pocket 174 ½

Berichtdoor Otto » vr jun 04, 2010 12:04 am

Dubbelduck schreef:
Otto schreef:jammer dat ze dit verhaal niet hebben gepubliceerd, hij lijkt mij best leuk en is ook nog eens lekker lang...dik 220 pagina's.

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2840-1P

Die is wel gepubliceerd in Duitsland in een extra voetbal pocket. Maar bij ons zijn het alleen maar herdrukken..

Dan ga ik maar eens op internet kijken of ik de duitse versie kan kopen... :D
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 04, 2010 5:57 pm

Alle verhalen zijn herdrukken uit 2006. Pas vier jaar geleden, in de ronde pocket getiteld 'Voetbalkoorts'.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/POE+2010
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/POE+2006

Trouwe klanten die de rugtekening bijna compleet hadden gespaard, moeten nu een pocket met dubbel materiaal kopen.
De rugtekening is begonnen bij pocket 159, die verscheen in februari 2009. Zo kun je dus ruim een jaar verzamelen en dan op het laatste moment een overbodige pocket moeten kopen.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/PO3+159

In advertenties staat, ratterig, in hoofdletters:
P.S. Voor de verzamelaars: deze pocket is onderdeel van de rugtekening!

Heb je nog eer van je werk, als je de trouwheid van je klanten zo misbruikt?
Uitgerekend de verzamelaars hebben de verhalen van deze pocket natuurlijk allang.

Verzamelaars worden een poot uitgedraaid. Laat ik een brief schrijven aan Thom Roep, om te vragen waarom hij dat doet. :rolleyes:
Men wil koste wat het kost, het geld uit de zakken van desnoods jonge lezers schudden. Ook al krijgen die er troep voor terug. Geld is belangrijker dan eer. "De marketing-afdeling made me do it."
En maar klagen als men op internet voor zakkenvuller wordt uitgemaakt.


Idee voor een goedkope oplossing:
Laat iemand een goede scan maken van het stuk rugtekening op deze pocket. Een scan die mooi afgedrukt kan worden met een printer. Plaats deze als download op internet.
Mensen die niet de pocket maar wel de rugtekening willen hebben, kunnen dan een dummy maken waarop die strook geplakt kan worden. (Bijvoorbeeld een plankje hout ter grootte van een pocket.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Kwekje » vr jun 04, 2010 8:26 pm

Daniel73 schreef:Alle verhalen zijn herdrukken uit 2006. Pas vier jaar geleden, in de ronde pocket getiteld 'Voetbalkoorts'.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/POE+2010
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/POE+2006

Trouwe klanten die de rugtekening bijna compleet hadden gespaard, moeten nu een pocket met dubbel materiaal kopen.
De rugtekening is begonnen bij pocket 159, die verscheen in februari 2009. Zo kun je dus ruim een jaar verzamelen en dan op het laatste moment een overbodige pocket moeten kopen.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/PO3+159

In advertenties staat, ratterig, in hoofdletters:
P.S. Voor de verzamelaars: deze pocket is onderdeel van de rugtekening!

Heb je nog eer van je werk, als je de trouwheid van je klanten zo misbruikt?
Uitgerekend de verzamelaars hebben de verhalen van deze pocket natuurlijk allang.

Verzamelaars worden een poot uitgedraaid. Laat ik een brief schrijven aan Thom Roep, om te vragen waarom hij dat doet. :rolleyes:
Men wil koste wat het kost, het geld uit de zakken van desnoods jonge lezers schudden. Ook al krijgen die er troep voor terug. Geld is belangrijker dan eer. "De marketing-afdeling made me do it."
En maar klagen als men op internet voor zakkenvuller wordt uitgemaakt.


Idee voor een goedkope oplossing:
Laat iemand een goede scan maken van het stuk rugtekening op deze pocket. Een scan die mooi afgedrukt kan worden met een printer. Plaats deze als download op internet.
Mensen die niet de pocket maar wel de rugtekening willen hebben, kunnen dan een dummy maken waarop die strook geplakt kan worden. (Bijvoorbeeld een plankje hout ter grootte van een pocket.)

Dat wil ik wel graag voor iedereen doen :)

Ik zal hem scannen (rechtop) en hem naar een domein leiden waar hij op komt te staan en dan mag iedereen hem eraf halen en gebruiken ! :)

Succes !!!
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Kwekje » vr jun 04, 2010 8:29 pm

Nou hier komt hij dan ik hoop dat het goed is :)

Succes !
Afbeelding
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Rubberduck » za jun 05, 2010 1:28 am

Daniel73 schreef:Trouwe klanten die de rugtekening bijna compleet hadden gespaard, moeten nu een pocket met dubbel materiaal kopen.
De rugtekening is begonnen bij pocket 159, die verscheen in februari 2009. Zo kun je dus ruim een jaar verzamelen en dan op het laatste moment een overbodige pocket moeten kopen.

Heb je nog eer van je werk, als je de trouwheid van je klanten zo misbruikt?
Uitgerekend de verzamelaars hebben de verhalen van deze pocket natuurlijk allang.

Verzamelaars worden een poot uitgedraaid. [...]
Men wil koste wat het kost, het geld uit de zakken van desnoods jonge lezers schudden.

Is dat echt waar? Wordt dit echt gedaan? Ik had gedacht dat dit een zogenaamde 'buiten reeks-pocket' zou zijn, m.a.w. een uitgave die buiten de normale ordening zou vallen, met dus een rug die geen onderdeel zou zijn van de rugtekening van de reguliere pockets. Hier hebben de lezers toch helemaal niet om gevraagd, om die rare nummering 174 1/2 met rugtekening? De 'speciale' uitgaven zijn intussen niet meer te overzien! En steevast worden ze deels gevuld met nieuwe verhalen en deels met herdrukken. Bijv. de twéé kerstuitgaven die standaard zijn geworden, beiden met de helft nieuw materiaal. Dus om al het nieuwe materiaal te kunnen lezen, moet je twéé uitgaven kopen die voor de helft gevuld zijn met herdrukken.

Maar dit is echt een nieuw triest dieptepunt. Ik vind dat de term 'Troep-redecatie' terug moet komen.

Daniel73 schreef:Laat iemand een goede scan maken van het stuk rugtekening op deze pocket. Een scan die mooi afgedrukt kan worden met een printer. Plaats deze als download op internet.
Mensen die niet de pocket maar wel de rugtekening willen hebben, kunnen dan een dummy maken waarop die strook geplakt kan worden. (Bijvoorbeeld een plankje hout ter grootte van een pocket.)

Het is toch te triest dat het zo moet. Bij de eerste rugtekening had men al twee nummers achter mekaar hetzelfde deel van de tekening gebruikt (die moesten lezers dan maar ergens apart bewaren), en nu dit weer... zelfs dát kunnen ze niet: gewoon een rugtekeningetje goed verdelen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jun 05, 2010 3:01 pm

Kwekje schreef:[rugtekening pocket 174½] Nou hier komt hij dan ik hoop dat het goed is :)

Dankjewel! Het wordt zo wel een geseald ogende dummy. ;)

Rubberduck schreef:
Daniel73 schreef:Trouwe klanten die de rugtekening bijna compleet hadden gespaard, moeten nu een pocket met dubbel materiaal kopen.
De rugtekening is begonnen bij pocket 159, die verscheen in februari 2009. Zo kun je dus ruim een jaar verzamelen en dan op het laatste moment een overbodige pocket moeten kopen. [...]

Is dat echt waar? Wordt dit echt gedaan?

Ja, dat kun je zelf zien aan de publicaties en de advertentie.

Volgens de afbeelding in pocket 171 zou het laatste stukje verschijnen op de rug van pocket 175.
Vanaf pocket 172 is nummer 175 plotseling veranderd in 174½.
Men zit de lezer dus echt te belazeren.

Rubberduck schreef:Ik had gedacht dat dit een zogenaamde 'buiten reeks-pocket' zou zijn, m.a.w. een uitgave die buiten de normale ordening zou vallen, met dus een rug die geen onderdeel zou zijn van de rugtekening van de reguliere pockets. Hier hebben de lezers toch helemaal niet om gevraagd, om die rare nummering 174 1/2 met rugtekening?

Laat staan de verzamelaars, die alle verhalen al hebben.

Rubberduck schreef:Maar dit is echt een nieuw triest dieptepunt. Ik vind dat de term 'Troep-redecatie' terug moet komen.

Redecatie? Klinkt interessant als nieuw Nederlands woord. :P
De term "Troep-redactie" is nooit verboden geweest op McDrake. Werknemers van de Roep-redactie hebben klanten geprobeerd te bewegen tot zelfcensuur. Men heeft de draak gestoken met de bewering dat Roep-redacteurs zakkenvullers zijn. Maar als je klanten zo een poot gaat uitdraaien, vind ik dat je geen enkel recht van spreken meer hebt. Ach, de afdeling marketing zal het wel weer gedaan hebben. Er heerst "een heel andere mentaliteit daar". :rolleyes:

Rubberduck schreef:Het is toch te triest dat het zo moet. Bij de eerste rugtekening had men al twee nummers achter mekaar hetzelfde deel van de tekening gebruikt (die moesten lezers dan maar ergens apart bewaren), en nu dit weer... zelfs dát kunnen ze niet: gewoon een rugtekeningetje goed verdelen.

Een drukfout kan gebeuren. Maar de indeling met pocket 174½ is willens en wetens.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckie Duck » za jun 19, 2010 10:58 am

Dit is best wel erg:P Hier hebben ze bij de plaatselijke supermarkt Pocket 174 net vervangen voor pocket 174 1/2. Terwijl die allang uit is.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Koky » za jun 19, 2010 12:36 pm

Ow bij ons ligt pocket 174 1/2 al wel 3 week in de supermarkt
Er zijn ongeveer tot nu iets van 2 verkocht :P
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Kwekje » wo aug 18, 2010 2:13 pm

Nou .... het moet niet gekker worden hoor ... Pocket 174½ ligt NOG STEEDS in de winkels :s

Kan deze pocket niet terug worden gestuurd naar Sanoma ofzo ?

Bij DD Extra 4½ volgens mij wel. Die waren zo op, en ik liep 'm mis :(
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 22, 2010 6:08 pm

Kwekje schreef:Bij DD Extra 4½ volgens mij wel. Die waren zo op, en ik liep 'm mis :([/b]

Misschien kun je recent teruggestuurde uitgaven nog bestellen bij Sanoma.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten