Grappigste Avonturen van Donald Duck: nr. 17

Berichtdoor Album » za mei 19, 2007 11:58 am

Afbeelding
Album
 

Berichtdoor Elco8183 » za mei 19, 2007 3:12 pm

En wie is de schrijver/tekenaar deze keer?
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » za mei 19, 2007 4:17 pm

Ik kan de tekenaar van de voorkant niet thuisbrengen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor bolderbast » za mei 19, 2007 5:09 pm

Santanach!
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Donald Duck » za mei 19, 2007 5:42 pm

Beloofd een mooi album te worden. Volgende week ligt hij in de winkels nietwaar?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo mei 20, 2007 2:15 am

bolderbast schreef:Santanach!

Een hoogst middelmatige tekenaar. Kan het nog meer doorsnee worden? Santanach heeft echt niets wat hem bijzonder maakt. Ik zie niet in waarom hij in het rijtje Jippes-Rota-Van Horn-Milton-Verhagen thuis zou horen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » zo mei 20, 2007 4:00 am

Ik denk zijn tekenen is niet goed als de beter Duck tekenaars (Barks, Jippes, Schröder, Branca, Milton, Gulbransson, Verhagen, Rota, Mau Heymans, Bas Heymans, Vicar, Nadorp, Strobl (voor 1959), de Jonge, van Schuylenburg, van den Bosch, Scalabroni, etc.). - Voor mij, hij is in de tweede groep, met meest van de Egmont Spaanse tekenaars. Maar hij heeft getekend een 13 en een 10 pagina's vehaal van mij. De 13 pagina's verhaal is niet gepubliceerd in Nederland, maar in Duitsland (Micky Maus Nr. 18 1993). Het 10 pagina's verhaal is gedrukt als het eerst verhaal in Nederlandse DD Nr. 9 uit 1994. Mijn Egmont/Gutenberghus verhalen zijn heel beter getekent door Branca, Vicar en Scalabroni.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor De steenrijke eend » zo mei 20, 2007 7:46 am

Blech,Santanach!
Ik heb nooit van zijn werk gehouden,daarom ga ik dit album zeker niet kopen!
Wat staat er trouwens in? Heeft iemand een index?
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Henrieke » zo mei 20, 2007 5:10 pm

Rockerduck schreef:
bolderbast schreef:Santanach!

Een hoogst middelmatige tekenaar. Kan het nog meer doorsnee worden? Santanach heeft echt niets wat hem bijzonder maakt. Ik zie niet in waarom hij in het rijtje Jippes-Rota-Van Horn-Milton-Verhagen thuis zou horen.

Dat hoeft toch ook niet? Ik vind het ook leuk om zulke albums van de minder bekende en misschien minder goede tekenaars te zien. Het is juist interessant om ze te vergelijken.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor mcprul » ma mei 21, 2007 9:08 am

Er komen toch ook niet alleen goede tekenaars in voor? Het is een afwisselende serie, dat is juist het leuke!
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » do mei 24, 2007 4:04 pm

Ik vind het niet leuk dat er albums worden gevuld ('en dan bedoel ik letterlijk vullen', om Jos Beekman maar eens te citeren, die met deze opmerking kritiek uitte op het publicatiebeleid van Egmont) met tweederangs verhaaltjes die men -oh wat toevallig- toch nog had liggen, omdat ze al eens eerder zijn gepubliceerd.

Dit album, deel 17, is niet anders dan een ordinaire uitverkoop bij Sanoma. Dit zijn restjes uit Donald Duck Extra uit de tijd dat dat blad zich op een dieptepunt bevond -zie daarvoor ook de armoedige inkleuring. De verhalen zijn nooit leuk en al helemaal niet grappig, dus hoe kunnen ze opgenomen worden in een reeks die 'De grappigste avonturen' heet? De tekeningen zijn mager en standaard, vaak zelfs slecht, wat de redactie nota bene in de kolom naast de inhoudsopgave erkent!

Waarom niet van Verhagen, Milton, Rota etc. etc. een tweede album gebracht? Als de redactie zo nodig wil herdrukken: van deze toptalenten is er nog genoeg! Maar blijkbaar houdt de redactie uitverkoop met pulpverhaaltjes, zodat ze meer delen kunnen vullen en voor een veel te hoge prijs aan de nietsvermoedende lezers slijten. En niet alleen nietsvermoedende lezers: ook rasechte Duck-kenners -en fans tuinen erin, zo blijkt uit dit topic. Ik sla deel 17 over, net zoals ik eigenlijk ook deel 15 over had moeten slaan. Ik heb graag een verzameling compleet, maar dit heb ik er niet voor over.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » do mei 24, 2007 5:22 pm

Rockerduck schreef:De tekeningen zijn mager en standaard, vaak zelfs slecht, wat de redactie nota bene in de kolom naast de inhoudsopgave erkent!

Wat staat er dan over in de inhoudsopgave? En ik vind het leuk als er ook eens wat andere tekenaars in staan.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » do mei 24, 2007 11:38 pm

Uit mijn hoofd, stond er dat Santanach totaal geen eigen stijl heeft ontwikkeld, dat hij een "broodtekenaar" is (letterlijk citaat), dat hij Ducks tekent "omdat dat nu eenmaal zijn werk is", dat zijn eenden niet opvallen etc. Lijkt me niet echt goede reclame!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor bolderbast » za mei 26, 2007 12:02 am

Rockerduck schreef:Uit mijn hoofd, stond er dat Santanach totaal geen eigen stijl heeft ontwikkeld, dat hij een "broodtekenaar" is (letterlijk citaat), dat hij Ducks tekent "omdat dat nu eenmaal zijn werk is", dat zijn eenden niet opvallen etc. Lijkt me niet echt goede reclame!

En daarna wordt gezegd: "...en precies beantwoordend aan wat de gemiddelde lezer van Donald Duck verhalen vewacht. Op zich getuigt dit natuurlijk van opvallend vakmanschap." En dat is natuurlijk ook zo.
Persoonlijk vind ik de tekenstijl lijken op die van Vicar. Niet heel erg opvallend, maar ook zeker niet slecht. Ik vond het een leuk album. Leuke scenario's en niks mis met de tekeningen. Ik moet wel zeggen dat de verhalen in dit album een stuk leuker getekend zijn dan zijn huidige werk (vaak verhalen met Willie Wortel).
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Robb_K » za mei 26, 2007 3:08 am

Rockerduck schreef:Ik vind het niet leuk dat er albums worden gevuld ('en dan bedoel ik letterlijk vullen', om Jos Beekman maar eens te citeren, die met deze opmerking kritiek uitte op het publicatiebeleid van Egmont) met tweederangs verhaaltjes die men -oh wat toevallig- toch nog had liggen, omdat ze al eens eerder zijn gepubliceerd.

Dit album, deel 17, is niet anders dan een ordinaire uitverkoop bij Sanoma. Dit zijn restjes uit Donald Duck Extra uit de tijd dat dat blad zich op een dieptepunt bevond -zie daarvoor ook de armoedige inkleuring. De verhalen zijn nooit leuk en al helemaal niet grappig, dus hoe kunnen ze opgenomen worden in een reeks die 'De grappigste avonturen' heet? De tekeningen zijn mager en standaard, vaak zelfs slecht, wat de redactie nota bene in de kolom naast de inhoudsopgave erkent!

Waarom niet van Verhagen, Milton, Rota etc. etc. een tweede album gebracht? Als de redactie zo nodig wil herdrukken: van deze toptalenten is er nog genoeg! Maar blijkbaar houdt de redactie uitverkoop met pulpverhaaltjes, zodat ze meer delen kunnen vullen en voor een veel te hoge prijs aan de nietsvermoedende lezers slijten. En niet alleen nietsvermoedende lezers: ook rasechte Duck-kenners -en fans tuinen erin, zo blijkt uit dit topic. Ik sla deel 17 over, net zoals ik eigenlijk ook deel 15 over had moeten slaan. Ik heb graag een verzameling compleet, maar dit heb ik er niet voor over.

Jawel! Beter een tweede van Milton, Verhagen, Gulbransson of Scalabroni (met mijn verhalen!) - dan zwak, onbezield verhalen met zwak tekenen! Ik hoop Sanoma maakt geen album met verhalen van de andere zwakere Spaanse tekenaars (Xavi, Colomer, Millet, etc.)
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten