Big Fun 9

Berichtdoor Rockerduck » za sep 01, 2007 2:05 am

Toevallig lag er een exemplaar van deze uitgave in de winkel zónder plastic verpakking, dus heb ik 'm even doorgebladerd. Net zoals vorige Big Fun's staan er alleen maar herdrukken in van oude uitgaven. Het zoveelste kopiërproduct van Roep cs. dus... máár: deze keer GEEN herdrukken van Donald Duck- en Mickey Mouse-verhalen uit de DD Extra, maar allemaal tekenfilm-strips: DuckTales, TaleSpin, Darkwing Duck en Rescue Rangers! Wat zeg ik? Complete 'DuckTales'-albums achter elkaar herdrukt, met er tussenin een compleet album 'Met Goofy de geschiedenis is'! Is DIT de 'redactionele liefde' waar ome Thom zo mee dweept?

Bovendien vind ik het een vorm van lezersbedrog. Men zet de naam 'Donald Duck' in koeienletters op de voorkant, plús het gezicht van Donald, maar hij is in de hele Big Fun niet te bekennen. De argeloze lezers, die niet het geluk hebben op een exemplaar te stuiten zonder verpakking, komen er wellicht teleurgesteld achter dat ze het moeten doen met de DuckTales-versie van Oom Dagobert. Niet dat daar iets mis mee is, want de verhaaltjes op zich zijn hartstikke leuk, maar waarom dan niet gewoon 'eerlijk' de DuckTales-boekjes herdrukt?

Bovendien vind ik het wel goed dat een nieuwe generatie nu die verhalen kan lezen, maar wie kent vandaag de dag nog TaleSpin, Darkwing Duck etc.? De doelgroep niet, vrees ik. Helaas, trouwens.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Donald Duck » za sep 01, 2007 9:29 am

Dit heb ik ook opgemerkt, ik had hem toch wel gekocht voor de verzameling maar er was helemaal niks te bekennen over Donald Duck. De Big Fun is als doel opgericht om ook verhalen van Ducktales te plaatsen maar om hier nu een heel deel vol mee te gooien?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » zo okt 19, 2008 7:27 pm

Ik wou net een topic over big fun 10 openen maar kwam dit tegen. Ik heb namelijk net deel 10 gekocht (voor het eerst dat ik een big fun lees). En ik vind die serie ook echt absoluut nergens op slaan. Vooral zoals rockerduck ookal zegt: de kinderen van nu kennen ducktales bijvoorbeeld helemaal niet. Die weten misschien niet eens wie turbo is en zullen raar opkijken als ze zien dat in de avonturen donald ineens in turbo is veranderd. En katrien zo dik is geworden (baktaart).

Kort gezegd; een complete uitzuigserie.
Maar jah, als verzamelaar moet je je geld er nou eenmaal aan uitgeven. Ik wel tenminste ;)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ega Bevan » di jan 06, 2009 8:54 pm

Rockerduck schreef:Bovendien vind ik het wel goed dat een nieuwe generatie nu die verhalen kan lezen, maar wie kent vandaag de dag nog TaleSpin, Darkwing Duck etc.? De doelgroep niet, vrees ik. Helaas, trouwens.

Ik heb deze series leren kennen door de Big Fun. Ik vind ze wel mooi, en ben blij dat ze deze nu nog in de Big Fun's uitgeven. Anders had het misschien tot mijn zoveelste geduurd tot ik ze leerde kennen, en dat had een gat in mijn duck-ontwikkeling betekent.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 06, 2009 10:54 pm

Ega Bevan schreef:Ik heb deze series leren kennen door de Big Fun. Ik vind ze wel mooi, en ben blij dat ze deze nu nog in de Big Fun's uitgeven. Anders had het misschien tot mijn zoveelste geduurd tot ik ze leerde kennen, en dat had een gat in mijn duck-ontwikkeling betekent.

Oké, dat is een goede ontwikkeling! Ken je de tekenfilms ook?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ega Bevan » do jan 08, 2009 8:41 pm

Bijna niet. Ik heb er een paar op YouTube gezien.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Elco8183 » ma jan 12, 2009 8:55 pm

Lang leve You-tube. Vroeger hadden we videobanden, waarop je heen en weer moest spoelen om iets op te zoeken. Ik heb de Big Fun's wel maar vind ze niet zo boeiend. Het is idd een verzamelde Ducktales met alle ouwe (vergeten) figuren. Talespin vond ik niet zo leuk, maar Darwing Duck wel, vertolkt door Johnny Kraaikamp jr (laten we lekker link gaan doen)
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 16, 2009 3:13 am

Talespin, Darwking Duck, DuckTales, Rescue Rangers, Gummi Bears... Dat waren nog eens tijden. Daar zat een hoop creativiteit in.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Jos » vr jan 16, 2009 3:12 pm

Rockerduck schreef:Talespin, Darwking Duck, DuckTales, Rescue Rangers, Gummi Bears... Dat waren nog eens tijden. Daar zat een hoop creativiteit in.

:lol:
Jos
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: zo jan 11, 2009 7:31 pm

Berichtdoor Ega Bevan » vr jan 16, 2009 11:46 pm

Gummi Bears ken ik niet.
Darkwing Duck is prachtig. (ik vind alle superheldenverhalen prachtig)
RescueRangers is wat minder, maar wel leuk
Talespin is ook prachtig. Het is weer eens wat anders dan de doorsnee-strips. Dat waardeer ik. In Talespin zit heel veel creativiteit.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jan 17, 2009 12:31 am

Jos schreef:
Rockerduck schreef:Talespin, Darwking Duck, DuckTales, Rescue Rangers, Gummi Bears... Dat waren nog eens tijden. Daar zat een hoop creativiteit in.

:lol:

Vergelijk die Disney-reeksen eens met wat er tegenwoordig van Disney op tv verschijnt. Tegenwoordig zijn het allemaal spin-offs van Disney Classics. kant-en-klare concepten en karakters die een vervolg krijgen. De series die ik noemde; daar zat werk in. Daarvoor moest per serie een geheel nieuwe cast aan personages verzonnen worden, een wereld waarin die moesten kunnen bestaan; of in andere gevallen geheel nieuwe situaties voor oude karakters. Dat zo'n Knabbel en Babbel dan opeens een heel andere invulling krijgen, als misdaadbestrijders. Ik zie het Jos Beekman en de redactie van Donald Duck niet doen. Die bevriezen de Disney-wereld, door personages te schrappen (Diederik, Otto, Brigitta, Rockerduck) en nieuwe series niet aan te kopen. Vergeleken met andere animatieseries van de jaren '80 en '90 van andere studio's, hadden die van Disney hoge production values, met méér tekeningen per seconde voor vloeiender animatie. En zo'n complexe serie als Gargoyles zal menig gemiddelde kijker boven de pet gaan. Toen nam Disney haar publiek nog serieus.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za jan 17, 2009 12:48 am

Ega Bevan schreef:Gummi Bears ken ik niet.

De Gummiberen zijn een kleine gemeenschap van 6 beren die in een Middeleeuws koninkrijk leven, waar ze zich verborgen houden voor de mensen. Ze zijn de laatsten van hun soort die achter is gebleven toen de andere Gummiberen weg zijn getrokken (waar naartoe?), en ze proberen nu hun levens zin te geven door de mensen te helpen tegen de monsterlijke wezens die relematig het koninkrijk bedreigen.

De Nederlandsrtalige introsong staat op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=I-4AfJ9yyn4

Gezongen door Robert Long, de theatermaker die helaas niet zo lang geleden is overleden.

Complete afleveringen staan er op in het Engels:

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 6A226DC308

Van Gummi Bears ken ik weinig strips, maar ze hebben in 1986 als miniboekje in Donald Duck Weekblad gezeten. Toen was Thom Roep hoofdredacteur, en die vond ze blijkbaar wel leuk genoeg, Jos.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 17, 2009 1:54 pm

Ik heb ze blijkbaar toch weleens op TV gezien. Maar ik vind Darkwing Duck, Talespin en Rescue Rangers beter.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor DD » za jan 17, 2009 3:16 pm

Rockerduck schreef:
Ega Bevan schreef:Gummi Bears ken ik niet.

De Gummiberen zijn een kleine gemeenschap van 6 beren die in een Middeleeuws koninkrijk leven, waar ze zich verborgen houden voor de mensen. Ze zijn de laatsten van hun soort die achter is gebleven toen de andere Gummiberen weg zijn getrokken (waar naartoe?), en ze proberen nu hun levens zin te geven door de mensen te helpen tegen de monsterlijke wezens die relematig het koninkrijk bedreigen.

De Nederlandsrtalige introsong staat op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=I-4AfJ9yyn4

Gezongen door Robert Long, de theatermaker die helaas niet zo lang geleden is overleden.

Complete afleveringen staan er op in het Engels:

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 6A226DC308

Van Gummi Bears ken ik weinig strips, maar ze hebben in 1986 als miniboekje in Donald Duck Weekblad gezeten. Toen was Thom Roep hoofdredacteur, en die vond ze blijkbaar wel leuk genoeg, Jos.

Op de Duitse Super RTL zenden ze nog regelmatig oude series als Ducktales en de Gummi Bears uit. Zouden ze in NL ook moeten doen. In de tweede helft van de jaren '90 waren ze trouwens te zien op Disney Festival van de Vlaamse Ketnet. Ik weet niet of het nu ook nog zo is?

Maar ik vind dat Nederland dat soort dingen opnieuw moet uitzenden. Net zoals ze dat deden met Alfred en de Smurfen.

Wat zou het mooi zijn als er een Jeugdsentiment zender bestond :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » za jan 17, 2009 3:18 pm

Rockerduck schreef:Die bevriezen de Disney-wereld, door personages te schrappen (Diederik, Otto, Brigitta, Rockerduck) en nieuwe series niet aan te kopen.

Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat zulke figuren niet mogen voorkomen of dat andere figuren zoals dat kleine meisje, het nichtje van brigitta of zo helemaal niet voorkomen. Maar daar zal de redactie vast wel een reden voor hebben?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten