Pocket 170

Berichtdoor Dhr Duck » vr jan 29, 2010 9:48 pm

Waarschijnlijk weet je het niet, Dubbeluck, maar de pockets worden al de maand voor dat ze in de winkel liggen gedrukt. Vandaar dat het oude jaartal er nog in staat. :)
Dhr Duck
Member
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo jul 29, 2007 10:02 am

Berichtdoor Dubbelduck » za jan 30, 2010 11:54 am

Dat wist ik inderdaad niet. Bedankt voor de info ;).
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Appie Aap » za jan 30, 2010 12:14 pm

Dubbeluck schreef:
Appie Aap schreef:Bedankt voor de informatie :D. Nu weet ik zeker dat ik deze pocket (ooit) ga kopen!

Jij houdt wel van Brigitta verhalen volgens mij, waarvan er in deze pocket één staat. Jouw logo is ook met Brigitta en in het topic 'Wie is de tekenaar' vond je de voorplaat van Flemming Andersen waar Brigitta opstond ook heel leuk (ik vond hem overigens zelf ook wel leuk).

Inderdaad, ik vind veel verhalen met haar heel leuk :). Maar ook de rest van deze pocket spreekt me wel aan (vooral de Oom Dagobert verhalen)!

Nog bedankt voor de link en de goede uitleg. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo feb 03, 2010 10:03 pm

Nou, ik heb vele jaren geen pocket gelezen, maar het is dan nu zo ver. Ik heb deze nieuwe Donald Duck pocket gekocht. Ik lig namelijk 3 dagen in het ziekenhuis vanaf morgen (een kleinigheid, een ontsteking in mijn knie die steeds terug komt, met een nieuwe behandeling met radio-actief spul willen ze dit voor eens en voor altijd oplossen, maar als ze dat erin hebben gespoten moet ik drie dagen op bed liggen met mijn knie in zwachtels enzo en dat moet dus wel in het ziekenhuis...) en neem boeken mee en heb daar tv en alles, maar wilde toch voor wat luchtigs tussendoor eindelijk weer eens een pocket proberen. Ik werd toch weer benieuwd, ook door jullie verhalen hier. Dus als ik straks weer thuis ben (ik loop dan nog een week op krukken en daarna zou alles weer goed moeten zijn (50% kans dat het uberhaupt helpt, trouwens)) kan ik 'ns vertellen wat ik er van vindt. Ik ben benieuwd!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwok » wo feb 03, 2010 10:08 pm

Beterschap.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo feb 03, 2010 10:27 pm

Beterschap, Ridder ter Geit! Ik hoop dat de pocket je bevalt :) (ik moet hem zelf ook nog kopen trouwens :P)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » wo feb 03, 2010 11:10 pm

Beterschap!

Het lijkt mij ook een leuke pocket. Ik heb al een jaar geen recente pockets meer gekocht. Nu weer wel denk ik.

Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik de Duitse pocket wer veel aantrekkelijker vind uitzien dan de Nederlandse. Zelf heb ik alleen oude uit de jaren 70. Maar deze nieuwe zien er echt mooi uit aan de buitenkant. En het valt me ook op dat de covers zijn getekend door de tkeenaars van de Pocket verhalen. Romano Scarpa enzo (heb niet zoveel verstand over tekenaars :P)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do feb 04, 2010 3:34 am

Beste Wouter, veel beterschap. En laat inderdaad vooral weten wat je van de pocket vindt!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma feb 08, 2010 10:44 am

Nou, daar ben ik weer. Gelukkig ging het alleen maar om een prikje, verder deed het geen pijn ofzo. Ik moest echter wel daarvoor drie dagen liggen, maar heb lekker strips bij gelezen en tv gekeken daar. Wel lastig dat je daar zoveel mensen om je heen ziet liggen die veel zieker zijn dan jezelf. Trieste zaak toch, zo'n ziekenhuis. Maar hartverwarmend zijn wel bezoekjes, kaartjes, cadeau's enzo. En je kon gewoon in het ziekenhuis in je bed naar de kerk, best goed geregeld.

Maar goed. De pocket. Ik zal er even bij vermelden dat een goede vriend me ook nog een Donald Duck dubbelpocket gaf, nummer 12 uit 2001 (daarover misschien meer in een topic erover, als ik er nog wat over te melden weet), en die vond ik inhoudelijk eigenlijk een stuk beter. Originele verhalen, originele hoofdpersonen, originele situaties (Dagoberts butler als uitvinder samen met Willie Wortel enzo).

Dat in het algemeen over de pockets. Het is leuk zoveel andere personen te ontmoeten. Brigitta, Diederik, die butler, SuperDonald, inspecteur Zaaks, noem maar op.

In deze nieuwe pocket; het eerste verhaal leek me leuk, vanwege de subreeks, maar inhoudelijk vond ik het niet zo. Dagobert die een onderscheiding uit de weg gaat omdat dat ongeluk zou brengen? Dagobert die vooral geld wil verdienen om bij een club te horen? Ik probeer me niet meer te veel vast te bijten in bepaalde 'conventies' van de strip, om wat ruimdenkender te zijn, maar dit vond ik rond uit 'out of character'.
Ik denk dat je een pocket anders moet lezen. Je moet gewoon genieten van de veelzijdigheid en lekker die bladzijden omslaan, en genieten van de lange avonturen. En het een beetje over je heen laten komen. Want het is ook bepaald verder geen Barks ofzo. De verhalen zitten niet zo strak en stevig en solide in elkaar als dat. Maar de verfrissende originaliteit en vrijheid die de verhalen uitstralen zorgen anderszijds wel weer voor een creativiteit die soms weer briljante dingen naar boven brengt.

Brigitta's liefdesadvies aan Diederik bijvoorbeeld is wel erg leuk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » ma feb 08, 2010 5:22 pm

hebm zojuist gekocht. Straks ff lezen :p
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » di feb 09, 2010 12:34 am

Duckfan van Down Under schreef:Nu de redactie er weer is, durf ik het weer te vragen: worden de andere 9 delen ook nog gepubliceerd?

Ik denk het wel. Dagobert zegt aan het einde duidelijk dat hij de volgende keer over zijn tweede miljoen vertelt.

Il hoop dat de komende 9 pockets allemaal 'Het ... miljoen van oom Dagobert' gaan heten. Ik zal ze dan zeker allemaal kopen!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » di feb 09, 2010 3:15 pm

DD schreef:Il hoop dat de komende 9 pockets allemaal 'Het ... miljoen van oom Dagobert' gaan heten. Ik zal ze dan zeker allemaal kopen!

Dat denk ik niet. De voorplaat van een pocket verwijst meestal naar het eerste verhaal van de pocket, ongeacht of het nou een Deens of een Italiaans verhaal is. Meestal is het eerste verhaal van een pocket een Deens verhaal, maar deze keer was een uitzondering. De laatste keer dat de voorplaat van een pocket niet verwees naar het eerste verhaal van dezelfde pocket, was pocket 157 (De grote Mik-Mik). Meestal verwijst de voorplaat naar een Deens Donald/Dagobert/Kwik Kwek en Kwak verhaal. Een enkele keer staat Mickey ook wel eens op de voorkant, maar dat is dan ook wel de enige. Je zal dus waarschijnlijk nooit een pocket met bijvoorbeeld Brigitta op de voorkant zien, of bij uitzondering Brigitta met iemand anders, maar nooit alleen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » di feb 09, 2010 5:17 pm

Dan kunnen alle eerste verhalen toch die Eerste miljoen verhalen zijn?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Appie Aap » di feb 09, 2010 5:54 pm

DD schreef:Dan kunnen alle eerste verhalen toch die Eerste miljoen verhalen zijn?

Ik heb eerlijk gezegd liever wat afwisseling. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckie Duck » di feb 09, 2010 6:18 pm

Appie Aap schreef:
DD schreef:Dan kunnen alle eerste verhalen toch die Eerste miljoen verhalen zijn?

Ik heb eerlijk gezegd liever wat afwisseling. :)

Het is toch ook afwisseling;), ze kunnen moeilijk elke maand hetzelfde plaatje eropzetten. Het lijkt mij juist wel leuk, ook omdat ik het een leuke verhaallijn vind.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten