De grappigste avonturen van Donald Duck deel 21

Berichtdoor Donald Duck » vr mei 30, 2008 4:38 pm

Het album 'De grappigste avonturen van Donald Duck 21' had verleden week donderdag al in de schappen moeten liggen. Ik heb dit album nog nergens kunnen vinden. Iemand een idee wanneer deze komt?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rockerduck » do jun 19, 2008 2:17 am

Nou, hij ligt in de winkels. Deze keer is-ie gewijd aan Victor Arriagade Rios (= Vicar), de meest geliefde tekenaar van hoofdredacteur Thom Roep. Raar is dat ik advertenties voor deze uitgave heb gezien met als cover een Rosa-tekening.

Ik vind het niet erg dat het gewijd is aan Vicar, maar dat het, zoals de achterkant vermeld, gaat om -alwéér- een "willekeurige" greep uit Vicar's oevre. Dat betekent in de praktijk veel verhalen die heel recent nog in Weekbladen of Extra's hebben gestaan. Zo gaat het met de meeste uitgaven van 'Grappigste Avonturen' sinds ongeveer nr. 16 (hoewel nr. 14 er ook zo één was). Ongelooflijk, als je bedenkt hoeveel materiaal er voorhanden is. Zo bevatte het deel van Tony Strobl alleen verhalen die vanaf 2003 in de Extra hebben gestaan, terwijl er heel veel verhalen zijn uit de jaren '60, '70 en '80 die geen hond van de huidige generatie ooit heeft gezien. Zo ook met deze uitgave. Komt nog bij dat Vicar in de jaren '80 veel mooier werk afleverde. Toch kiezen ze voor de korrelige eend uit recente jaren.

Dit bedoelde 'Stripschrift' dus (in hun recensie van nr. 13) met "hap-snap-wat-hebben-we-nog-liggen albums"...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten