Donald Duck Facsimile serie

Berichtdoor Elco8183 » di aug 04, 2009 8:40 pm

Michiel P schreef:Drie maanden in het ziekenhuis? Dat klinkt ernstig. :( Heb je brokken gemaakt met de vrachtwagen? Ik hoop dat je nu weer helemaal gezond bent. Sterkte! :)

http://www.seriesam.com/barks/donald_with_flowers_94.gif

Klein ongelukje met vrachtwagen, slippertje gemaakt in Belgische Ardennen en 5 meter lager uit de truck gezaagd. Tijdje gerevalideerd en geen blijvende schade. (Aan mij dan, de truck was aan vervanging toe)

In 1960 verschenen geregeld advertenties op de laatste pagina van de Duck, nadat het Bommel-verhaal afgelopen was.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo aug 05, 2009 1:46 am

Veel sterkte, Elco!

En ja, die advertenties heb ik ook gezien. Van Joris Driepinter, bijvoorbeeld.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » wo aug 05, 2009 12:29 pm

Blij te horen dat je er niets aan over hebt gehouden, Elco! En je gevoel voor humor is ook intact gebleven! :)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Elco8183 » za aug 08, 2009 1:40 pm

Ik las vanmorgen het facsimiléboek van 1959 en daar staat in het 2e boek op pagina 1 het volgende:

"Het meest opvallend in 1959 is het feit dat de eerste drie commerciele advertenties in het weekblad opdoken. Tot nu toe stonden er alleen advertenties van eigen jeugduitgaven in van Uitgeverij De Geïllustreerde Pers in. (Inderdaad er staat dubbel "in", drukfoutje in het boek). In Duck nummer 19 toont de achterkant een advertentie van Spirit Shag en Sigaretten (fouter kan het momenteel niet!), waarbij je plaatjes kon verzamelen voor het album 'Morgen gebeurt het', gebaseerd op de toen zeer spannende en populaire televisieserie met Ton Lensink (de latere Ti-Ta Tovenaar) in de hoofdrol. Nummer 30 toont een advertentie van Nescafé waarin je een KLM-insigne kunt bestellen en in nummer 39 vragen Kwik, Kwek en Kwak aan hun oom Donald of ze ook zulke mooie kinderkleren van Delana mogen hebben."

Overigens is die laatste opmerking niet waar, want in 39-1959 staat op deachterkant dat je het winterboek kunt bestellen en in de Duck zelf heb ik niks kunnen vinden, wellicht een typefoutje in het nummer.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Elco8183 » za aug 08, 2009 1:47 pm

Dat moet zijn nummer 44, op de achterkant.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Donald Duck » vr aug 28, 2009 4:57 pm

Wat mij opvalt, voornamelijk met 1959, die ik nu aan het lezen ben, dat is dat de Mickey en Goofy verhalen zo anders zijn dan tegenwoordig. Ik vermaak mij elke keer weer over die oude verhalen van hun. Schitterend gewoon.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ei » di okt 20, 2009 9:29 pm

Fijn dat het goed is afgelopen met Elco!

Bericht over het niet verschijnen van 1960 in facsimile:
2009-09-18 19:28:14, arjan k schreef:Vandaag even een mailtje naar Thom Roep gestuurd over 1960 en het komt er op neer, dat in 2009 zeker geen facsimile 1960 komt. Heel misschien in 2010, maar vooralsnog staat hij niet in de planning voor volgend jaar. Jaargang 1959 was niet succesvol qua verkoop en nu zitten ze met opslagcapaciteit vandaar.

Thom laat wel een open einde aan zijn mailje dus er is nog hoop, als is die m.i. flinterdun.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=17453#p17453
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor kwok » ma maart 08, 2010 10:34 pm

Over tjolk gesproken. Het wordt hergelanceerd.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 9:05 pm

Uit het topic 'Teveel reclame in de DD':

2011-10-10 17:25:38, Duckfan van Down Under schreef:Ik heb gehoord dat er pas in 1960 reclame kwam in de DD (een van de mogelijke redenen dat de facsimile serie niet is doorgegaan), dus ik denk het niet.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=45928#p45928

2011-10-10 21:32:02, De Zwarte Schim schreef:ik denk niet dat ze gestopt zijn met de facsimile albums omdat er reclame in kwam te staan in 1960. ik denk dat het niet goed verkocht werd etc

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=45944#p45944
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 9:24 pm

De Zwarte Schim schreef:ik denk dat het niet goed verkocht werd etc

Tja, als de Sanoma klantenservice zich met moeite laat uitleggen wat het voor boeken zijn, dusdanig dat je de Sanoma-werknemers echt moet wijzen op advertenties en voorgedrukte reclamebrieven van Thom Roep, wil zo'n reeks best moeilijk lopen. (snotter) En lukt het eindelijk om duidelijk te maken wat ze in hun winkeltje verkopen, dan krijg je twee exemplaren opgestuurd en moet je maanden telefonisch bedelen om het te veel afgeschreven bedrag terug te ontvangen. Dat is tenminste Ui's ervaring. Ook was er op de site van Sanoma een tijdlang een fout, waardoor bepaalde delen niet konden worden besteld.

En laten we het niet hebben over de drukfouten in de serie, zoals een heel Weekblad-nummer dat ontbreekt. Dit is bij Inducks bekend. Maar denk je dat Oom Thom, die zo fijn reclame maakt voor die mooie boeken, deze fouten herstelt door middel van correcte scans op de Donald-site? Welnee. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » di okt 18, 2011 8:12 pm

Uit het topic '(Vertaal)fouten in pockets':

2011-10-15 18:39:15, Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:De Induckser herinnert zich vagelijk, dat er elders een andere misdruk is in deze facsimile-reeks.

Ja, DD 1959-43 is niet geprint. Die kun je apart krijgen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=46152#p46152

2011-10-15 19:07:27, Duckfan van Down Under schreef:Bij een stripwinkel in Utrecht, bijvoorbeeld. Volgens mij was dat Blunder.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=46157#p46157

2011-10-17 15:24:36, Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:Wat krijg je dan? En waarom alleen in een enkele stripwinkel? Heeft men het nummer zelf herdrukt?

Waarom biedt de Roepredactie de ontbrekende pagina's niet aan, op de Donald Duck-site? Wie wil het vragen? (snik)

Ui schreef:Wat bedoel je precies met het "apart krijgen" van ontbrekende pagina's in de facsimile-reeks? Wat moet men ervoor doen en wat moet men ervoor betalen? Gaat het om een service van een enkele stripwinkel of is het landelijk? (snik)

Wat een hoop vragen, dat weet ik niet goed. Ik zag ooit een oude Duck in een stripwinkel in Utrecht liggen, en toen vertelde de verkoper mij dit verhaal. Het was geen echte Duck, maar een kopie.
-wat krijg je: scans van die 10 verkeerde bladzijden
-waarom alleen daar: weet ik niet
-zelf herdrukt: weet ik niet
-waarom staat het niet op de Duck-site: weet ik ook niet
-apart krijgen: die kun je gratis in die winkel (Blunder) krijgen
-wat moet men ervoor doen: volgens mij hoef je er alleen maar naar te vragen, maar dat weet ik niet zeker
-een stripwinkel of landelijk: in ieder geval in die stripwinkel, verder weet ik het niet

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=46268#p46268

Een mooie service! (snif)
Tien verkeerde bladzijden? Dat zullen er vast meer zijn, als een heel nummer ontbreekt. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Vorige

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten