Einde aan "beste verhalen" - serie in 2007

Berichtdoor Michiel P » vr jun 11, 2010 5:19 pm

Dubbelduck schreef:
Michiel P schreef:- W OS 356-05 - Talking parrot - 1

Daarvan weet men niet eens zeker of het wel echt Barks is die het heeft geschreven.

Dat klopt, maar deze gag staat nu eenmaal op Keessies lijstje, het uitgangspunt van dit topic. Ik heb niet de expertise om te bepalen of die gag verwijderd moet worden, dus laat ik het maar zo.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jun 14, 2010 2:58 pm

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:Wat heeft dat met Barks te maken?

Ik bedoelde te zeggen dat Ferdi een andere reden kan hebben om Nadorp als "coverman" te bestempelen. Een reden die niet per se met de BV-reeks te maken heeft.

Je verwees naar zijn werk voor de Donald Duck Extra's. Daarover vroeg ik mij af, wat ze met Barks te maken hebben.

Michiel P schreef:Aan de andere kant, ik heb hierboven aangetoond dat Nadorp aan zeker negen BV-covers heeft bijgedragen.

Garé Barks heeft ook veel bijgedragen. Dat zou Barkskenner Jippes moeten weten. Krijgt Garé geen eerbetoon op de voorplaat?
Het zal toch niet zo zijn, dat Jippes vooral denkt aan zichzelf, een collega en een baas?

Michiel P schreef:De eerste halve plaat van "Silent Night" is trouwens ook van Nadorp.

De eerste halve plaat van dat kerstgeweld-verhaal is later opnieuw uitgetekend door Daan Jippes. Jammer dat de album-serie nooit een update krijgt.

Dubbelduck schreef:
Daniel73 schreef:Is dit een kluitje in het riet? Een lezer laten denken dat 'Go Slowly, Sands of Time' in Beste Verhalen verschijnt, terwijl nog geen twee maanden erna (2010-05-18) het laatste album wordt aangekondigd?

Het is nog niet geheel uitgesloten. Zoals Ferdi in de mail aan mij al zei, is het album nog niet samengesteld.

Maar is nummer 135 het laatste album van de reeks? Daar kan de Roepredactie toch best antwoord op geven? Als Ferdi zo bezig is om in achterkamertjes antwoorden te geven, kan hij dat toch ook wel even vertellen? Of is hij liever niet de boodschapper van dit slechte nieuws?
Als nummer 135 het laatste nummer is, zou het extra dik moeten worden om ook 'Go Slowly, Sands of Time' erin te passen. Een "close reading" van Thom Roep's antwoord verraadt slagen om de arm: eigenlijk belooft hij helemaal niets.

Ondanks een schijnbaar duidelijk antwoord van de grote Roep himself, wordt het alweer afwachten met de Roepredactie. Als 'Go Slowly' alsnog niet in de BV-reeks zal verschijnen, zegt dat veel over de waarde van uitspraken van Roep. Als hij met een woordspelletje meent weg te komen, zou dat een bijzonder flauwe streek zijn - waarvan iedereen op internet heeft kunnen meegenieten. Doen alsof een verhaal verschijnt en na twee maanden laten blijken dat het valse hoop is, dat is een goede hoofdredacteur onwaardig.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 14, 2010 5:55 pm

Daniel73 schreef:Doen alsof een verhaal verschijnt en na twee maanden laten blijken dat het valse hoop is, dat is een goede hoofdredacteur onwaardig.

Zal ik het vragen... Sinds wanneer vind jij Roep een goede hoofdredacteur? :) Tenminste, na wat hij de afgelopen 10 jaar heeft gedaan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » wo jul 21, 2010 11:56 pm

Michiel P schreef:Deze vijf verhalen tellen samen 71 pagina's. Het laatste BV-album wordt dus extra dik. Hoeveel bladzijden kunnen er dan nog gevuld worden? Wordt het een album van 80 of 96 pagina's?

Uit het topic "Nieuwste albumuitgaven":

Carl Rosa schreef:30/09 Beste verhalen van Donald Duck 135, Donald als Hekkensluiter.
Zoals ik reeds eerder vermelde wordt dit het laatste album in de reeks en is daarvoor dubbeldik met 92 pagina's.
Met een aantal Barks-verhalen die nog niet in Het Vrolijke Weekblad hebben gestaan.

92 pagina's, dus. Rekenen we 2 pagina's voor titel en inleiding, dan blijven er nog 19 bladzijdes over. Waar zullen ze die mee vullen? Ik hoop met "Go Slowly" en de Taliaferro-gags. "Somewhere Beyond Nowhere" misschien? We zullen zien.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rubberduck » do jul 22, 2010 1:18 am

Vreemd dat ze niet gewoon twee albums uitbrengen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Michiel P » do jul 22, 2010 2:06 am

Dat is waar. Met "Teahouse" (16), "Captains" (15) en "Peril" (14) kun je makkelijk een regulier album van 48 pagina's vullen. Dan houd je "King Scrooge the First" (21) en "Life Savers" (5) over voor het laatste album, plus 20 lege pagina's. Een dubbeldik album is zeker extra feestelijk. En goedkoper, trouwens.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 22, 2010 5:56 pm

Die en tekening van Donald met een bosje bloemen. "Ode aan de Disney Ducks", misschien.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr jul 23, 2010 1:37 am

Michiel P schreef:Dat is waar. Met "Teahouse" (16), "Captains" (15) en "Peril" (14) kun je makkelijk een regulier album van 48 pagina's vullen. Dan houd je "King Scrooge the First" (21) en "Life Savers" (5) over voor het laatste album, plus 20 lege pagina's. Een dubbeldik album is zeker extra feestelijk. En goedkoper, trouwens.

Eh... er is ook nog 'Somewhere in Nowhere', waar Barks aan meegewerkt heeft (versie van Lustig & Block). Maar ja, da's de persoonlijke smaak van Oom Thom niet, hè, en die gaat bóven Barks...
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ferdi F » vr jul 23, 2010 11:38 am

Rubberduck schreef:Eh... er is ook nog 'Somewhere in Nowhere', waar Barks aan meegewerkt heeft (versie van Lustig & Block). Maar ja, da's de persoonlijke smaak van Oom Thom niet, hè, en die gaat bóven Barks...

Niet alleen van oom Thom, hoor! De Denen hebben 'Somewhere in Nowhere' ook niet herdrukt in hun 'complete Barks-collectie'. Ook bij meerdere Disney redacteuren (in andere landen) wordt, zoals al heeeeel vaak hier besproken, getwijfeld aan Barks inbreng bij dit verhaal, he? Bovendien zouden de managers, die door verschillende bronnen als dubieus bestempeld werden, bij elke redactie geleurd hebben met 'Somewhere' om zoveel mogelijk geld te verdienen over de rug van Barks. Of je dat gelooft of niet is jouw keuze, maar hier is het in ieder geval reden genoeg om het verhaal niet in het laatste deel van de 'Beste Verhalen' te plaatsen. Jammer maar helaas voor de liefhebbers.

En dan nog goed nieuws voor Daniel. Go Slowly, Sands of Time zal wél geplaatst worden in dit album.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Daniel73 » vr jul 23, 2010 2:07 pm

Ferdi F schreef:
Rubberduck schreef:Eh... er is ook nog 'Somewhere in Nowhere', waar Barks aan meegewerkt heeft (versie van Lustig & Block). Maar ja, da's de persoonlijke smaak van Oom Thom niet, hè, en die gaat bóven Barks...

Niet alleen van oom Thom, hoor! De Denen hebben 'Somewhere in Nowhere' ook niet herdrukt in hun 'complete Barks-collectie'. Ook bij meerdere Disney redacteuren (in andere landen) wordt, zoals al heeeeel vaak hier besproken, getwijfeld aan Barks inbreng bij dit verhaal, he?

O, dus als een ander in de sloot springt moeten wij dat ook doen? Uit mijn correspondentie met Thom Roep blijkt, dat hij niet op de hoogte is van informatie van tekenaar Pat Block. Het citaat dat hij geeft van Finse hoofdredacteur Jukka Heiskanen gaat er ook niet op in.
Inmiddels is Roep over Block's informatie ingelicht en hij heeft hij deze "erg interessant" genoemd, alvorens hij deze terzijde legde. Blijkbaar maakt ene Heiskanen meer indruk op hem dan medewerker Block.
Heiskanen schreef aan Roep: "our lead story is a much more successful job". Wat bedoelt hij hiermee? Heeft Heiskanen zelf iets te verkopen, aan Roep?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26043#p26043

Dat die managers bij elke redactie geleurd zouden hebben voor een zo hoog mogelijke prijs, vind ik hier niet relevant. Ik snap het verband niet. Mag een manager niet zoveel mogelijk geld vragen voor een produkt waaraan Barks heeft meegewerkt? Men kan niet bezig blijven met gratis tekeningen aan redacties geven.

In Beste Verhalen is tweemaal een uitwerking gepubliceerd van een onvoltooid, door Barks zélf afgekeurd verhaal: 'The Pied Piper Of Duckburg'. Onbekend is wat voor einde Barks voor ogen had. Barks heeft maar 3 pagina's geschetst, waarvan hij ingrediënten heeft hergebruikt in andere verhalen.
In a July 14, 1978 letter to Michael Barrier, Barks explained why he never finished the story: "I shelved the Pied Piper story with Gyro because I felt I was getting into something too involved for such a short story. Also I would have to draw whole swarms of kids and rats and people, and the page rates weren't worth it."
De twee verschillende uitwerkingen, van Rosa en later Jippes, staan geheel los van Barks en gaan volledig voorbij aan de "kids" en "people". Toch komt zulk werk wel in Beste Verhalen, maar 'Somewhere in Nowhere' niet.

Twee keer 'Pied Piper', moeilijk doen over 'Somewhere in Nowhere' en openstaan voor een nieuwe versie van Jippes, die gegarandeerd zonder Barks is gemaakt.
Egmont heeft 'Pied Piper' wel geweigerd in de Barkscollectie, voor zover ik zie. Maar daar wordt in Nederland geen voorbeeld aan genomen. Dan gaat Nederland wel zijn eigen gang.

Als je smaak boven waarheid laat gelden, zeg dat dan gewoon. Voor zover het publiek het zelf niet kan zien aan de publicaties.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ferdi F » vr jul 23, 2010 4:09 pm

Goed, ik had er ook niet opnieuw op moeten reageren, want deze discussie is al een aantal keer gevoerd en we zullen het toch niet eens worden.
Het verhaal komt in ieder geval niet in het album en daar zal je het mee moeten doen.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Daniel73 » vr jul 23, 2010 6:27 pm

Ferdi F schreef:Goed, ik had er ook niet opnieuw op moeten reageren, want deze discussie is al een aantal keer gevoerd en we zullen het toch niet eens worden.

Dit is geen kwestie van het "eens" worden. Het gaat hier om een feit. De Roepredactie meet met verschillende maten, als het gaat om Barks. Dat is bewezen. Jij wilt dat niet toegeven, of je mag het simpelweg niet toegeven. Maar het sluitende bewijs ligt op tafel.
Als je wordt aangehouden wegens een kapot achterlicht op je fiets, zeg je dan ook tegen de agent dat je het niet "eens" bent met de bekeuring? Tja, je kunt het allicht proberen.

Ferdi F schreef:Het verhaal komt in ieder geval niet in het album en daar zal je het mee moeten doen.

Dit is het enige echte antwoord: het verhaal komt "in ieder geval" niet in de reeks. Ook niet nu blijkt dat Barks er meer mee te maken heeft dan Roep en Heiskanen doen geloven.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ferdi F » vr jul 23, 2010 8:04 pm

Daniel73 schreef:Dit is geen kwestie van het "eens" worden. Het gaat hier om een feit. De Roepredactie meet met verschillende maten, als het gaat om Barks. Dat is bewezen. Jij wilt dat niet toegeven, of je mag het simpelweg niet toegeven. Maar het sluitende bewijs ligt op tafel.
Als je wordt aangehouden wegens een kapot achterlicht op je fiets, zeg je dan ook tegen de agent dat je het niet "eens" bent met de bekeuring? Tja, je kunt het allicht proberen.

Je stelt nu dat ik degene ben die bekeurd wordt en dat jij de agent zou zijn. Volgens mij ligt die verhouding niet zo, dus de vergelijking klinkt heel leuk, maar slaat kant noch wal.

Bij elke discussie gooi je 'The Pied piper' op tafel. Misschien heb je gelijk en horen de Jippes en Rosa uitwerking niet in z'n volledige vorm in een "echte" Barks reeks. Maar zoals ik al een keer eerder heb gezegd, doe je kinderen (de primaire doelgroep) echt geen plezier met drie pagina's van een verhaal zonder de afloop te laten zien. Je lijkt wel eens te vergeten dat Donald Duck in de eerste plaats een product voor kinderen is.
Je kunt dus kiezen om het verhaal helemaal niet te plaatsen of het verhaal wel te plaatsen met een niet Barks-einde. Er is voor het laatste gekozen. Dat is dan een aspect in mijn uitleg waar je dan geen reactie op geeft. Da's een beetje flauw, vind je ook niet?
Daarom maar een directe vraag. Wat had jij dan gedaan als je hoofdredacteur geweest?

Weet je, ik kan hier nog wel een keer gaan uitleggen waarom ik denk dat 'Somehwere in Nowhere' niet in de serie thuishoort, maar heb ik dat niet al vaak genoeg gedaan? Ja, er zijn verschillende aanwijzingen dat Barks wel aan dit verhaal heeft meegewerkt, maar er zijn genoeg professionals die Barks en zijn (naar verluidt) graaierige managers van dichtbij hebben meegemaakt en ernstige twijfels hebben. Ik ken niet alle details, maar jij duidelijk ook niet helemaal.

Mocht je Somewhere in Nowhere toch heel graag willen lezen, dan kun je de Engelse versie hier bestellen:
http://www.amazon.com/Donald-Duck-Uncle-Scrooge-Somewhere/dp/1888472057/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1279907605&sr=8-1
De versie van Daan Jippes zal ongetwijfeld nog in Donald Duck (Extra) verschijnen.

Al jaren loop je te mopperen over Go Slowly, Sands of Time. Die wordt nu eindelijk geplaatst! Ben je daar niet blij mee? Daar hoor ik je niet over.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » vr jul 23, 2010 8:44 pm

Ferdi F schreef:Goed, ik had er ook niet opnieuw op moeten reageren, want deze discussie is al een aantal keer gevoerd en we zullen het toch niet eens worden.
Het verhaal komt in ieder geval niet in het album en daar zal je het mee moeten doen.

fijn dat je dit verteld dan zijn we eindelijk af van de nutteloze discussie wat er in komt leuk dat sand of timens er in komt
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » vr jul 23, 2010 8:45 pm

Ferdi F schreef:Mocht je Somewhere in Nowhere toch heel graag willen lezen, dan kun je de Engelse versie hier bestellen:
http://www.amazon.com/Donald-Duck-Uncle-Scrooge-Somewhere/dp/1888472057/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1279907605&sr=8-1

Huh, dit verhaal staat toch in Winterboek 2002? Of stel ik nou een domme vraag?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron