Mulder en zoon boekjes

Berichtdoor Carl Rosa » di sep 29, 2009 8:56 pm

DD schreef:
Carl Rosa schreef:Het zijn boekjes met op de ene pagina tekst en een plaatje aan de andere kant met daaronder een beschrijving met wat erin het plaatje gebeurt.
Als Piloot bijv. is het Barks verhaal "Frozen Gold" (Het Bevroren Vuur - Beste verhalen 37) waar de tekstballonnen uitgelaten zijn. Zwart/wit. Leuke boekjes maar ook niet meer dan dat.

Weet ook iemand hoeveel alle 6 boekjes bij elkaar kosten? Alsjeblieft ik heb er haast bij. Alvast bedankt.

Varieert in welke staat ze zijn. In niet zo'n mooie staat misschien 20,00 euro per stuk, in puntgave staat zo'n 75,00. Donald is meer geliefd dan Mickey. Maar dat is logisch. Zit het doosje er nog bij dan kan er 50 tot 100 euro bijkomen, naar gelang de staat en de inhaligheid van de verkoper. Maar dat geldt voor de meeste oude dingen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DD » wo sep 30, 2009 7:42 am

Wat voor doosje bedoel je? Zit elk boekje in een doosje of zitten ze allemaal in een "box"?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 30, 2009 4:56 pm

Je hebt 6 boekjes -drie van Donald en 3 van Mickey- die je ergens op kunt zetten (hoe heet dat?). Dan heb je ook nog een cassette (maar was die al uitgevonden in 1949?).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Donald Duck » wo sep 30, 2009 6:18 pm

De boekjes van Donald Duck en Mickey Mouse ( 6 in totaal) zijn verschenen in een verzamelbox. Echter is deze box vrijwel altijd kwijt of ernstig beschadigd.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Carl Rosa » wo sep 30, 2009 6:39 pm

Het is een doosje met een klepje erovereen zoals ongeveer een winkeldisplay-tje met trading cards maar dan iets smaller.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DD » wo sep 30, 2009 8:07 pm

Wat jammer dat dat doosje moeilijk te krijgen is :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DuckBoy » vr okt 02, 2009 6:01 pm

Probeer Modern Papier in Groningen! Als de eigenaar (die oude knorrepot) in een van zijn zeldzaame goede buien is haalt hij het doosje uit de schatkamer(het magazijn)
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Kwekje » vr okt 02, 2009 6:28 pm

DuckBoy schreef:tja ik zit hier pas 1,5 maand....

Groentje :P
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Michiel P » vr okt 02, 2009 6:54 pm

DuckBoy schreef:Probeer Modern Papier in Groningen! Als de eigenaar (die oude knorrepot) in een van zijn zeldzaame goede buien is haalt hij het doosje uit de schatkamer(het magazijn)

Ik denk dat je twee Groningse stripwinkels door elkaar haalt. Pick Fokkens van Modern Papier is gewoon een aardige vent, maar zijn buurman van Zinnebeeld (die met de baard) is iemand met een gebruiksaanwijzing. Wanneer je precies weet wat je wilt hebben, kan hij je zo vertellen of hij dat op voorraad heeft.

Modern Papier is tegenwoordig trouwens verhuisd van de Pelsterstraat naar de Steentilstraat. Fokkens heeft de zaak verkocht en de nieuwe winkel wordt gerund door jongere mensen. Ze verkopen geen tweedehands strips meer. Zelf koop ik mijn strips meestal bij het Stripmuseum of De Slegte.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 02, 2009 7:09 pm

Ik heb in Groningen, ik weet niet meer waar, Topolino 400 (1963) gezien!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » vr okt 02, 2009 10:13 pm

DuckBoy schreef:Probeer Modern Papier in Groningen! Als de eigenaar (die oude knorrepot) in een van zijn zeldzaame goede buien is haalt hij het doosje uit de schatkamer(het magazijn)

Ja maar ik neem aan dat hij het niet verkoopt?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Carl Rosa » vr okt 02, 2009 11:16 pm

Zoiets haal je niet zo maar uit je magazijn. Het is heel zeldzaam en onvindbaar. Het is niet zo dat elke stripwinkel een magazijn of voorraadschuur heeft met schatten uit het verleden. Die tijd is allang geweest en als het er wel is of was dan wordt het verkocht omdat er brood op tafel moet komen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Kwekje » do nov 19, 2009 4:38 pm

Carl Rosa schreef:Zoiets haal je niet zo maar uit je magazijn. Het is heel zeldzaam en onvindbaar. Het is niet zo dat elke stripwinkel een magazijn of voorraadschuur heeft met schatten uit het verleden. Die tijd is allang geweest en als het er wel is of was dan wordt het verkocht omdat er brood op tafel moet komen.

Zo is het ook gegaan met de "CD-Singeltjes" die zijn ook weleens enorm veel waard omdat er compleet niet meer aan te komen is...

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor DuckBoy » do nov 19, 2009 5:16 pm

Dan ken jij modernpapier niet Carl rosa, ben je er ooit geweest, dan neem je je woorden direct terug!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DuckBoy » do nov 19, 2009 5:18 pm

Ojaa michiel P ik bedoelde inderdaad Zinnebeeld sorry allemaal
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten