thom zit de jeugd te bedonderen, bijvoorbeeld door een rugtekening-overzicht halverwege zo te veranderen, dat de jeugd onverwacht een extra pocket moet kopen om de tekening compleet te krijgen. Dat is een vorm van oplichterij.
Een kindervriend zou het hier moeilijk mee hebben. Oom Thom niet. Zo'n hoofdredacteur kijkt naar de lezers, zoals Midas Wolf kijkt naar de biggetjes. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwok » zo jul 10, 2011 12:56 pm

tss als zij geen pratende slangen willen zien in een strip dan koop je dat blad toch niet klaar. Dat is het zelfde als mensen een groene auto willen kopen zij doen toch ook niet moeilijk over de niet groene auto's. Hun kopen die gewoon niet. Iritante refo's
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ui » zo jul 10, 2011 1:11 pm

kwok schreef:tss als zij geen pratende slangen willen zien in een strip dan koop je dat blad toch niet klaar.

Dit is voor de heren geldkloppers natuurlijk geen oplossing. Want dan verkopen ze minder pockets.
Ook los van Halloween is die onverwachte, tussengevoegde, extra pocket een vorm van pure oplichterij. Een aantal jaar geleden leverde men dezelfde streek met voetbal-pocket 174,5, vol herdrukken van enkele jaren daarvoor. Het rugtekening-overzicht werd tussentijds aangepast. In advertenties werd nadrukkelijk gewezen op de rugtekening, dat die extra pocket erbij hoorde. De Roepredactie schaamt zich nergens voor, zolang het maar geld in de kassa brengt. (snik)
Zelfs al zou de hele Halloween-discussie geschrapt worden, dan nog is en blijft er het rugtekeningenbedrog.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re:

Berichtdoor Duckie Duck » do jan 05, 2012 4:17 pm

Carl Rosa schreef:Het volgende is gepland:

Donald Duck Pocket 190 15 september
Donald Duck Dubbel Pocket 42 29 september
Donald Duck Thema Dubbel Pocket 29 september ovb
(De DD liefhebbers konden afgelopen tijd stemmen op de website van DD en konden uit 3 thema's kiezen.
Duidelijk populair was het thema "Goudkoorts" waardoor er verhalen over dát thema in de pocket zullen verschijnen.)
Donald Duck Pocket Engelstalig 3 6 oktober
Donald Duck Pocket 191 13 oktober
Katrien Pocket 7 3 november
Donald Duck 50-reeks 18 10 november
50 Jaar Zwarte Magica 16 november (132 Pagina's door diverse tekenaars-1961 begon de ellende met Magica)
Donald Duck Pocket 192 24 november (De Kerst editie)
De Grappigste Avonturen 35 24 november (Deze keer alles van tekenaar Floyd Gottfredson, oude verhalen met
Mickey en Donald dus)
Donald Duck Pocket 193 22 december
Donald Duck Dubbel Pocket 43 29 december

Vakantie, winter enz. enz. albums kan ik geen info over geven.

Veel plezier met de boekjes.


EDIT: Toevoeging op verzoek:
Donald Duck Pocket 190 1/2 29 september
Donald Duck Thema Dubbel Pocket 2 van 29 september wordt waarschijnlijk naar voren geschoven naar 26 september."


Is de lijst voor begin 2012 al bekend?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Re: Nieuwste boekuitgaven september t/m december 2011

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 06, 2012 4:21 pm

Aan een lijst voor begin 2012 wordt gewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Nieuwste boekuitgaven september t/m december 2011

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jan 07, 2012 12:11 am

door carl rosa of door jou?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Vorige

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten