Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor deblouw » di mei 07, 2013 11:02 am

www.evertkwok.nl - cartoons & illustratie
deblouw
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: za okt 11, 2008 11:41 pm
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 07, 2013 2:09 pm

Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Big Bad Wolf » di mei 07, 2013 9:05 pm

Het is wel een verschil of het voor 70 miljoen mensen iets maakt of voor 20 miljoen. Het werk is net zo veel voor minder exemparen.
Het is wel positief dat ze dergelijke uitgaven (willen) maken.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Maarten » wo mei 08, 2013 4:08 pm

Thom Roep schreef:Vanwege het feit dat er best vraag is naar de eerder verschenen albums waar deze verhalen instaan en dat niet iedereen de reeks compleet heeft zijn er twee mogelijkheden. Een aantal titels in de reeks herdrukken of de verhalen waar het duidelijk om gaat bundelen. Voor deze laatste optie is voorlopig gekozen, mits, want het is een arbeidsintensief en risicovol project, er dus voldoende belangstelling is. De cassette is dus in eerste instantie bestemd voor mensen die de voorgaande reeks incompleet hebben en het gewoon leuk of chic vinden deze cyclus als hardcover te hebben. Van Kuifje, Suske en Wiske en heel veel andere populaire series bestaan ook vergelijkbare producten. Het is dan aan de liefhebber om te bepalen of hij de voorkeur geeft aan een bundeling of aan de losse delen.

Om eerlijk op jouw vragen te antwoorden:

Ga er maar van uit dat de verhalen zoals je ze in DDExtra en de Dagobert albums aantrof precies zo in de twee hardcoverboeken verschijnen. De kans op technische verbeteringen is vooralsnog gering. Dat er extra schetsen, making of en materiaal wat niet in de Dagobert albums staat afgebeeld, wordt toegevoegd is niet waarschijnlijk. De sluitingsdatum van de intekening is zal ongeveer eind juni zijn.

Stel ik typ een voorwoord en maak die extra's wat niet in de Dagobert albums staat afgebeeld en ik stuur ze op naar Roep, zullen ze dat dan plaatsen in in het boek? Omdat ze misschien zelf geen tijd besteden aan het maken van dat.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Ui » wo mei 08, 2013 4:22 pm

Maarten schreef:Stel ik typ een voorwoord en maak die extra's wat niet in de Dagobert albums staat afgebeeld en ik stuur ze op naar Roep, zullen ze dat dan plaatsen in in het boek? Omdat ze misschien zelf geen tijd besteden aan het maken van dat.

Don Rosa heeft de Roepredactie in de jaren '90 hulp aangeboden in de vorm van correcties en extra tekenwerk. Daar is geen gebruik van gemaakt. En als Ui zich niet vergist, vond men de bemoeienis vooral hinderlijk. Misschien ook omdat Rosa op internet klaagde, dat zijn inmenging niet aanvaard werd.

Kortom, bespaar jezelf de moeite. Disney-strips zijn, in elk geval bij de Roepredactie, vooral en bovenal pulp. Men doet gewichtig over Barks, maar ook diens werk wordt als pulp behandeld. Zie de matige kwaliteit van de afdrukken in veel 'Beste Verhalen'-albums. Is er sprake van een hardcover-editie, dan doet men een harde kaft om wat van die albums, een slordig voorwoordje van Roep erbij en klaar. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Donald Duck » di mei 14, 2013 5:43 pm

Ik heb deze set besteld. Zelf verwacht ik dat hij er wel zal komen aangezien deze albums (en vooral de verhalen!) bij veel mensen erg geliefd zijn. Met name om het prachtige tekenwerk en de vaak erg leuke 'achtergrondgrappen'. Maar we zullen het eind juni weten..... Ben erg benieuwd.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Duckie Duck » za mei 18, 2013 11:36 pm

Ik heb de set inmiddels ook besteld. Hopen dat er voldoende inschrijvingen komen!
Ik was al van plan om de nog voor mij ontbrekende delen tweedehands te gaan kopen, maar voor nu hoop ik dat deze sets daadwerkelijk worden geproduceerd, zodat ik ze niet meer tweedehands hoef te kopen.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Koen » di mei 21, 2013 3:17 pm

Afbeelding

60 Euro voor deze troep. Zelfs voor de grootste liefhebber lijkt mij dit toch nét zo'n 20 euro te veel. Het ergste is nog dat ze op de bovenstaande afbeelding, die nu op de homepage van donaldduck.nl staat, dit staat: SLECHTS €59,95.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 21, 2013 3:41 pm

Op http://www.donaldduck.nl/pagina/dagobert staat zelfs: "Nu slechts 59,95". Blijkbaar is-ie in de aanbieding.

Een aantal liefhebbers heeft hier op McDrake toch al aangegeven de cassette te hebben besteld, dus dat spreekt Koen tegen. Zoals ik al eerder zei, denk ik dat de verkoopcijfers hierbij niet erg prijsafhankelijk zijn, omdat er überhaupt maar weinig interesse voor is. De markt is klein en deze verhalen zijn bijna allemaal al twee keer verschenen. De liefhebbers die deze verhalenreeks nog niet compleet hebben, zouden voor de tweedehands Oom Dagobert-deeltjes ook een fortuin moeten neerleggen.

Het beste kan je ze proberen te krijgen in de Donald Duck Extra's. Niet alleen vermoed ik dat dat veel goedkoper is, ook heb je dan vrolijke voorkanten die in een gigantisch contrast staan met de verhalen.
Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Koen » di mei 21, 2013 4:05 pm

Oom Paspasu schreef:Een aantal liefhebbers heeft hier op McDrake toch al aangegeven de cassette te hebben besteld, dus dat spreekt Koen tegen.

Dat spreekt mij niet tegen, want ik heb het er niet over of ze hem kopen. Ik heb het erover wat ze (dat aantal liefhebbers) van de prijs vinden. Ook zij vonden het duur.

Oom Paspasu schreef:Het beste kan je ze proberen te krijgen in de Donald Duck Extra's. Niet alleen vermoed ik dat dat veel goedkoper is, ook heb je dan vrolijke voorkanten die in een gigantisch contrast staan met de verhalen.


Ik heb veel slechts gehoord over de inkleuring van de verhalen.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Scrooge$ » di mei 21, 2013 5:02 pm

Koen schreef:
Oom Paspasu schreef:Een aantal liefhebbers heeft hier op McDrake toch al aangegeven de cassette te hebben besteld, dus dat spreekt Koen tegen.

Dat spreekt mij niet tegen, want ik heb het er niet over of ze hem kopen. Ik heb het erover wat ze (dat aantal liefhebbers) van de prijs vinden. Ook zij vonden het duur.

Oom Paspasu schreef:Het beste kan je ze proberen te krijgen in de Donald Duck Extra's. Niet alleen vermoed ik dat dat veel goedkoper is, ook heb je dan vrolijke voorkanten die in een gigantisch contrast staan met de verhalen.


Ik heb veel slechts gehoord over de inkleuring van de verhalen.


Ik had al in eerder topic aangegeven dat ik de serie niet zou kopen daarom ga ik daar nu ook niet op in, maar ik ben het wel helemaal mee eens met wat Koen zegt: dat de inkleuring slecht is want de inkleuring is gelijk aan die van de Oom dagobert albums en dat doet de verhalen zeker niet ten goede, om maaar even iets te noemen: als je kijkt naar de inkleuring van het eerste panel van de kluizenaar van Villa Duck, dat is gewoonweg lelijk als het vergelijkt met bijvoorbeeld de engelse of duitse inkleuring, de muntjes lijken mij te bruin,gaan niet in elkaar over en het lijkt alsof iemand er bruine bonensoep op heeft gegooid.En wat is nog meer te zeggen over de extra panels?Voor een uitgave in 2013 is niet meer dan gewoon om ook deze panels toe te voegen in deze nogal dure uitgave.
Daarom laat onder andere ik deze mooie hardcover editie van slechts 60 euro aan mij voorbij gaan.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 21, 2013 8:58 pm

Koen schreef:
Oom Paspasu schreef:Een aantal liefhebbers heeft hier op McDrake toch al aangegeven de cassette te hebben besteld, dus dat spreekt Koen tegen.

Dat spreekt mij niet tegen, want ik heb het er niet over of ze hem kopen. Ik heb het erover wat ze (dat aantal liefhebbers) van de prijs vinden. Ook zij vonden het duur.

Jij zei:
Koen schreef:Zelfs voor de grootste liefhebber lijkt mij dit toch nét zo'n 20 euro te veel.

Wanneer iets duur is (wanneer er veel voor wordt gevraagd), is de verhouding tussen de prijs en wat je ervoor krijgt niet goed. Wanneer iets te duur is (wanneer er te veel voor wordt gevraagd), is die verhouding zo slecht, dat je het niet (vrijwillig) koopt.
Koen schreef:
Oom Paspasu schreef:Het beste kan je ze proberen te krijgen in de Donald Duck Extra's. Niet alleen vermoed ik dat dat veel goedkoper is, ook heb je dan vrolijke voorkanten die in een gigantisch contrast staan met de verhalen.

Ik heb veel slechts gehoord over de inkleuring van de verhalen.

Dat is dezelfde inkleuring als in de Oom Dagobert albums en die we in deze unieke boeken in een luxe bewaarcassette krijgen, dus dat is geen reden om niet voor de DD Extra's te kiezen.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Big Bad Wolf » di mei 21, 2013 10:54 pm

Koen schreef:60 Euro voor deze troep. Zelfs voor de grootste liefhebber lijkt mij dit toch nét zo'n 20 euro te veel. Het ergste is nog dat ze op de bovenstaande afbeelding, die nu op de homepage van donaldduck.nl staat, dit staat: SLECHTS €59,95.

Het moge duidelijk zijn dat je geen verstand van zaken hebt wanneer je een dergelijke opmerking maakt. Los van de inhoud van de albums is je opmerking volstrekt ongefundeerd. Je mag het best een mening hebben over de prijs van een uitgave, maar om dan direct zo grof te keer te gaan lijkt me de discussie of het al dan niet de moeite waard is niet ten goede te komen.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Koen » wo mei 22, 2013 12:52 pm

Wat was er dan grof aan mijn bericht? Alleen het woord ''troep'' zegt niet genoeg, lijkt me. En de letters in Caps Lock-stand waren puur om te benadrukken (ook al doe ik dat normaal cursief of dikgedrukt). Ik heb wel eens grovere opmerkingen gemaakt, zoals ''Ariël, val dood!''.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Oom Paspasu » wo mei 22, 2013 2:51 pm

Oh, heb je wel eens grovere opmerkingen gemaakt? Dan is het goed! ;)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten