De grappigste avonturen van Donald Duck nummer 6

Berichtdoor Ridder ter Geit » do apr 12, 2007 12:49 pm

Dit album over Rota van de bibliotheek geleend; leuk! Sterke verhalen van Marco Rota. Vooral het hele lange eerste verhaal van Donald Duck als forens is echt bijzonder. De verhalen zijn sterker dan we de laatste tijd gewend zijn. Donald Duck als forens is blijkbaar al gepubliceerd in een winterboek van 1982/1983 in zwart-wit. In dit verhaal leef je echt mee met Donald omdat veel tijd word genomen om forensenproblemen te laten zien. Aardige clou, ook. Bijzonder en een sterk album! 96 pagina's dik maarliefst!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Caspar » do apr 12, 2007 4:04 pm

Ik heb hem ook, en hij is zeker de moeite waard ja.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 13, 2007 12:34 am

Ik vond het eerste verhaal zeker 10 pagina's te lang. Juist de vele opsommingen maken het langdradig. Daardoor lijkt het teveel op een pocket-verhaal. De rest van de verhalen zijn van wisselende kwaliteit. Ze zijn een beetje at random gekozen. Jammer. Album had veel beter kunnen zijn.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr apr 13, 2007 9:57 am

Ik vond de verhaallijnen duidelijk beter dan wat we tegenwoordig vaak in het weekblad aantreffen. Lijkt meer op de sterke en originele Barks-verhaallijnen. Die te lange verhalen vind ik juist fijn, omdat er eens flink de tijd word genomen. Lekker zorgeloos pagina's er tegenaan gooien! Dat breekt eens met al die gehaaste korte verhalen trend.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Caspar » vr apr 13, 2007 4:06 pm

Bij het eerste verhaal heb ik me geen moment verveeld, en bij de rest van de verhalen ook niet.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 13, 2007 9:34 pm

Het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit, geachte Ridder. Dat zou een Barks-adept toch moeten weten.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 14, 2007 1:11 am

Dat weet ik, maar ik val op elke afwisseling nu, dus ook op een verhaal dat eigenlijk te lang is als dat zelden voorkomt. Dat komt door het gebrek aan afwisseling in de hedendaagse Donald Duck.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron