Donald Duck Provinciespecial

Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Jordy » do aug 01, 2013 1:42 pm

Afbeelding

Alle provincie stripverhalen* zijn nu verzameld in een superdik album! Maar liefst ruim 200 pagina's dik!

Beleef samen met Donald en de neefjes de spannendste en gekste avonturen op hun toer door Nederland. Zo wordt Dagobert in het provincieverhaal Utrecht om advies gevraagd om De Munt te beveiligen, moet in het Drenthe-verhaal het geluksdubbeltje in het Drents Museum bewaakt worden en doet Donald mee aan het wereldkampioenschap blokjes schieten in Limburg. En Goofy vertelt je nog heel veel weetjes over de provincies.

Verkrijgbaar voor €7,95.

* deze stripverhalen verschenen vorig jaar in de provincie-edities van Donald Duck Weekblad
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Jordy » do aug 01, 2013 1:53 pm

Leuk hoor zo'n special, maar de prijs.. pff :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Scrooge$ » do aug 01, 2013 6:48 pm

Iedereen die disney strips verzameld heeft deze verhalen al dus ik snap niet wat Sanoma hiermee probeert.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Big Bad Wolf » do aug 01, 2013 8:20 pm

Scrooge$ schreef:Iedereen die disney strips verzameld heeft deze verhalen al dus ik snap niet wat Sanoma hiermee probeert.

Geld verdienen misschien?
Zal niet zeggen dat het een overbodige uitgave is, maar de stapel wordt groter en groter. Ik zal ’m inieder geval niet (nieuw) kopen.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Scrooge$ » do aug 01, 2013 8:38 pm

Big Bad Wolf schreef:
Scrooge$ schreef:Iedereen die disney strips verzameld heeft deze verhalen al dus ik snap niet wat Sanoma hiermee probeert.

Geld verdienen misschien?
Zal niet zeggen dat het een overbodige uitgave is, maar de stapel wordt groter en groter. Ik zal ’m inieder geval niet (nieuw) kopen.


Geld verdienen is altijd al de drijfveer voor Sanoma, maar om dan na minder dan 1 jaar dezelfde verhalen weer uit te geven gaat mij te ver.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Jordy » do aug 01, 2013 11:02 pm

Ik ben het eens met de reacties. Best overbodig en om eerlijk te zijn vallen veel verhalen nog tegen ook.

Ooit ga ik hem misschien 2ehands kopen :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Maestroduck » do aug 01, 2013 11:55 pm

Heeft iemand het nummer over gelderland evt. Nog? Ik ben deze spijtig genoeg kwijtgeraakt. Als er iemand nog 1 boor me jeeft hoor ik het graag.
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
Avatar gebruiker
Maestroduck
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 2:39 pm

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor DD » vr aug 02, 2013 7:34 am

Ik heb thuis nog wel een boor liggen :-P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor DD » vr aug 02, 2013 7:41 am

Scrooge$ schreef:Iedereen die disney strips verzameld heeft deze verhalen al dus ik snap niet wat Sanoma hiermee probeert.

Het concept "Donald Duck" van Sanoma heeft geen verzamelaars maar kinderen als doelgroep. Zo een provinciespecial is aantrekkelijk voor kinderen. En lang niet elk kind heeft een abonnement en/of heeft alle nummers gelezen. Een verzamelaar verzamelt trouwens (meestal) uitgaves en geen verhalen. Dus al wordt een verhaal tien keer herdrukt, hij of zij zal al die uitgaves willen verzamelen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Big Bad Wolf » vr aug 02, 2013 7:48 am

DD schreef:Een verzamelaar verzamelt trouwens (meestal) uitgaves en geen verhalen. Dus al wordt een verhaal tien keer herdrukt, hij of zij zal al die uitgaves willen verzamelen.

ik ben inderdaad zo’n verzamelaar, maar koop ze niet meer nieuw omdat ze teveel uitgeven. uiteindelijk zijn ze er dus niet (financieel) wijzer op geworden.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor DD » vr aug 02, 2013 12:39 pm

Als hun doelgroep verzamelaars waren, zouden ze er inderdaad niks op wijzer zijn geworden. Het OD levensverhaal cassette is daar een mooi voorbeeld van. Deze uitgave heeft duidelijk verzamelaars als doelgroep. Vandaar dat er zo voorzichtig met de productie is omgegaan en je er zelfs voor moest inschrijven. Dit omdat verzamelaars geen hoofddoelgroep van de DD in het algemeen zijn maar wel van zo een soort subuitgave.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Ui » vr aug 02, 2013 1:59 pm

DD schreef:Dus al wordt een verhaal tien keer herdrukt, hij of zij zal al die uitgaves willen verzamelen.

Die tijd is voorbij. Ui voorziet een tijd waarin men de ophalers van oud papier, moet betalen om die oude troep te laten ophalen. Haha! (snif)

Omdat de attentiespan van de klant steeds korter wordt door de toenemende afleiding vanuit de entertainmentindustrie, zal men van Sanoma niet te lang willen wachten. Ook vanwege actuele ingrediënten in deze strips. Rutte is inmiddels opnieuw minister-president, dus dat blijft nog actueel. Maar prins Willem-Alexander en prinses Maxima worden inmiddels koning en koningin genoemd. Zo snel verouderen deze strips.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor DD » ma aug 05, 2013 8:17 pm

Volgens mij is deze uitgave lariekoek. Op heel internet is Disneyfan.nl de enige site die er iets over zegt en je kunt het zogenaamd alleen online bestellen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor Koen » di aug 06, 2013 12:30 pm

1 april/April(?) is allang voorbij, en ik vind de cover er echt uitzien. Dat je het alleen online kunt bestellen lijkt me sterk, ik denk dat je het over een tijdje ook gewoon in de winkel kan kopen. Maar staat er geen datum bij?

Edit: Ik zie nu dat hij ook op bol.com staat. Voor mij is wel bevestigd dat het echt is. http://www.bol.com/nl/p/donald-duck-pro ... 005265237/
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donald Duck Provinciespecial

Berichtdoor DD » di aug 06, 2013 3:09 pm

Wel een beetje raar dat het boek ALLEEN tweede hands verkrijgbaar is terwijl het zogenaamd nog maar een paar dagen uit is vind je zelf ook niet? ^-^
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten