De reisavonturen van oom Dagobert

De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Dagoduck » wo okt 05, 2016 1:54 pm

Nu ook een serie met de reisavonturen van oom Dagobert.
https://duckstadshop.donaldduck.nl/de-reisavonturen-van-oom-dagobert-p166850.html
Afbeelding
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Dagoduck » wo okt 19, 2016 8:08 pm

Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Oom Paspasu » vr okt 21, 2016 7:19 pm

Merk op dat in de reclamebrief die hiervoor laatst bij de Donald Duck zat, geen enkele keer "cassette" verkeerd is gespeld!

Vergelijk: viewtopic.php?p=59268#p59268
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Dagoduck » vr okt 21, 2016 9:41 pm

Het onderwijs van meester Warbol werpt toch noch zijn vruchten af :)
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Ui » vr nov 04, 2016 2:32 am

De advertentie, zoals te zien op bladzijde 21 van Donald Duck Weekblad 2016-43,
wekt onterecht de suggestie dat deze boeken klassieke Barks-verhalen bevatten:
"Zo gaan ze samen op zoek naar de vierkante eieren van Doffe Ellende en reizen ze af naar de Vallei van Trallala."

Blijkbaar heeft men misleiding nodig om van die boeken af te komen?

Je zal maar €64,95 uitgeven in de veronderstelling dat je klassieke verhalen van Barks aanschaft,
om vervolgens opgescheept te zitten met de rommel van ene Rosa. (snotter)

De Nederlandse redactie zit hier de markt op een slinkse manier te bedonderen. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Michiel Q » vr nov 04, 2016 11:33 pm

Ui schreef:De advertentie [...] wekt onterecht de suggestie dat deze boeken klassieke Barks-verhalen bevatten:
"Zo gaan ze samen op zoek naar de vierkante eieren van Doffe Ellende en reizen ze af naar de Vallei van Trallala."

O ja, Ui? In welk Barks-verhaal gaan Dagobert en zijn neven dan "samen op zoek naar de vierkante eieren van Doffe Ellende"? Vertel! :lol:
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor DD » za nov 05, 2016 8:51 am

Ui schreef:De advertentie, zoals te zien op bladzijde 21 van Donald Duck Weekblad 2016-43,
wekt onterecht de suggestie dat deze boeken klassieke Barks-verhalen bevatten:
"Zo gaan ze samen op zoek naar de vierkante eieren van Doffe Ellende en reizen ze af naar de Vallei van Trallala."

Blijkbaar heeft men misleiding nodig om van die boeken af te komen?

Je zal maar €64,95 uitgeven in de veronderstelling dat je klassieke verhalen van Barks aanschaft,
om vervolgens opgescheept te zitten met de rommel van ene Rosa. (snotter)

De Nederlandse redactie zit hier de markt op een slinkse manier te bedonderen. (huil huil)


Ontzettend rocistische opmerkingen. Alsof kinderen (de eigenlijke doelgroep van deze boeken) überhaupt weten wie Barks en Rosa zijn. En een liefhebber ziet zo dat het geen Barks dus er is hier (al ZOU de redactie dat zo hebben bedoeld) geen sprake van misleiding.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Michiel Q » za nov 05, 2016 12:35 pm

DD schreef:Alsof kinderen (de eigenlijke doelgroep van deze boeken) überhaupt weten wie Barks en Rosa zijn.

Alsof kinderen €64,95 betalen voor twee "luxe" stripboeken. De eigenlijke doelgroep van deze uitgave zijn de verzamelaars, d.w.z. a) de completisten, b) verzamelaars die blijkbaar geen Engels kunnen lezen en c) verzamelaars die de Amerikaanse uitgaven te duur vinden.

Dat laatste argument is geen onzin. Deze Nederlandse set is het equivalent van ongeveer 4 delen Amerikaanse Rosa Library. Die delen kosten ca. €32,- per stuk, dus de Nederlandse uitgave is de helft goedkoper. Voor 't overige zie ik niet in waarom je die verhalen in 't Nederlands zou willen hebben, zolang de originele versie volop beschikbaar is in de stripwinkels. De Amerikaanse teksten zijn veel grappiger dan de Nederlandse vertaling.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Ui » za nov 05, 2016 5:05 pm

Michiel Q schreef:
Ui schreef:De advertentie [...] wekt onterecht de suggestie dat deze boeken klassieke Barks-verhalen bevatten:
"Zo gaan ze samen op zoek naar de vierkante eieren van Doffe Ellende en reizen ze af naar de Vallei van Trallala."

O ja, Ui? In welk Barks-verhaal gaan Dagobert en zijn neven dan "samen op zoek naar de vierkante eieren van Doffe Ellende"? Vertel! :lol:

Daar leest toch bijna iedereen overheen?
Zelfs Ui! (huil huil)

DD schreef:Ontzettend rocistische opmerkingen. Alsof kinderen (de eigenlijke doelgroep van deze boeken) überhaupt weten wie Barks en Rosa zijn.

Alsof kinderen geen Disney-uitgaven verzamelen. Haha! (snif)

Veel Nederlanders kennen het verhaal van Donald Duck als brandweerman, zonder te weten van wie het afkomstig is.
Ook het verhaal met de vierkante eieren is een klassieker op zichzelf, ongeacht de maker.

Michiel Q schreef:
DD schreef:Alsof kinderen (de eigenlijke doelgroep van deze boeken) überhaupt weten wie Barks en Rosa zijn.

Alsof kinderen €64,95 betalen voor twee "luxe" stripboeken. De eigenlijke doelgroep van deze uitgave zijn de verzamelaars, d.w.z. a) de completisten, b) verzamelaars die blijkbaar geen Engels kunnen lezen en c) verzamelaars die de Amerikaanse uitgaven te duur vinden.

Wettelijk gezien hebben "kinderen" een leeftijd van 0 t/m 17 jaar.
Zouden daar geen serieuze verzamelaars tussen kunnen zitten? Zie onder meer McDrake!

Jullie zijn van die volwassenen die zijn vergeten dat het eigenlijk kinderstrips zijn. (snotter)
Alsof jullie pas na jullie 17e levensjaar zijn gaan verzamelen.

De advertentie is niet alleen gericht aan verzamelaars.
De advertentie is gericht op het grote publiek, waaronder verzamelaars.

Ouders/grootouders die zich het klassieke verhaal over de vierkante eieren herinneren,
kunnen in de veronderstelling zijn dat ze dat aanschaffen voor hun kinderen/kleinkinderen.

Michiel Q schreef:Dat laatste argument is geen onzin. Deze Nederlandse set is het equivalent van ongeveer 4 delen Amerikaanse Rosa Library. Die delen kosten ca. €32,- per stuk, dus de Nederlandse uitgave is de helft goedkoper. Voor 't overige zie ik niet in waarom je die verhalen in 't Nederlands zou willen hebben, zolang de originele versie volop beschikbaar is in de stripwinkels. De Amerikaanse teksten zijn veel grappiger dan de Nederlandse vertaling.

Hier raak je verstrikt in je stelling dat verzamelaars de doelgroep zijn. Hahaha! (snif)

Overigens, waarom zou dit soort "luxe" uitgaven succesvol zijn
en de facsimile-uitgave van Weekblad-jaargangen niet?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Michiel Q » ma nov 07, 2016 11:50 am

Ui schreef:Wettelijk gezien hebben "kinderen" een leeftijd van 0 t/m 17 jaar.
Zouden daar geen serieuze verzamelaars tussen kunnen zitten? Zie onder meer McDrake!

Kinderen die dure stripboeken kopen krijgen te veel zakgeld, dat lijkt me duidelijk. Er zijn namelijk ook goedkope stripboeken die je nét zo serieus kunt verzamelen, echt wel! 16- of 17-jarigen met een bijbaantje hebben allicht wat meer te besteden.

Ui schreef:Alsof jullie pas na jullie 17e levensjaar zijn gaan verzamelen.

Nou, ik was als middelbare scholier wel wat voorzichtiger met 't kopen van dure albums. Eigenlijk ben ik nog dat steeds, hoewel de marge wat ruimer is geworden. Waarschijnlijk onderschat ik de bedragen die andere scholieren kunnen of willen uitgeven.

Ui schreef:Overigens, waarom zou dit soort "luxe" uitgaven succesvol zijn en de facsimile-uitgave van Weekblad-jaargangen niet?

a) Zijn deze "luxe" uitgaven inderdaad succesvol? b) Waren de facsimile-uitgaven niet succesvol? Er zijn acht jaargangen uitgegeven over een periode van zes jaar. Me dunkt dat die serie althans in het begin succesvol genoeg was om te worden voortgezet.
c) De stripverhalen werden in de facsimile-uitgaven niet optimaal gepresenteerd. Qua leesbaarheid zijn die facsimile-uitgaven minder aantrekkeijk dan bijv. de BV-reeks. Volgens mij heeft dat een rol gespeeld in het afnemende succes van de facsimile-reeks.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor TaleofDucks » ma nov 05, 2018 4:19 pm

Beste forumgebruikers,

Ik ben op zoek naar de 'De reisavonturen van Oom Dagobert' verzamelwerken, zoals die verkrijgbaar waren via de Duckstadshop.
Helaas waren ze precies op het moment dat ik ze wilde kopen plotseling uitverkocht.
Weet een van jullie misschien waar ik nog een exemplaar op de kop kan tikken?

Hartelijke groet,
TaleofDucks
TaleofDucks
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: ma nov 05, 2018 4:15 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Dagoduck » di nov 13, 2018 11:04 am

Misschien kan je het ergens tweedehands vinden.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor TaleofDucks » di nov 13, 2018 1:27 pm

Ja, dat probeer ik ook. Maar tot nu toe heb ik op Marktplaats en Catawiki geen succes.
Ik hoopte dat iemand op dit forum me verder kon helpen.
TaleofDucks
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: ma nov 05, 2018 4:15 pm

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor Big Bad Wolf » di nov 13, 2018 8:59 pm

Stripwinkels geprobeerd?
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: De reisavonturen van oom Dagobert

Berichtdoor TaleofDucks » wo nov 14, 2018 4:37 pm

Ja, maar gezien deze boeken alleen via duckstadshop.nl verkocht werden heb ik ze niet kunnen vinden.
Ben echt afhankelijk van verzamelaars met 2e hands exemplaren ben ik bang.
TaleofDucks
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: ma nov 05, 2018 4:15 pm


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron