Beste verhalen 133:Donald Duck als lokeend

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 09, 2008 9:09 pm

Wat wordt 134 dan?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za sep 13, 2008 3:22 am

Duckfan van Down Under schreef:Wat wordt 134 dan?

Dat weet nog niemand. Voorlopig is de verschijningsfrequentie van de 'Beste Verhalen' teruggeschroefd naar 1 album per jaar. ( De 'echte' Barks-verhalen zijn namelijk op.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Goudglans » za sep 13, 2008 8:22 am

Maar Jippes was toch al allang klaar om met allen schetsen van Barks afmaken. Deze kunnen ze dan er ook gaan uitgeven zodat de frequentie omhoog kan. Trouwens gaan ze ook voorplaaten en olieschilderijen publiceren in de serie, of laten ze het alleen bij verhalen? Als ze ook andere dingen willen gaan publiceren kunnen ze nog even voort.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » zo sep 14, 2008 2:55 am

Goudglans schreef:Maar Jippes was toch al allang klaar om met allen schetsen van Barks afmaken. Deze kunnen ze dan er ook gaan uitgeven zodat de frequentie omhoog kan. Trouwens gaan ze ook voorplaaten en olieschilderijen publiceren in de serie, of laten ze het alleen bij verhalen? Als ze ook andere dingen willen gaan publiceren kunnen ze nog even voort.

Ik weet niet... 't lijkt me een beetje saai om bijv. albums te krijgen met alleen maar schilderijen en covers. Maar reken maar dat ze de serie tot op de laatste cent uitwringen... Zo zullen er in ieder geval al twee versies verschijnen van 'The pied piper of Duckburg'. En als ze dat doen, kunnen ze bij wijze van spreken ook wel alle oude versies van de Woudloper-verhalen plaatsen. Zo kunnen ze nog wel 20 albums vullen!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor bolderbast » zo sep 14, 2008 12:43 pm

Rockerduck schreef:Maar reken maar dat ze de serie tot op de laatste cent uitwringen... Zo zullen er in ieder geval al twee versies verschijnen van 'The pied piper of Duckburg'. En als ze dat doen, kunnen ze bij wijze van spreken ook wel alle oude versies van de Woudloper-verhalen plaatsen. Zo kunnen ze nog wel 20 albums vullen!

Dat denk ik niet. De twee versies van 'The pied piper of Duckburg' (door Daan Jipeps en Don Rosa) zijn naast de tekeningen verhaaltechnisch heel anders. Alle woudlopers-verhalen zijn door andere tekenaars getekend, maar zijn qua verhaal hetzelfde gebleven. Dat is dus veel minder interessant.
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 08, 2008 5:10 pm

Toch denk ik wel dat ze het tot de laatste cent uitwringen, zo van "Oh, de Beste Verhalenreeks is zo winstgevend gewwest, dadelijk loopt alles mis."
Maar ook: "Niemand houdt van Rosa, stop die Dagoberts!"
Of: "Vicar is zo goedkoop, we bieden hem een 10-jaar contract aan voor de Donald Duck."
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo okt 08, 2008 5:39 pm

Duckfan van Down Under schreef:Of: "Vicar is zo goedkoop, we bieden hem een 10-jaar contract aan voor de Donald Duck."

Vicar werkt voor de Deense uitgever Egmont. Ik weet niet hoeveel die mensen daar verdienen, maar in een interview met 'Stripschrift' zei hoofdredacteur Roep dat Vicar te dúúr is om rechtstreeks voor Nederland te laten werken.

http://www.stripschrift.nl/index.php?pa ... ist&ss=346

Maar dit is echt off-topic.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 08, 2008 8:26 pm

Ik bedoelde dat ze hem 10 jaar achter elkaar in de Duck zetten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » do okt 09, 2008 12:41 am

Duckfan van Down Under schreef:Ik bedoelde dat ze hem 10 jaar achter elkaar in de Duck zetten.

Ja, dat doen ze toch wel. Die man maakt genoeg materiaal om een hele jaargang alleen met hem te vullen. (Overigens werkt hij met een eigen studio vol medewerkers, vandaar de hoge productie.) Maar zoals gezegd werkt hij dus niet rechtstreeks voor de Nederlandse DD; daarvoor is hij te duur.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 09, 2008 4:16 pm

Dat moet maar in het Vicar-forum. Nu verder met BV 133.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » ma okt 13, 2008 12:21 pm

Dat verhaal van De rattenvanger van Duckstad uit DD als Lokeend heb ik wel eens eerder gelezen. Weet iemand waar het eerder is gepubliceerd? En verder. We kunnen wel zeker weten dat er meerdere delen in deze serie komen. Want op bladzijde 19 staat: dat de jippes een ander idee dan don rosa had over de afloop van dat verhaal en dat het in een van de volgende albums in deze reeks gepubliceerdzal worden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di okt 14, 2008 1:42 am

Dit verhaal heeft in een Donald Duck Weekblad gestaan in 1991.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » di okt 14, 2008 3:45 pm

Super, bedankt.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 1:46 pm

DD schreef:Super, bedankt.

Graag gedaan :P

Ja ja ... centen uitmelken ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Vorige

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten