Speciale wintergroenten editie

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo feb 06, 2013 8:59 pm

Scrooge$ schreef:Weet iemand hoeveel er van deze editie zijn gemaakt?

Oplage is 500.000, dus het moet wel heel gek zijn als ‘we’ er niet allemaal eentje kunnen bemachtigen.
Ik heb er in ieder geval eentje in huis.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor Scrooge$ » wo feb 06, 2013 10:22 pm

Ik heb hem ook gekregen, leuk boekje :)
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo feb 06, 2013 10:57 pm

Kijk, daar hebben we onze grote vriend Thom Roep. Krantenartikel

Afbeelding


Wassenaar – “Lust je schorseneren?”, vraagt chefkok Niven Kunz aan een jongetje. “Geen idee, maar kom maar op!” Vanmiddag startte de landelijke actie van de C1000 en Donald Duck om vergeten groenten weer onder de aandacht te brengen, bij onder andere de C1000 van Marc Blaauw in Wassenaar.


Nadat hoofdredacteur Donald Duck, Thom Roep en Directeur Commercie Vers C1000, Jeffrey Jansen, de actie officieel startten, gaf Niven Kunz, de chefkok uit Rijswijk een kinderworkshop. Niet alleen schorseneren maar ook bijvoorbeeld pastinaakwortel, koolraap, knolselderij en winterpeen, om er maar een paar te noemen, staan zelden meer op het menu bij het gemiddelde gezin. De smaken waren voor sommige kinderen dan ook even wennen. Deze groenten worden ook wel 'vergeten groenten' genoemd.

Populair
Toch zijn wintergroenten populair onder kinderen. Dat blijkt uit een online onderzoek op donaldduck.nl. Maar liefst 80% van de kinderen zegt te weten wat wintergroenten zijn. 75% eet het liefst een Hollandse pot en vindt boerenkool het lekkerst. De meeste kinderen maken dit het liefst samen met hun vader of moeder. Sommigen doen dit liever met hun vriendje of vriendinnetje of met opa en oma.

Speciale Donald Duck editie
Van 6 tot en met 12 februari 2013 krijgen klanten van C1000 bij aankoop van een winterse groente en/of aardappelen een speciale Donald Duck editie cadeau vol met strips, recepten en weetjes over wintergroenten. Deze editie past goed bij het thema dat het blad centraal stelt in 2013: ‘Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt’. C1000 zet het belang van gezond eten voorop en biedt een uitgebreid assortiment aan wintergroenten en aardappelen in de winkel. De perfecte ingrediënten voor o.a. een heerlijke, winterse stamppot!

C1000 en Donald Duck: “Winterse groenten zijn erg lekker en gezond. Daarnaast weten veel mensen niet welke gerechten je ervan kunt maken. Donald Duck Weekblad wilde hierop inspringen en heeft voor C1000 een speciale wintergroenten editie gemaakt dat goed bij het thema ‘Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt!’

Gezond en lekker
Niven Kunz, dé chef kok op het gebied van groenten en met zijn Michelin sterrestaurant uitgeroepen tot het beste groenten restaurant van 2013, kan dit beamen: ”Ik weet als geen ander wat het belang is van een gezonde en lekkere maaltijd waarin een gezonde portie groenten natuurlijk niet mag ontbreken!” Zelfstandig ondernemer én culinair liefhebber Mark Blaauw werkte hier dan ook graag aan mee: “C1000 en Donald Duck spelen hier perfect op in met deze wintergroenten actie en daarom draag ik dit initiatief een warm hart toe."



Sanoma vergeet er bij te zeggen dat ze hier mee een stukje reclame willen maken om weer meer winst te draaieni :P
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor Oom Paspasu » do feb 07, 2013 12:47 am

Maar de McDrakers bestellen hun boekje liever bij de Zwarte Schim, dan hoeven ze die vieze, enge, onbekende groenten niet te eten! Winterpeen? Nog nooit van gehoord en ik wil het ook niet leren kennen! Brrr...
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor TOMDS » do feb 07, 2013 8:40 am

Oom Paspasu schreef:Maar de McDrakers bestellen hun boekje liever bij de Zwarte Schim, dan hoeven ze die vieze, enge, onbekende groenten niet te eten! Winterpeen? Nog nooit van gehoord en ik wil het ook niet leren kennen! Brrr...


ik woon in belgie, dus ik heb zo'n winkel niet in de buurt om zo'n boekje te krijgen. hou je sarcasme maar voor je.
TOMDS
Member
 
Berichten: 80
Geregistreerd: za sep 26, 2009 11:09 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor Oom Paspasu » do feb 07, 2013 10:01 pm

Als mijn opmerking niet op jou kan slaan, waarom voel je je dan aangesproken? Nu ik de berichten teruglees, blijkt dat het alleen voor DD bedoeld is. DD, denk jij wel aan je vitamientjes? Gij zult niet leven van strips alleen!

ninodonaldduck schreef:heb hem zojuist van mijn oma gekregen

Heeft je oma ook lekker "keukenmeidenverdriet" voor je gekookt? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik zal ook maar eens langs de C1000 gaan.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor ninodonaldduck » do feb 07, 2013 10:42 pm

Oom Paspasu schreef:Als mijn opmerking niet op jou kan slaan, waarom voel je je dan aangesproken? Nu ik de berichten teruglees, blijkt dat het alleen voor DD bedoeld is. DD, denk jij wel aan je vitamientjes? Gij zult niet leven van strips alleen!

ninodonaldduck schreef:heb hem zojuist van mijn oma gekregen

Heeft je oma ook lekker "keukenmeidenverdriet" voor je gekookt? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik zal ook maar eens langs de C1000 gaan.

eehm nee, denk het niet
een dag geen DD gelezen is een dag niet geleefd.
Dagobert duck als voorbeeld.
verzamelaar.
ninodonaldduck
mijn voorbeeld is Dagobert,
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: vr jan 11, 2013 10:07 am
Woonplaats: heesselt

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor MatroosDuck » vr feb 08, 2013 7:23 pm

De Zwarte Schim schreef:Jawel. Ik verwacht dat ze maandagmiddag binnenkomen en dan zal ik er wat meenemen.

Nog meer mensen?



Als het nog kan, (sorry dat ik laat ben, zou hem eigenlijk van iemand anders krijgen maar dat ging helaas niet door) wil ik er wel één. Dan stuur ik je gelijk mijn rekeningnummer op in een pm als je er nog een overhebt en hoeveel de verzendkosten zijn. Alvast bedankt!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor DD » za feb 09, 2013 11:45 am

MatroosDuck schreef:Dan stuur ik je gelijk mijn rekeningnummer op in een pm als je er nog een overhebt en hoeveel de verzendkosten zijn.

Eh.. Ik denk dat je eerder ZIJN rekeningnummer moet hebben ;-)

Zwarte Schim, ik heb het ontvangen. Hartstikke bedankt!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor MatroosDuck » za feb 09, 2013 11:56 am

DD schreef:
MatroosDuck schreef:Dan stuur ik je gelijk mijn rekeningnummer op in een pm als je er nog een overhebt en hoeveel de verzendkosten zijn.

Eh.. Ik denk dat je eerder ZIJN rekeningnummer moet hebben ;-)

Zwarte Schim, ik heb het ontvangen. Hartstikke bedankt!


Haha, wat dom van me. Zijn rekeningnummer ja, haha.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor Ui » za feb 09, 2013 7:58 pm

De Zwarte Schim schreef:Nou ui, er zijn er genoeg. Bij de komkommeractie in 2011 hielden we ook over. Dus als je er ook 1 wilt kun je het aangeven.

Misschien zijn van de wintergroenten-editie, minder exemplaren gedrukt?
Dank voor het aanbod. Maar Ui heeft er één bij de winterpeen gekregen.

De Zwarte Schim schreef:Kijk, daar hebben we onze grote vriend Thom Roep.

Die is als hoofdredacteur zo ver over de datum, dat de groenten op de foto nog verser ogen. Haha! (snik)

Wassenaar – “Lust je schorseneren?”, vraagt chefkok Niven Kunz aan een jongetje. “Geen idee, maar kom maar op!” Vanmiddag startte de landelijke actie van de C1000 en Donald Duck om vergeten groenten weer onder de aandacht te brengen, bij onder andere de C1000 van Marc Blaauw in Wassenaar.

Waar ziet men schorseneren, in de wintergroenten-editie? Ze staan in elk geval niet in het lijstje van actie-producten.

Niven Kunz, de chefkok uit Rijswijk [gaf] een kinderworkshop. Niet alleen schorseneren maar ook bijvoorbeeld pastinaakwortel, koolraap, knolselderij en winterpeen, om er maar een paar te noemen, staan zelden meer op het menu bij het gemiddelde gezin. De smaken waren voor sommige kinderen dan ook even wennen. Deze groenten worden ook wel 'vergeten groenten' genoemd.

Pastinaakwortel? Waar dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pastinaak

Toch zijn wintergroenten populair onder kinderen. Dat blijkt uit een online onderzoek op donaldduck.nl. Maar liefst 80% van de kinderen zegt te weten wat wintergroenten zijn. 75% eet het liefst een Hollandse pot en vindt boerenkool het lekkerst. De meeste kinderen maken dit het liefst samen met hun vader of moeder. Sommigen doen dit liever met hun vriendje of vriendinnetje of met opa en oma.

Probeert men nu een "online onderzoek" op "donaldduck.nl" serieus te analyseren? Heeft men geen officiële cijfers?

Deze editie past goed bij het thema dat het blad centraal stelt in 2013: ‘Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt’. C1000 zet het belang van gezond eten voorop en biedt een uitgebreid assortiment aan wintergroenten en aardappelen in de winkel. De perfecte ingrediënten voor o.a. een heerlijke, winterse stamppot!

Och, wat is het bedrijfsleven toch weer begaan met de mensheid.

En als je van fouten kunt leren, is het Weekblad zeer leerzaam. Laat men gewoon het pulpblaadje maken dat het Weekblad tegenwoordig is, zonder te doen alsof het gaat om een educatieve uitgave.

Het eerste verhaal, van Freddy Milton en Jan Kruse, is qua verhaaltechniek meteen al mis. Twee pagina's aan praten en denken, voordat op pagina 3 de eerste groenten te zien zijn. De openingspagina, waar Donald en Bolderbast bekvechten, had evengoed in een gratis uitgave van een Doe-Het-Zelver kunnen staan. Er staat niet eens een appelboompje in de tuin van Bolderbast, om visueel maar iets van een "Groente- en Fruitboetiek" te introduceren. Het lijkt alsof Thom Roep bij de verhaalkeuring vooral als criterium hanteert, dat elk plaatje minstens een tekstballon heeft. Twee pagina's aan tekstballonnen, voordat het verhaal visueel begint. Had Bolderbast bij het openen van de deur, tenminste op een wortel laten kauwen. Had hem tenminste iets van een groentenboer-achtige werkkleding gegeven. Maar waarom zou men, als de hoofdredactie daar toch niet op let?
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+86084
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 09, 2013 8:26 pm

Ui schreef:Maar Ui heeft er één bij de winterpeen gekregen.

Nu nog aardappel en er kan hutspot worden gemaakt! (lach lach)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Speciale wintergroenten editie

Berichtdoor Ui » za feb 09, 2013 9:39 pm

De Zwarte Schim schreef:Krantenartikel

Het artikel is van 6 februari 2013.
Link: http://www.volnieuws.nl/index.php?option=com_k2&view=item&id=25930:vergeten-groenten-en-donald-duck&Itemid=4515#.URah7vLviSo
Het artikel bevat een aantal foto's waarop chefkok Niven Kunz met een aantal kinderen, in de supermarkt bezig is met groenten.

Uit het recept voor "Erwtjessoep met rookworst":
2 uien, in blokjes gesneden

Verhit boter of olie in een soeppan en bak hierin de ui ongeveer 2 minuten op middelhoge temperatuur.

Deze editie verdient een boycot! (huil huil)

Is het overigens een "wintergroente-editie" of een "wintergroenteN-editie"? Misschien heeft men, om het meervoud te benadrukken, daarom "Wintergroenten Editie" (meervoudsvorm) geschreven?

Groenten en fruit / groente en fruit
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/groenten-en-fruit-groente-en-fruit

De nieuwe spelling is mislukt (over spellingherziening van 1995 en 2005)
http://www.tekstoj.nl/artikelen/nieuwespelling.htm
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Speciale wintergroenten editie

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma feb 11, 2013 4:21 pm

Hebben tomds en dd hem al ontvangen?

Ik wacht nog op betaling van tomds
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Speciale wintergroenten-editie

Berichtdoor DD » di feb 12, 2013 3:36 am

DD schreef:
Zwarte Schim, ik heb het ontvangen. Hartstikke bedankt!

:-)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten