Einde aan "beste verhalen" - serie in 2007

Berichtdoor Ferdi F » za jan 17, 2009 12:22 am

Michiel P schreef:"Hanggliders be hanged" en de twee (!) versies van "The Pied Piper of Duckburg" zijn ook twijfelgevallen. Toch worden deze alledrie wél in de serie opgenomen. In "Pied Piper" zijn er maar drie pagina's van Barks. "Somewhere in Nowhere" heeft een kern die van Barks afkomstig is. Wat is dan precies het criterium om "Hanggliders" en "Pied Piper" wél op te nemen en "Somewhere in Nowhere" te laten vallen? Wanneer mag een verhaal geen Barksverhaal meer heten?

Van de precieze geschienis van "Hanggliders be hanged" weet ik helaas niet zoveel af, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Wat betreft "The Pied Piper" is de inbreng van Barks wel degelijk heel duidelijk. Barks heeft deze zelf geschreven en ook al geschetst.
http://coa.inducks.org/story.php?c=CX+OS+1047
Met name de versie van Daan Jippes is heel trouw gebleven aan de lay-out van Barks. Het vervolg van het verhaal is welliswaar niet van Barks, maar het alleen plaatsen van die drie pagina's zou ook raar zijn. Daarom is voor deze constructie gekozen. Allemaal ook netjes verantwoord in een redactioneel stukje ervoor.

Over Somewhere in Nowhere bestaan verschillende verhalen. Zoals ik het begrepen heb, is het verhaal gebaseerd op een korte briefwisseling. Ik weet in ieder geval dat dit verhaal voorlopig niet (en misschien wel nooit) in een Barks-album zal komen. Maar de toekomst zal het leren.

Rockerduck schreef:Mag ik één goedbedoelde suggestie doen? Willen jullie op de redactie alsjeblieft iets doen aan die afgrijselijke lettering die in album 133 is gebruikt (en in het laatste Winterboek/Vrolijke Kerst)? Volgens de colofon van het laatste kerst-album was die niet gedaan door het traditionele Studio Meini. Die grote schreeuwerige hoofdletters deden een beetje afbreuk aan de tekeningen. Vooral in de reeks met Barks-verhalen vind ik dt daar een beetje extra aandacht aan mag worden geschonken.

We maken op de redactie gebruik van twee letterstudio's. Een voor de tijdschriften en één voor de boeken/albums/pockets. Alleen de nieuwe verhalen werden voorheen voor de laatste afdeling geletterd door Studio Meini. Aangezien Meini nu met pensioen is wordt dit nu door een ander bedrijf gedaan. Zelf waren we ook niet zo blij met de lettering in deze twee albums, maar in de toekomst zal dit vast wel beter gaan. Dit bedrijf doet overigens ook de lettering van de pockets.

Rockerduck schreef:Het gaat nu om de uitwerking van een ándere tekenaar. Die drie eerste pagina's zijn geschetst door Barks. Wat Rosa of Jippes of Pietje er dan achteraan breien, vind ik voor een BARKS-reeks niet meer interessant.

Maar die drie pagina's van Barks zijn natuurlijk wel relevant. Voor de fans heeft een onaf verhaal natuurlijk nog enige waarde, maar de jonge lezertjes (de primaire doelgroep) hebben hier natuurlijk weer geen boodschap aan.

Rockerduck schreef:Eén laatste vraag/suggestie/verkapte klacht: kan het papier niet weer wat dikker? Niet zoals de Dagobert-reeks op het einde; wel glad, maar steviger? Zoals de Beste Verhalen-albums waren zo'n 30 uitgaven geleden? Dat nieuwe, dunnere papier geeft geen houvast; en ik vind er de tekeningen en vooral kleuren slecht op uit komen.

Dat heeft alles te maken met de kosten van zo'n album. Helaas verkopen stripalbums niet meer zo goed als jaren geleden en om een reeks nog rendabel te houden (en levend) wordt er voor goedkoper papier gekozen.
Het zal je misschien verbazen, maar naast Donald Duck en Donald Duck Extra, zijn de pockets ons best verkopende product. En dus niet jouw (en mijn) favoriet, de beste verhalen van Donald Duck.

Ei schreef:Denk je wel aan het milieu? In die goede oude tijd die jij bedoelt waren er nog bossen om tot papier te vermalen.

En laten de Jonge Woudlopers nu net in dat album proberen een bosbrand te blussen.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 17, 2009 1:52 pm

Ferdi F schreef:Het zal je misschien verbazen, maar naast Donald Duck en Donald Duck Extra, zijn de pockets ons best verkopende product. En dus niet jouw (en mijn) favoriet, de beste verhalen van Donald Duck.

Daat is niet zo vreemd. Bij een pocket betaal je 5 euro voor zo'n 250 pagina's, dus 2 cent per pagina. In een album ben je geloof ik 4,50 voor zo'n 45 pagina's kwijt. Dus 10 cent per pagina. Aan 5 pagina's pocket heb je meer te lezen dan aan 1 pagina album.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 17, 2009 4:43 pm

Maar... 44 pagina's Donald Duck voor 1,90 betekent ruim genomen 50 p voor 2 4 cent per pagina.
Leuk voor een nieuw topic! "Prijzen per pagina" :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 17, 2009 7:15 pm

Maar in de Donald Duck gaan er nog een heleboel pagina's af aan brievenbus, voorkant, reclame enz.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Goudglans » ma jan 19, 2009 10:38 am

Ik zat net te lezen, en zag dat jullie misschien nog de Taliaferro-gags willen gaan gebruiken. Ik vind dit een goed idee, maar wat is het verschil tussen deze verhalen en bijvoorbeeld 'Somewhere in Nowhere'. In beidde gevallen is er wel echt een idee van Barks gebruikt, maar weten we niet in hoeverre dit is aangepast. Bij de Taliaferro-gags is er weinig ruimte voor aanpassingen maar toch.

Verder hoopte ik dat jullie me kunnen vertellen waarom destijds gekozen is om 'Pluto saves a ship' in een boekje bij de albums te doen en niet echt in de albums. Ik vind het zonde dat zo'n verhaal er buiten wordt gelaten. Gaan we dit verhaal een keer nog terugzien in een album of in de Donald Duck Collectie?
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ferdi F » ma jan 19, 2009 10:37 pm

Ei schreef:Wat is Roep's mening anno 2009? Maakt 'Go Slowly, Sands of Time' kans op publicatie in tenminste 'Beste verhalen'?

Nog steeds is hij niet erg te spreken over de tekeningen, maar hij is het wel van plan een keer te gaan plaatsen, ja!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » ma apr 27, 2009 7:53 pm

Wanneer komt 134 nou? Jullie zeiden midden januari dat jullie er zeer binnenkort aan zullen beginnen. We zijn nu meer dan 3 maanden verder, en ik heb nog steeds niks gehoord van 134.
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor mcDuck King » ma apr 27, 2009 8:07 pm

Duckfan van Down Under 3 schreef:Wanneer komt 134 nou? Jullie zeiden midden januari dat jullie er zeer binnenkort aan zullen beginnen. We zijn nu meer dan 3 maanden verder, en ik heb nog steeds niks gehoord van 134.

Hun hebben niet gelijk, maar zulke dingen moet je niet aan hun overlaten, zulke dingen kan je makkelijk zelf vinden kijk hier http://www.donaldduckweb.nl/komendestrips/
Hij komt ik week 39 uit.
Dat duurt nog een tijdje.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ferdi F » ma apr 27, 2009 11:09 pm

mcDuck King schreef:Hun hebben niet gelijk, maar zulke dingen moet je niet aan hun overlaten, zulke dingen kan je makkelijk zelf vinden kijk hier http://www.donaldduckweb.nl/komendestrips/
Hij komt ik week 39 uit. Dat duurt nog een tijdje.

Er komt dit jaar zeker nog een Beste Verhalen uit!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di apr 28, 2009 10:15 am

Fijn dat die serie nog bestaat. Ik vraag me af wat erin komt te staan.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » di apr 28, 2009 10:46 am

Ik ben er ook blij mee, lekker veel boeiende en interresante verhalen.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jun 04, 2009 7:49 pm

Ei schreef:
Robb_K schreef:Daan Jippes heeft ook een nieuw versies van "King Scrooge The First", en "The Pied Piper of Duckburg" getekend. Zijn versie van "Pied Piper" is gebaseerd op die drie pagina's van Barks, en wat Barks heeft vertelt over zijn verhaal idee. Jippes lijkt niet met Rosas versie.

Hieronder (blijkbaar) een voorbeeld van 'King Scrooge the First':
http://www.rackham.dk//anmeldelse/billeder/cbsv/barks_strobl_jippes.jpg

Robb_K schreef:[gouden appels] The story was shelved because Daisy was so violent with Donald. The editors felt she was too 'unladylike'. Donald chased after her, and every time he caught up to her, she'd drop another apple, and when he'd look up she was gone. It was based on the Greek Myth of Atalanta."

Wie is "her"? Katrien rende volgens Barks's herinnering (in Barrier) achter Donald aan. Omdat ze jaloers was op de koningin, prinses of godin (of wat ze ook was) van het appel festival.

Ik vind dit een erg leuk onderwerp, vooral omdat we hier vertellen over onze carriére met de beste verhalen.
Wat ik wou vragen, Ei hoe kom jij aan die plaatjes uit dit geciteerde bericht, want jij bent al aan die plaatjes gekomen in 2007 en het is nu 2009, en ik heb bijna niks kunnen vinden over "King Scrooge the first" dus wat ik wou zeggen, hoe kom jij aan die interresante plaatjes?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » vr jun 05, 2009 4:07 pm

mcDuck King schreef:['King Scrooge the First'] Wat ik wou vragen, Ei hoe kom jij aan die plaatjes uit dit geciteerde bericht, want jij bent al aan die plaatjes gekomen in 2007 en het is nu 2009, en ik heb bijna niks kunnen vinden over "King Scrooge the first" dus wat ik wou zeggen, hoe kom jij aan die interresante plaatjes?

Die voorbeeldplaatjes komen van internet, van Rackham.dk: http://www.rackham.dk/
De tip kwam van iemand anders. Misschien via McDuck/McDrake International.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 06, 2009 12:03 pm

Ik vindt ook effe iets... Maar dat hebben jullie vast ook al een keer gevonden, de echte "king Scrooge the first" http://coa.inducks.org/story.php?c=D%2fD+2004-013 maar wij lopen echt achter Denemarken heeft dat verhaal al 3 keer gepubliceerd en wij 0, na hier nog een, maar daar schreef Barks puur het plot en Strobl de schetsen en ene Steve Steere deed de inkt.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 06, 2009 12:04 pm

:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron