Pocket 170

Berichtdoor jan Baksteen » wo jan 20, 2010 6:51 pm

Hij is er nog niet, maar we zitten nu al op de helft van de maand.
Dus daarom vraag ik mij af waar blijft hij nou.
Weet iemand hier meer over...?
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jan 20, 2010 8:18 pm

Hij komt pas in week 4 uit (op 28 januari om precies te zijn).
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » wo jan 20, 2010 8:21 pm

(snotter) Ligt er in de winkel dan bijna heel januari een pocket -169- met een kerstvoorplaat? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jan 20, 2010 8:25 pm

Ui schreef:(snotter) Ligt er in de winkel dan bijna heel januari een pocket -169- met een kerstvoorplaat? (snik)

Jep.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 22, 2010 8:31 pm

Nog een week wachten dan komt ie uit.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Kwekje » di jan 26, 2010 1:26 am

Mmm... ja jammer... :( Ik had 'm ook alwel verwacht.

En wanneer komt Grappigste avonturen deel 28 ? :D
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckie Duck » do jan 28, 2010 5:37 pm

Ik heb hem binnen hoor! Bij de Bruna gehaald.

Titel is:

Het Eerste miljoen van Oom Dagobert. De prijs is gelukkig nog wel hetzelfde!
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Appie Aap » do jan 28, 2010 6:13 pm

Welke strips staan erin?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 28, 2010 6:28 pm

Bij ons was ie er nog niet :(.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jan 28, 2010 7:53 pm

Leuk weetje: "Het eerste miljoen van Oom Dagobert" is het eerste deel van een Italiaanse serie, die in 2007 is verschenen. Er zijn 10 delen, en dus ook Dagoberts eerste 10 miljoenen.
Alleen deel 1 is pas in Nederland verschenen.

Nu de redactie er weer is, durf ik het weer te vragen: worden de andere 9 delen ook nog gepubliceerd?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 28, 2010 8:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Nu de redactie er weer is, durf ik het weer te vragen: worden de andere 9 delen ook nog gepubliceerd?

Hoewel ik niet van de redactie ben, kan ik wel antwoorden. En dat is Ja! Op een Duitse site heb ik gezien dat er bij LTB 399 (= gelijk aan pocket 170) het eerste deel van de serie staat. Bij LTB 400 (= waarschijnlijk gelijk aan pocket 171, maar in de Duitse pocket staan misschien meer bladzijden omdat het een jubileumsuitgave is) staat het tweede deel. In LTB 401 (= zeer waarschijnlijk gelijk aan pocket 172) staat nog niet het derde deel, maar de site wordt regelmatig bijgewerkt. De verhalen zullen dus waarschijnlijk in LTB 399 tot en met 408 worden gepubliceerd. En daarmee hebben we geluk, want LTB 398 en 409 worden pas in december in de dubbelpocket gepubliceerd. De serie zit er dus precies tussen en dat betekent dat de serie in de goed volgorde wordt geplaatst, in tegenstelling tot het Dubbelduck verhaal van vorig jaar.
Ander leuk weetje voor de mensen die van rwb verhalen houden: in LTB 400 (pocket 172) wordt een nieuw rwb verhaal gepubliceerd!
Voor de mensen die willen weten wat voor verhalen in pocket 170 staan, staat hieronder een lijst (in volgorde) met de verhalen:
-eerste deel van Oom Dagoberts miljoenen
-Deens Mickey Mouse verhaal
-Italiaans verhaal met Willie Wortel
-40 pagina's-tellend Superdonald verhaal (uiteraard Italiaans)
-Deens oom Dagobert verhaal
-Italiaans verhaal met Zaaks in de hoofdrol
-Zware Jongens verhaal (Italiaans en zoals vaak is het 16 pagina's)
-ook 16 pagina's en zeer opmerkelijk: Italiaans Brigitta verhaal (verhaal met Brigitta en Diederik!)
-als laatste een wat ouder Italiaans verhaal met Donald Duck
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Appie Aap » do jan 28, 2010 10:34 pm

Dubbeluck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Nu de redactie er weer is, durf ik het weer te vragen: worden de andere 9 delen ook nog gepubliceerd?

Hoewel ik niet van de redactie ben, kan ik wel antwoorden. En dat is Ja! Op een Duitse site heb ik gezien dat er bij LTB 399 (= gelijk aan pocket 170) het eerste deel van de serie staat. Bij LTB 400 (= waarschijnlijk gelijk aan pocket 171, maar in de Duitse pocket staan misschien meer bladzijden omdat het een jubileumsuitgave is) staat het tweede deel. In LTB 401 (= zeer waarschijnlijk gelijk aan pocket 172) staat nog niet het derde deel, maar de site wordt regelmatig bijgewerkt. De verhalen zullen dus waarschijnlijk in LTB 399 tot en met 408 worden gepubliceerd. En daarmee hebben we geluk, want LTB 398 en 409 worden pas in december in de dubbelpocket gepubliceerd. De serie zit er dus precies tussen en dat betekent dat de serie in de goed volgorde wordt geplaatst, in tegenstelling tot het Dubbelduck verhaal van vorig jaar.
Ander leuk weetje voor de mensen die van rwb verhalen houden: in LTB 400 (pocket 172) wordt een nieuw rwb verhaal gepubliceerd!
Voor de mensen die willen weten wat voor verhalen in pocket 170 staan, staat hieronder een lijst (in volgorde) met de verhalen:
-eerste deel van Oom Dagoberts miljoenen
-Deens Mickey Mouse verhaal
-Italiaans verhaal met Willie Wortel
-40 pagina's-tellend Superdonald verhaal (uiteraard Italiaans)
-Deens oom Dagobert verhaal
-Italiaans verhaal met Zaaks in de hoofdrol
-Zware Jongens verhaal (Italiaans en zoals vaak is het 16 pagina's)
-ook 16 pagina's en zeer opmerkelijk: Italiaans Brigitta verhaal (verhaal met Brigitta en Diederik!)
-als laatste een wat ouder Italiaans verhaal met Donald Duck

Bedankt voor de informatie :D. Nu weet ik zeker dat ik deze pocket (ooit) ga kopen!
Wat is overigens die Duitse site waar je die informatie vandaan hebt?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 29, 2010 8:27 pm

Appie Aap schreef:Bedankt voor de informatie :D. Nu weet ik zeker dat ik deze pocket (ooit) ga kopen!

Jij houdt wel van Brigitta verhalen volgens mij, waarvan er in deze pocket één staat. Jouw logo is ook met Brigitta en in het topic 'Wie is de tekenaar' vond je de voorplaat van Flemming Andersen waar Brigitta opstond ook heel leuk (ik vond hem overigens zelf ook wel leuk).

Appie Aap schreef:Wat is overigens die Duitse site waar je die informatie vandaan hebt?

De site is [url=http://www.lustige-taschenbuecher.de[/url]. Dan kom je als goed is op de hoofdpagina. Daar zie je vijf kopjes en vier kolommen staan. Eén van de kolommen is 'Aktuelle LTB'. Daaronder staan LTBs die wat korter en wat langer geleden verschenen zijn (het aantal dagen geleden dat de uitgave is verschenen, staat erbij). Er staat onder andere LTB 398 die, zoals ik in dit topic al heb gezegd, pas in december in Nederland wordt gepubliceerd in de dubbelpocket (nr. 39).
Onder de kolom 'LTB vorschau' staan LTBs die nog gepubliceerd moeten worden (er staat bij over hoeveel dagen). Daaronder staat onder andere LTB 399, die gelijk is aan de pocket van dit topic. In Nederland zijn de verhalen van pocket 170 dus eerder verschenen dan in Duitsland.
De kolom 'News' bevat, niet zo verwonderlijk, nieuwe dingen op de site.
Onder de kolom 'Neueste Rezensionen' staan nieuwste recensies. Bij verhalen kun je een recensie toevoegen als je lid bent. Uiteraard is de hele site wel in het Duits ;).
Ik moet je wel zeggen dat Nederland minder pocketseries heeft dan Duitsland. Zoals je nu wel weet zijn de gewone LTBs in Duitsland gelijk aan de Nederlandse pocket 3e reeks (in Duitsland hebben ze trouwens maar één reeks, en nooit een andere reeks gehad!). In Duitsland hebben ze een LTB Weihnachten, een speciale kerstpocket-serie. In Nederland worden de inhoud van die pockets gepubliceerd in de gewone 3e pocket reeks. Maar de rest wordt niet in Nederland gepubliceerd. Er staan ook minipockets tussen, maar deze zijn niet gelijk aan de inhoud van de Nederlandse minipockets, want die zijn gelijk aan de Zweedse minipockets. Het is misschien wel een goed idee voor de redactie om, net als in Duitsland, een speciale paaspocket te publiceren.
Als je nog vragen hebt of als iets niet duidelijk is, kun je het vragen (of mailen), maar laten we niet te ver off-topic raken.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 29, 2010 8:28 pm

Dubbeluck schreef:De site is [url=http://www.lustige-taschenbuecher.de[/url].

[url=http://www.lustige-taschenbuecher.de][/url] bedoelde ik dus.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 29, 2010 9:45 pm

Nog even mijn reacties op de pocket:
Mag ik de redactie er allereerst even op wijzen dat het 2010 is? Op pagina 4 staat 'Eerste druk: 2009'. Dit was al een keer eerder fout gegaan bij pocket 158. Daar stond 'Eerste druk: 2008', terwijl hij toch echt in januari 2009 is gepubliceerd.
Het eerste verhaal is zeer goed en leuk. Het einde maakt je ook nieuwsgierig, want oom Dagobert zegt: "Dat vertel ik de volgende keer." Het maakt je nieuwsgierig naar de andere miljoenen. Het Mickey Mouse verhaal dat midden in het verhaal begint, vind ik ook zeer goed. Voor de rest heb ik nog niet gelezen, maar het ziet eruit als een originele pocket aangezien er een verhaal in staat van Brigitta en van Zaaks.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten