(Vertaal)fouten in pockets

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za okt 15, 2011 7:07 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Die kun je apart krijgen.

Een heel nummer niet afgedrukt? Een feestnummer nog wel? (huil huil) Waar kun je die apart krijgen?

Bij een stripwinkel in Utrecht, bijvoorbeeld. Volgens mij was dat Blunder. Trouwens, in die tijd was nr. 44 het feestnummer als het al genoemd werd.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DDF1959+2
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » za okt 15, 2011 7:11 pm

Duckfan van Down Under schreef:Bij een stripwinkel in Utrecht, bijvoorbeeld.

Wat krijg je dan? En waarom alleen in een enkele stripwinkel? Heeft men het nummer zelf herdrukt?

Waarom biedt de Roepredactie de ontbrekende pagina's niet aan, op de Donald Duck-site? Wie wil het vragen? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » ma okt 17, 2011 2:39 pm

Ui schreef:Wat krijg je dan? En waarom alleen in een enkele stripwinkel? Heeft men het nummer zelf herdrukt?

Duckfan van Down Under? Wat bedoel je precies met het "apart krijgen" van ontbrekende pagina's in de facsimile-reeks? Wat moet men ervoor doen en wat moet men ervoor betalen? Gaat het om een service van een enkele stripwinkel of is het landelijk? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma okt 17, 2011 3:24 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Bij een stripwinkel in Utrecht, bijvoorbeeld.

Wat krijg je dan? En waarom alleen in een enkele stripwinkel? Heeft men het nummer zelf herdrukt?

Waarom biedt de Roepredactie de ontbrekende pagina's niet aan, op de Donald Duck-site? Wie wil het vragen? (snik)

Ui schreef:
Ui schreef:Wat krijg je dan? En waarom alleen in een enkele stripwinkel? Heeft men het nummer zelf herdrukt?

Duckfan van Down Under? Wat bedoel je precies met het "apart krijgen" van ontbrekende pagina's in de facsimile-reeks? Wat moet men ervoor doen en wat moet men ervoor betalen? Gaat het om een service van een enkele stripwinkel of is het landelijk? (snik)

Wat een hoop vragen, dat weet ik niet goed. Ik zag ooit een oude Duck in een stripwinkel in Utrecht liggen, en toen vertelde de verkoper mij dit verhaal. Het was geen echte Duck, maar een kopie.
-wat krijg je: scans van die 10 verkeerde bladzijden
-waarom alleen daar: weet ik niet
-zelf herdrukt: weet ik niet
-waarom staat het niet op de Duck-site: weet ik ook niet
-apart krijgen: die kun je gratis in die winkel (Blunder) krijgen
-wat moet men ervoor doen: volgens mij hoef je er alleen maar naar te vragen, maar dat weet ik niet zeker
-een stripwinkel of landelijk: in ieder geval in die stripwinkel, verder weet ik het niet
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re:

Berichtdoor Dagoduck » wo dec 09, 2015 7:02 pm

Luigi schreef:Ergens in een pocket onder de 5 wordt Rockerduck Klaas(?) Klever genoemd.

In pocket 50 van de tweede reeks ook.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: (Vertaal)fouten in pockets

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo dec 09, 2015 11:07 pm

Vertaald uit het Duits, alleen de naam laten staan...
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: (Vertaal)fouten in pockets

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 25, 2018 8:15 pm

Uit het topic: viewtopic.php?f=3&t=1530
Michiel Q schreef:
Jop Duck schreef:5. In Scarpa's "Kanonnen op de Mississippi" is er een fout voor wat ze nog niet wisten in die tijd, maar wat?

a) Volgens de vertaling heeft Dagobert een "radarboot", maar radar werd pas ontwikkeld in de jaren 1930. (Blz. 208, 240 van pocket.)
b) Dagobert somt de kenmerken op van 't element platina, zoals ze worden vermeld in 't Periodiek Systeem der Elementen. Dit werd pas in 1869 gepubliceerd. Het atoomgetal kan Dagobert niet kennen, want dit begrip bestaat pas sinds ca. 1915. (Blz. 225.)
c) De informatie over de duur van de oorlog is fout. De Amerikaanse Burgeroorlog duurde ca. 4 jaar en 4 weken (1961-1965). Geen statisticus kan nauwkeurig het einde van een oorlog voorspellen. Er zijn domweg te veel factoren om rekening mee te houden. (Blz. 239.)

Wat fouten uit het verhaal De Kanonnen op de Mississippi uit Duckstadpocket 3. Ook en foutje van Michiel Q: de Amerikaanse Burgeroorlog was een eeuw later :P
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: (Vertaal)fouten in pockets

Berichtdoor Jop Duck » do apr 26, 2018 8:17 pm

Pocket 219 bladzijde 97
Jhon Rockerduck schreef:Ik heb nog nooit zo iets gedaan?

Daar hoort geen vraagteken.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron