Duckfan van Down Under schreef:Dit boek neemt een toch wel apart standpunt in over Diederik en Otto. [...] Ik zeg er zelf niets over, ik geef het alleen maar even door.
Dat soort Roepiaans, zelfpromotend gezwatel, dat de koper pagina's kost waar ook strips hadden kunnen staan, dat zou Ui eigenlijk weerhouden om zo'n album te kopen.
Duckfan van Down Under schreef:"De kleuren werden vooral vanaf 1967 steeds lelijker. Het tekenwerk was af en toe, met name door de inbreng van nieuwe Nederlandse tekenaars,slordig of houterig te noemen. [...]"
Alsof de kleuren van de jaren '50 mooi waren!
En waarom is houterig tekenwerk van Tony Strobl vaak herdrukt, na 1973?
En wie zegt dat tekenwerk van nota bene de Toonder Studio houterig is? Ach, er staat heel laf "af en toe", zodat Oom Thom alle kanten uit kan gaan.
En Carol Voges? Is diens tekenwerk van mindere kwaliteit dan wat Bas Heymans en Sander Gulien afleveren?
Hoe zou Roep de huidige periode omschrijven? De kwaliteit van de huidige Nederlandse tekenaars is vaak ondermaats. Terwijl zij wel ruimschoots goede voorbeelden hebben gehad.
Duckfan van Down Under schreef:Ten derde gaat het stukje over de jaren 70 vooral nog verder over hoe slecht de jaren 60 waren en wat voor een verbetering het was. ("Terug naar de kwaliteit en de sfeer van de jaren vijftig was het motto. En daarom werd besloten naarstig op zoek te gaan naar beter materiaal dan hetgeen tussen 1965 en 1973 werd geplaatst. Donald Duck ging een andere koers varen!")
Tussen 1965 en 1973? Ach ja, in 1973 verscheen Thom Roep de Verlosser met zijn Toverkabouter. En dat "betere materiaal" bestond grotendeels uit herdrukken van Amerikaanse strips.
Duckfan van Down Under schreef:Over Diederik en Otto werd nog het volgende gezegd: "Diederik en Otto verhuisden op verzoek van de nieuwe doelgroep met onbekende bestemming [...]"
Doelgroepen veranderen. Anno 2012 teren op ooit een onderzoek in pakweg 1973, is pure kolder.
De TRoep-redactie pleegt een aanslag op de geschiedenis. En de koper moet ervoor betalen, wil men verhalen met Otto en Diederik lezen. De koper die de verhalen leuk vindt, wordt neergezet als iemand die van kinderachtig, matig werk houdt. Wat heb je aan zo'n album als het volgens de makers, deels een matige periode herdrukt?
De TRoep-redactie wordt steeds brutaler. Kan dan niemand die boevenbende stoppen? (huil huil)