Duckstadpocket 1

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor jan Baksteen » wo feb 06, 2013 6:23 pm

Ik heb nu ook voor het eerst zien liggen, binnenkort maar eens gaan halen.
En er komt inderdaad teveel en je hebt zelf de keus om te gaan kopen, maar veel verzamelaars zitten hiermee in de knoop omdat die gewoon echt alles willen hebben.
Ook ik heb daar last van, als verzamelaar wil ik mijn verzameling compleet houden.
Veel leden hier hebben last van compleetheidsdrang.
Omdat school duur is koop ik de laatste tijd geen/minder Donald Ducks en dat vond mijn broertje jammer, dus wat ik niet koop koopt hij voor mij.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo feb 06, 2013 9:04 pm

Onze oosterburen hebben een iets andere smaak.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor jan Baksteen » wo feb 06, 2013 9:13 pm

Big Bad Wolf schreef:Onze oosterburen hebben een iets andere smaak.

Dat zou goed kunnen. Wij nemen al die verschillende series pockets van hun over, hoe denken de verzamelaars er daar over. Gaan die het op een gegeven moment niet een keer te veel vinden?
Is het soms dat wij het eerder te veel vinden dan hun? Dat zou raar zijn, want ze zijn zelf begonnen.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo feb 06, 2013 9:19 pm

Wij maken maar een fractie mee van hun aanbod. Ik kom nog wel eens in Duitsland, maar veel uitgaven zijn daar niet zo eenvoudig te vinden. Het ‘gewone’ materiaal is redelijk, zoek je echte de collectors uitgaven dan wordt het veel moeilijker (en vrij duur). Bedenk altijd nog wel dat zijn voor zo’n 100 miljoen mensen produceren. Wij komen nog niet tot een kwart daarvan.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor BibiTotoLover » do feb 07, 2013 6:27 pm

Hè hè, heb hem eindelijk!! :D :D Ben benieuwd.....
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Ui » za feb 09, 2013 8:29 pm

Oom Paspasu schreef:Het gaat er meer om dat, zoals Ui elders zei, "de spoeling erg dun wordt". Ik heb liever één pocket met een selectie van een aantal goede verhalen, dan tien pockets met in totaal evenveel goede verhalen. Sommige verzamelaars zullen ook daar anders over denken.
Wanneer er veel wordt gepubliceerd, moet de productie ook hoog liggen en kunnen de schrijvers en tekenaars niet de tijd aan een verhaal besteden om er iets moois van te maken.

Precies! (snik)

Er is een topic over het wel of niet te veel aan pockets:
Teveel pockets
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=89

Oom Paspasu schreef:(Ik zat te twijfelen of "Donald Duckfan" volgens de Nederlandse spelling goed is. Grappig is dat op de cover van de Duckstadpocket 1 "Kwik-, Kwek- en Kwakverhalen" staat, oftewel: Kwikverhalen, Kwekverhalen en Kwakverhalen.)

Hoe had de spelling moeten zijn?

Oom Paspasu schreef:Het origineel van de voorkant: http://coa.inducks.org/s.php?c=ARC+WDC+518
Om hier het Droste-effect te behouden, had men het stripblad eerst moeten hertekenen tot pocket. Wel jammer dat de neefjes de Donald Duck niet meer lezen.

Aha, dus het Droste-effect is uit kostendekking weggelaten?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Droste-effect
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 09, 2013 9:24 pm

Ui schreef:Hoe had de spelling moeten zijn?

"Kwik, Kwek en Kwakverhalen", wanneer verhalen over hen drieën (of hendrieën?) bedoeld wordt. Of heb ik het mis en moet het "Kwik-Kwek-en-Kwakverhalen" zijn? Kan meester Warbol ons helpen?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Scrooge$ » za feb 09, 2013 9:52 pm

Volgens mij moet het Kwik-, Kwek-, Kwakverhalen zijn.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Ui » za feb 09, 2013 9:52 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Hoe had de spelling moeten zijn?

"Kwik, Kwek en Kwakverhalen", wanneer verhalen over hen drieën (of hendrieën?) bedoeld wordt. Of heb ik het mis en moet het "Kwik-Kwek-en-Kwakverhalen" zijn? Kan meester Warbol ons helpen?

Volgens de spelling "Kwik, Kwek en Kwakverhalen" zou het gaan om Kwik en Kwek en om twee of meer Kwakverhalen. Dus die streepjes zullen er vast bij moeten.
Misschien is dat "Kwik-Kwek-en-Kwakverhalen" wel goed?
Meester Warbol, help! (snik)

Hier is de index van 'Duckstadpocket 1':
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DUCKP+++1
Personages die in het Weekblad bij voorkeur geweerd worden: Chuck, Lardello, Alvin from the Junior Woodchucks, Chips, Lapo en Rockerduck.
Verder ook de Zware Schoffies (neefjes van de Zware Jongens) en Newton (Archimedes, neefje van Willie Wortel). Die zijn in het Weekblad ook zeldzaam.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Duck » za feb 09, 2013 10:17 pm

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Hoe had de spelling moeten zijn?

"Kwik, Kwek en Kwakverhalen", wanneer verhalen over hen drieën (of hendrieën?) bedoeld wordt. Of heb ik het mis en moet het "Kwik-Kwek-en-Kwakverhalen" zijn? Kan meester Warbol ons helpen?

Volgens de spelling "Kwik, Kwek en Kwakverhalen" zou het gaan om Kwik en Kwek en om twee of meer Kwakverhalen. Dus die streepjes zullen er vast bij moeten.
Misschien is dat "Kwik-Kwek-en-Kwakverhalen" wel goed?
Meester Warbol, help! (snik)

Ze hadden ook gewoon "Verhalen van Kwik, Kwek en Kwak" kunnen schrijven. ;)
Was een stuk makkelijker geweest qua spelling.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 09, 2013 10:22 pm

Als de Donald Duck nou niet beweerde een leerzaam (lees: conformistisch) blad te zijn, maar een blad voor de rebellerende jeugd, kon het de visie verkondigen dat spelling er niet toe doet.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Koen » di feb 12, 2013 11:33 am

Hoezo? Van alle bladen mag kwaliteit gevraagd worden.Of snap ik nu weer eens een bericht niet van je? Maar dat is off-topic.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Oom Paspasu » di feb 12, 2013 1:07 pm

Kwaliteit is de mate waarin iets aan zijn doel voldoet. Een blad voor de rebellerende jeugd heeft een ander doel dan een "leerzaam" blad. Wanneer een blad voor de rebellerende jeugd zich altijd netjes aan de spelling zou houden, zou dat juist een zwakte zijn.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Koen » di feb 12, 2013 1:48 pm

Maar ik neem aan dat bv. de Playboy zich ook aan spelling houdt,omdat het een professioneel tijdschrift is en het kwalitatief ook goed moet zijn. Dat is geen zwakte.

Sorry voor de off-topic!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Duckstadpocket 1

Berichtdoor Oom Paspasu » di feb 12, 2013 5:13 pm

De Playboy is juist een blad voor mensen die zich aan onze ziekelijke maatschappij aanpassen.

Wie heeft de Duckstadpocket gelezen? Is het leuk?
Wat vindt men van het sorteren op personages? Natuurlijk komt het de afwisseling niet ten goede, maar die kan je zelf maken door de pocket niet in een keer uit te lezen. Ik zie er wel iets in. Sommige mensen kopen een pocket maar balen dat er weer een verhaal van honderd pagina's DubbelDuck in staat, terwijl het voor anderen vervelend is dat deze vervolgverhalen verstrooid over pockets en dubbelpockets gepubliceerd zijn. Voor de klant is een aparte DubbelDuck-pocketreeks een uitkomst. Voor de uitgever betekent het in eerste instantie minder verkoop, maar tevreden klanten blijven kopen.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Vorige

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten