Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Oom Paspasu » za aug 24, 2013 12:46 am

Nee, er staat alleen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grassenfamilie schreef:De bloemblaadjes zijn niet felgekleurd: de bloeiwijze is vaak groenig, bruinig of doorschijnend en vormt veel stuifmeel.

Over de kleur van stengels en blaadjes is niets bekend.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Ui » zo aug 25, 2013 4:26 pm

DD schreef:
Ui schreef:
DD schreef:Het is ook niet voor kindekes gemaakt die een paar euro per maand krijgen.

Waar staat dat?

Waar staat dat gras groen is?

Bij Ui is het gras altijd geler. (snik)

DD schreef:Ha! Ha! Zoals altijd heb ik weer kostelijk moeten lachen om je teksten! Ik geniet er echt van. Je had columnist moeten [worden]. En ik meen dit alles. Ik ben niet sarcastisch! Echt waar! :D

Dank je. (snif)
Ui maakt elke dag opnieuw, vele, vele mensen aan het lachen. Terwijl Ui altijd de ernst zelve is! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Duckie Duck » ma okt 07, 2013 4:03 pm

Bij iemand al bekend wanneer deze editie geleverd wordt?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma okt 07, 2013 8:13 pm

Zal binnenkort wel gebeuren.
Heb afgelopen weekend de bevestiging van de bestelling ontvangen.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Donald Duck » ma okt 14, 2013 7:30 pm

Bij mij is het geld van de rekening afgeschreven. Ik denk dat we de boeken dan een dezer dagen wel zullen ontvangen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Jordy » ma okt 14, 2013 8:23 pm

Ik ben benieuwd naar de reacties :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor dubbelduck fan » do okt 17, 2013 1:59 pm

Bij mij is hij vanmorgen geleverd. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. De twee boeken zitten in een stevige cassette.
Avatar gebruiker
dubbelduck fan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr jul 27, 2012 11:02 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Donald Duck » do okt 17, 2013 9:12 pm

Ik heb em ook binnen, ziet er erg goed uit! Heb hem echter in seal gelaten. Staat nu in de boekenkast. Denk dat ik em later es ga lezen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor michel2506 » vr okt 18, 2013 1:33 am

Ik heb hem ook binnen, was zelfs alweer vergeten dat ik hem besteld had afgelopen voorjaar en werd daar weer aan herrinnerd toen ik de afschrijving van het geld kreeg.

Het ziet er netjes uit. Het zijn twee delen, het levensverhaal en de companion in een cassette.

Ik heb hem snel doorgebladerd en het ziet er mooi en verzorgd uit zoals je mag verwachten van een uitgave van deze prijs. Het gebruikte papier doen de kleuren in elk geval goed.

Grappig detail: Blijkbaar wil Don Rosa niet genoemd worden in deze uitgave: In de inleiding wordt gesproken over "de auteur" met een voetnoot waarin wordt dit verklaard: "De auteur (scenarist en tekenaar) heeft uitdrukkelijk aangegeven geen prijs ste stellen op zijn naamsvermelding in deze uitgave". Weer erg vreemd, maar goed het rommelt al jaren tussen Rosa en de uitgevers over dit soort uitgaven.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Nino.g » vr okt 18, 2013 7:28 pm

Ik had hem gisteren ook binnen en heb de boeken vandaag uitgelezen. Mooie uitgave in een stevige cassette. Ik vond het ook raar dat Don Rosa niet genoemd wilde worden, aangezien zo'n heruitgave toch juist een eerbetoon is? Ach ja, zo erg is het ook weer niet aangezien de doelgroep van deze boeken vooral de mensen zijn die het origineel al hebben gelezen en dus wel weten wie Don Rosa is.

Ook vind ik het leuk dat ze ook de moeite hebben genomen om connecties tussen het levensverhaal en originele Barksverhalen, en dat ze flashbacks uit andere Rosa-verhalen (bvb. uit de kroon van de kruisvaarders en een brief van thuis) Wel vind ik het jammer dat de flashback uit een brief van thuis behoorlijk is ingekort is, het komt een beetje onsamenhangend over. Ik vind dat ze beter gewoon het hele verhaal er in hadden kunnen zetten (en dan misschien meteen ook de kroon van de kruisvaarders, aangezien de twee verhalen bij elkaar horen en de kroon hier alleen als miniboekje is uitgekomen). Dit hadden ze best kunnen doen, aangezien 'de laatste slee naar dawson' ook voor een groot deel in het heden speelt. Maar goed, verder prima boeken hoor.

Kleine minpuntjes:

-De nederlandse inkleuring is soms behoorlijk slecht, met vooral een overdosis aan knalgeel. Dit verschilt per hoofdstuk, sommigen zien er daarintegen juist wel weer heel goed uit. Maar goed, dit was bij de originele albums (die ik een paar jaar geleden van de bibliotheek had geleend, dus ik weet er niet heel veel meer van) ook al zo, dus ligt het niet aan deze boeken. Toch snap ik niet waarom ze alles in alle landen opnieuw inkleuren, ik zou denken dat de amerikaanse inkleuring gewoon gebruiken veel tijd scheelt. Of is dat duur?

-In het companion boek staat een drukfout. Op pagina 219, waar verwijzingen naar andere verhalen in 'de droom van zijn leven' staan, hebben ze onderaan twee titels omgedraaid. Ik weet het, dit is een beetje mierenneuken, maar toch vind ik het slordig.

Afgezien van de minpuntjes zijn het erg mooie boeken, en natuurlijk geweldige verhalen.
Nino.g
Havo-5 leerling en professionele luiwammes
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr okt 18, 2013 5:53 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Ui » vr okt 18, 2013 8:21 pm

Nino.g schreef:Ik vond het ook raar dat Don Rosa niet genoemd wilde worden, aangezien zo'n heruitgave toch juist een eerbetoon is?

Don Rosa wil betaald worden voor naamsvermelding, heeft Ui vernomen. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor DonaldDuckFan » vr okt 18, 2013 9:44 pm

Ik heb 'm nog niet binnen, maar ik kan haast niet meer wachten!
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Ae Daily » za okt 19, 2013 1:16 am

Ui schreef:
Nino.g schreef:Ik vond het ook raar dat Don Rosa niet genoemd wilde worden, aangezien zo'n heruitgave toch juist een eerbetoon is?

Don Rosa wil betaald worden voor naamsvermelding, heeft Ui vernomen. (snif)

Niet onredelijk.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Ui » za okt 19, 2013 11:30 am

Ae Daily schreef:
Ui schreef:Don Rosa wil betaald worden voor naamsvermelding, heeft Ui vernomen. (snif)

Niet onredelijk.

Niet onredelijk, als Don Rosa zou hebben betaald voor de talloze malen dat hij in zijn (betaalde) artikels de naam van Carl Barks heeft genoemd.

Rosa zal zelf als beste doorhebben, dat "eerbetoon" een manier is om ongevraagd en zelfs onbetaald, iemands naam te noemen ter zelfpromotie. Zulks heet "namedropping". (snik)
http://en.wikipedia.org/wiki/Namedropping

Misschien had Barks hem met een rechtszaak moeten dreigen.
Maar zo zakelijk sluw als Ro$a was Barks nu eenmaal niet.

Barks was creatief en productief genoeg om als artiest, op andere manieren geld te verdienen. Bijvoorbeeld door te gaan schilderen. Ook daar kwam steeds meer zakelijkheid kijken, maar daar stond dan vaak een mooie schepping tegenover.
Rosa heeft geen andere manieren van inkomsten dan het blijven voortborduren op strips die hij niet meer kan maken. Loopt stripbeurs na stripbeurs af, om daar te teren op die vergane glorie. Heeft alle tijd om na te denken over hoe hij alsnog een slaatje uit die vergane glorie kan slaan.

Er moet nu eenmaal brood op de plank komen. Dus in die zin is het niet onredelijk, dat Rosa kennelijk zo wanhopig om geld verlegen zit, dat hij dwars door kreten zoals "eerbetoon" heen prikt. En dat hij hiermee zijn eigen "eerbetoon" neerzet als een manier om gratis een slaatje uit iemands naam te slaan, dat neemt hij voor lief - of heeft hij in zijn zelfzucht niet door.

Heel verstandig van de Nederlandse redactie, om gewoon die naam weg te laten. En zo heeft Rosa zichzelf in de voet geschoten, omdat hij in Nederland best wat naamsbekendheid had kunnen gebruiken. Rosa heeft reclame voor zijn naam geweigerd.
Maar wat heeft Rosa aan die reclame? Mensen die interesse hebben, zullen vooral zijn Disney-werk willen verzamelen. Werk waarvoor Rosa ooit, eenmalig betaald is en dat nu zonder verdere betaling, eindeloos herdrukt kan worden. Rosa heeft verder weinig anders dan dat. Eigenlijk vrijwel niets.

Barks had tenminste, stijgende inkomsten van schilderijen en is uiteindelijk, dankzij een op hoge leeftijd uitzonderlijke gezondheid, toch nog rijk gestorven.
Wat moet Rosa nu doen, met zijn (grotendeels aan Barks ontleende) naamsbekendheid? Stripbeurs na stripbeurs aflopen, interviews geven, artikelen schrijven en - zoals nu blijkt - gaan dreigen als iemand zijn o zo bekende naam noemt.

Rosa toont steeds meer zijn ware, wanhopige, hypocriete gezicht. Voor zover veel intelligente, verstandige mensen dit niet reeds vanaf het begin konden zien. Rosa is vaak door de mand gevallen, met zijn "eerbetoon" aan Barks.

Misschien moet er op McDrake voor de zekerheid maar een verbod komen om de naam Don Rosa nog langer te noemen. Want stel je voor, dat er straks een hoge rekening op de mat valt! (snotter)
Zeggen jullie dan ook, dat het "niet onredelijk" van Rosa is?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Levensverhaal van Oom Dagobert hardcover

Berichtdoor Oom Paspasu » za okt 19, 2013 8:24 pm

Nino.g schreef:Toch snap ik niet waarom ze alles in alle landen opnieuw inkleuren, ik zou denken dat de amerikaanse inkleuring gewoon gebruiken veel tijd scheelt. Of is dat duur?

De Nederlandse inkleuring is gelijk aan de originele Deense inkleuring. In Amerika kleurden ze alles opnieuw in, maar in Nederland wordt dat bijna nooit gedaan.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten