Dagobert Duck jubileum album

Berichtdoor Eider » do aug 09, 2007 11:22 am

Het valt me nog mee dat er maar één Vicar verhaal in staat.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Donald Duck » do aug 09, 2007 4:43 pm

Zoals je in het album hebt kunnen lezen staat er van elke tekenaar 1 verhaal in.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor mcprul » do aug 09, 2007 5:38 pm

Rota staat er wel in. Ik zat te twijfelen of ik dit album zou kopen, heb het toch gedaan. Erg mooie opmaak! Jammer van die herdruk-strips, maar anders wordt het vast te duur.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » do aug 09, 2007 7:25 pm

mcprul schreef:Rota staat er wel in. Ik zat te twijfelen of ik dit album zou kopen, heb het toch gedaan. Erg mooie opmaak! Jammer van die herdruk-strips, maar anders wordt het vast te duur.

Maar het aankopen en drukken van nieuwe verhalen zal niet zo duur zijn, dat ze daardoor de prijs hadden moeten verhogen. Het is een goedkope manier om meer winst te behalen. Door strips te gebruiken die al voorhanden zijn, en tóch een hoge prijs te vragen, maakt Sanoma meer winst dan nieuwe strips aan te kopen en dezelfde prijs te vragen.

De inleiding was best leuk, maar deels overgenomen uit het album '50 grappige ondernemingen van Dagobert Duck'.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » do aug 09, 2007 9:04 pm

Donald Duck schreef:Tsja, ik denk dat ze een sellectie uit tekenaars hebben gemaakt, wat ik persoonlijk leuker had gevonden was een boek met de complete reisavonturen, etc van Rosa, verhalen zijn nooit geherdrukt in albumvorm en veel mensen hebben ze dan ook niet allemaal.

Oei, dat had ik niet verwacht, ik had gedacht dat de overige Don Rosa verhalen erin kwamen
daarmee bedoel ik de Rosa verhalen die in de Donald Duch extra extra kwamen
en nog andere verhalen uit de gewone Donald Duck extra
dus geen verhalen die al in de Dagobert reeks zaten.

ik vind het wel jammer, maar ik had ook wel verwacht dat dat boek 10 euro of duurder zou zijn
omdat hij extra groot is.

ik had verwacht dat het boek meer pagina,s had, 200 ofzo

Laat mijn geluk me nu in de steek. :mad:
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 10, 2007 12:23 am

Jammer dat in de inleiding niets gezegd wordt over de tekenfilms waarin Dagobert gespeeld heeft, zoals Duck Tales.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Goudglans » vr aug 10, 2007 8:27 am

Wat dikker mag altijd van mij, maar de prijs loopt an ook wel op. Volgens mij kunnen ze beter 2 dunnere uitbrengen i.p.v. van ee dikke. Hoppellijk gaan ze meer van dit sooort albums maken.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Knar » vr aug 10, 2007 5:08 pm

Weet iemand of hiervan ook een special komt met een harde kaft, misschien? of een limited edition?
Het zou wel een mooi boek kunnen worden zo met die gouden kaft op dat formaat.
For thirty years I've wanted to see the cucumber crop come a cropper, and i'm not going to stand by while busybodys save it!
Knar
New member
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di jul 10, 2007 10:50 am

Berichtdoor Goudglans » za aug 11, 2007 2:23 pm

Het viel me wel op dat er geen Jippes instaat, en 1 van de verhalen weer extreem lelijk eruitzag qua inkleuring.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » za aug 11, 2007 3:15 pm

Goudglans schreef:Het viel me wel op dat er geen Jippes instaat, en 1 van de verhalen weer extreem lelijk eruitzag qua inkleuring.

Dan heb je niet goed gelezen/gekeken. De omslagillustratie en de tekening op pagina 1 zijn beide van Daan Jippes.

Wat mij opviel, is dat William van Horn ontbreekt in dit album. Terwijl de laatste pagina leeg is. Van Horn heeft veel één-pagina grappen gemaakt over Dagobert, die in '97 en '98 gepubliceerd zijn in DD Extra. Eén daarvan had men op de laatste pagina kunnen zetten, dan was Van Horn ook in het album opgenomen.

Ook de bijdrage van Carry Brugman verbaasde me. Volgens mij is hij een freelance tekenaar die maar weinig Duck-werk heeft gedaan. Ik vind hem een vreemde eend (ha ha) in de bijt in dit album, naast al die bekende/beroemde tekenaars. Zijn eenden zijn erg stijf getekend, helemaal niet vloeiend.

Vreemd dat in de inleiding Venijn McSnekke vóór Govert Goudglans genoemd wordt als creatie van Carl Barks. En dan staat er ook nog dat Rockerduck "minder bekend" is. Maar ik denk dat Rockerduck juist veel bekender is dan McSnekke. Veel mensen zullen McSnekke niet eens kennen, maar Rockerduck wel, uit de pockets bijvoorbeeld.

Het verhaal van Endré Lucacks is een zeldzaamheid. Je kunt eraan zien dat hij voornamelijk voorplaten heeft getekend. Hij was niet goed in het aanbrengen van verschillende gezichtsuitdrukkingen. Daardoor lijken de Ducks 'leeg'. Net zo leeg als de plaatjes, want achtergrond is er nergens. Op het eerste plaatje zie je een stukje Amsterdam op de achtergrond.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » za aug 11, 2007 6:52 pm

In de biografie van oom dagobert staat op dat plaatje dat kwik, kwek en kwak uit de inktpot van Carl Barks komen,
maar Carl Barks heeft kwik, kwek en kwak toch niet verzonnen?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Luuuuk » za aug 11, 2007 8:39 pm

Nee, dat was Taliaferro.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » za aug 11, 2007 9:42 pm

Luuuuk schreef:Nee, dat was Taliaferro.

en Ted Osborne.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » za aug 11, 2007 9:42 pm

Maar ze komen wel uit de inktpot van Barks...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 11, 2007 10:57 pm

Guus Geluk bedoelt de beroemde tekening die Daan Jippes al heel lang geleden van Barks maakte en die al tig keer gebruikt is in allerlei uitgaven (en die voor deze uitgave erg lelijk is afgeknipt). Jippes heeft hier zoveel mogelijk figuren willen laten zien die Barks gebruikt heeft. En Barks heeft nou eenmaal het meest gewerkt met Donald en de neefjes, dus die konden niet ontbreken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron