Pocket 171

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do feb 25, 2010 2:43 pm

Dubbelduck had gelijk. Ik heb pas een paar verhalen gelezen, maar wil er wel al wat over zeggen:
Het eerste verhaal:
Donald en Diederik gaan naar een pretpark met de neefjes. Ze vinden er niks aan, tot ze RWB-agent Alf ontmoeten. Hij bestudeert rare dingen. Dat vinden de neefjes cool! De rest van het verhaal zijn pogingen om geesten uit het pretpark te verjagen zonder de neefjes te weten te laten komen van de RWB.

Derde verhaal: Dagobert verdient zijn 2e miljoen. Leuk verhaal, maar de geschiedenis ligt op z'n kop.
Dagobert is klaar met goudzoeken (omstreeks 1900). Zo is de omgeving ook.
Dagobert legt een West-Oost spoorlijn aan. Die was er al in 1869.
Ook is er een hoop gedoe om Football. Dat was er net 1900, met de Yankees beginnend in 1901, vertrokken naar New York in 1903 en werden nog niet de Yankees genoemd tot 1913. De Phillies, die ook worden genoemd, waren er al sinds 1883. Verder gaat het nog over de Devils en de Internationals, maar deze namen zijn nep.
Daarnaast opent Dagobert de eerste Superbowl, die er pas zijn sinds 1967.
Er wordt ook nog genoemd dat wolkenkrabbers nog niet in zijn (weer 1900).
Uiteindelijk hoopt Dagobert dat er ooit kunstgras wordt uitgevonden, en dat is er pas sinds 1965.

Het laatste verhaal speelt zich af in de jaren 50: Donald werkt in een diner. Rockerduck heeft een jukebox, maar Dagobert wil daar niks aan uitgeven. Dan komt Guus Geluk langs. Met een enorme vetkuif en nog meer geluk, is hij de droom van elk meisje. Guus heeft een motor, en Donald een fiets. Alleen wil Guus zijn handen niet vuil maken aan de motor, en hij heeft wat monteurs in dienst.
Donald heeft een (soort van) rockband. Het is meer een samengeraapt zooitje, bestaande uit Donald, Diederik, Brigitta (met rood haar!) en Lowie. Spelen kunnen ze best, alleen de buren vinden het maar herrie. De "buren", dat zijn Guus' monteurs. De Jongens kunnen ook niet tegen de herrie. Ze zetten liever een plaatje op van hun operazangeres, en zetten wat "gevonden" bloemen bij haar portret.
Guus wil indruk op Katrien maken, maar dat lukt niet echt. Ze heeft het op Donald gezien.
Donald en de band proberen bij Dagobert te spelen, alleen zijn reactie is net zoals de anderen: "Wat een herrie!".
Dan wordt de rock-en-roll geboren. Dat is het toppunt voor de buren. De Jongens maken alles kapot.
Daarom gaan Lowie en Brigitta weg, ze gaan Jazz spelen. Maar de band krijgt er 2 nieuwe leden bij!
Ondertussen gaat Dagobert bij Rockerduck kijken. Hij heeft weer een nieuwe jukebox. De oude schuift hij door naar boerententjes (Oma Duck en haar nieuwe knecht).
Dagobert wilt toch ook maar een jukebox. Hij vraagt een vriend van Donald, genaamd Willie, een jukebox te maken van een klerenkast.
De 2 nieuwe bandleden doen hun intrede. Het zijn Boemboem Breedbek en zijn ukelele en Humfrie en zijn contrabas.
Als de Jongens horen dat er nog meer herrie komt, halen ze alle platen uit de jukebox.
Als Dagobert dat de volgende morgen ontdekt, heeft hij geen andere keus dan...
De overvallers worden ontdekt en de platen worden naar iedereen gegooid. Misschien een idee voor een spel?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do feb 25, 2010 3:34 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dubbelduck had gelijk.

Wat dacht je dan? Dat ik onzin aan het vertellen was?
De pocket ziet er leuk uit, maar helaas kan ik hem pas morgen kopen, omdat ie hier pas op vrijdag in de winkels ligt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckie Duck » do feb 25, 2010 6:05 pm

Ik heb hem besteld! De katrien pocket kon ik daar nog niet vinden:S, dus heb ik maar wat mini-pockets die ik nog niet had erbij besteld.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Kwekje » do feb 25, 2010 8:37 pm

Jippie Ja YO

Ik heb de Pocket 171 nu wel in mijn bezit :lol: :D

Geen mooie voorkant, maarja ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor DD » do feb 25, 2010 9:08 pm

Hij staat eindelijk op internet:

Afbeelding
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » za feb 27, 2010 11:30 am

Ik heb hem uitgelezen en zal nog wat reacties geven:
-De voorkant vind ik iets minder deze keer. Donald staat een beetje raar.
-Het RWB verhaal vond ik wat minder goed dan die van vorig jaar (gevaar onder de grond). Het tekenwerk is, zoals ik wel gewend ben van Flemming Andersen, goed en het verhaal zelf is ook niet slecht.
-Het Mickey verhaal is slecht getekend, maar het verhaal daarentegen is wel goed.
-Het tweede miljoen is wat minder dan het eerste miljoen, maar het verhaal is redelijk en het tekenwerk is ook niet slecht.
-Dan een verhaal met Superdonald van 54 bladzijden. Verhaal en tekeningen zijn goed.
-'Muizenissen in de ruimte is de titel' van het volgende verhaal. Verhaal is redelijk, tekeningen zijn goed.
-Het oom Dagobert verhaal is ook niet slecht.
-Raafje die een neef als acteur heeft? Niet slecht bedacht. Verhaal en tekeningen zijn wel goed.
-Dan het laatste verhaal. Een uitgebreide samenvatting is al gegeven. Het verhaal is redelijk en tekeningen zijn goed.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Appie Aap » za feb 27, 2010 11:46 am

Bedankt voor de handige reviews :) . Ik ga hem nog niet kopen denk ik, al hoort hij wel in mijn verzameling thuis.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Kwekje » di maart 09, 2010 1:38 am

Appie Aap schreef:Bedankt voor de handige reviews :) . Ik ga hem nog niet kopen denk ik, al hoort hij wel in mijn verzameling thuis.

Ik zou 'm ook vooral NIET kopen hoor :lol:

Nee nee ! Niet doen hoor ;)

Nope, no no ;)

Hoi!
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo maart 17, 2010 8:42 pm

Toen ik nog eens op Inducks keek vandaag, viel het mij op dat het Mickey verhaal (De stenen van de emir) het tweede verhaal is waarin Plottikat verschijnt. Het echte eerste verhaal waarin Plottikat verschijnt (I TL 1102-B) is (uiteraard) niet in Nederland verschenen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Vorige

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten