Engelstalige pocket 1

Berichtdoor Dubbelduck » za okt 09, 2010 5:38 pm

Donderdag is de eerste Nederlandse Engelstalige pocket uitgekomen. De inhoud is grotendeels gelijk aan de eerste Duitse Engelstalige pocket. Alleen Miguels verhaal (Guilty as Charged) staat er niet in. In plaats daarvan staat er een Willie Wortel verhaal van vier stroken in, D 2002-160. Verder staat er ook een character file en een dictionary in. En... in de inhoud staan credits afgedrukt! In de Duitse is dit ook zo. Ook de lettering van alle verhalen behalve die van Willie komt van de Duitse pocket. Hoe ik dat weet? Ik heb de Duitse Engelstalige pocket gekocht toen ik vorig jaar in Duitsland op vakantie was.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za okt 09, 2010 5:54 pm

Apart dat er hier wel credits instaan.. Zou het een test zijn of zo?
Het lijkt mij wel een aardige manier om wat van een taal op te steken.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » zo okt 10, 2010 4:04 am

Hopelijk krijgen we in deze pockets wat vaker minder bekende figuren te zien als neef Stoot, Floortje en Martje de Meeuw zoals in het eerste verhaal.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor AJ » zo okt 10, 2010 11:20 pm

McDuck Menu schreef:Apart dat er hier wel credits instaan.. Zou het een test zijn of zo?
Het lijkt mij wel een aardige manier om wat van een taal op te steken.

als die test in nederland net zo goed gaat als in duitsland kunnen we meer verwachten, in duitsland zijn ze bij deze serie al bij nummer 4
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Donald Duck » ma okt 11, 2010 11:24 am

Ik vind deze series nogal onzinnig. Er komen steeds meer reeksen, die plotseling weer stoppen (Jonge Woudlopers.... Oom Dagobert... etc.)

Ze kunnen beter zorgen voor een goede lopende serie, zoals de beste verhalenreeks, die na deel 135 gestopt is.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Kwekje » wo okt 13, 2010 6:06 pm

Donald Duck schreef:Ik vind deze series nogal onzinnig. Er komen steeds meer reeksen, die plotseling weer stoppen (Jonge Woudlopers.... Oom Dagobert... etc.)

Ze kunnen beter zorgen voor een goede lopende serie, zoals de beste verhalenreeks, die na deel 135 gestopt is.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik koop de boekjes alleen om te verzamelen/hebben en bij reeksen/series is dat leuk om ze naast elkaar in de kast te zien staan.
Maar als zo iets elke keer weer ophoudt heb ik al veel te veel geld gespendeerd aan boeken waarvan ik dacht dat het ook een serie met bv. 135 delen werd.

Zouden ze niet gewoon een heel stel verhalen in een Beste Verhalen album kunnen zetten ?
Tis zo gevuld, en dan is er weer een mooi nieuw deel :) Met mooie voorplaat
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor michel2506 » do okt 14, 2010 11:03 am

Dit is juist een hele goede serie, en ik hoop dat deze blijft bestaan.

Het is namelijk een hele goede en toegankelijke manier om Engels te leren. In combinatie met de woordenlijst achterin en de plaatjes van het stripverhaal kan je ook als je nog niet zo goed bent in Engels het verhaal volgen.

Dit is de manier om een taal te leren als je het mij vraagt, als je Engelse les krijgt en je doet er verder niks mee, dan zakt de kennis weer weg. Nu word je gestimuleerd om Engels te lezen en blijft de vaardigheid om de taal te begrijpen later beter hangen. Hierom vind ik het ook jammer dat steeds meer (vrijwel alle) kinderprogramma's nagesynchroniseerd worden. Maar dat is een verhaal voor een andere keer.

Het is alleen voor de duck fans en verzamelaars onder ons een serie die minder interessant is aangezien het herdrukken zijn uit voorgaande delen, maar dat maakt het misschien ook weer leuk (voor de doelgroep) om de nederlandse verhalen te vergelijken met de engelse. Dit deed ik toen ik een jaar of 12 was ook met de lustige taschenbuchen die ik kocht op vakantie, en ik heb er wat voordeeltjes aan overgehouden tijdens de Duitse lessen op de middelbare school.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 14, 2010 5:27 pm

Hoezo "Sanoma snijdt in uitgaven"? En weer een albumserie...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Samira Duck » za okt 16, 2010 3:43 pm

Ik vind de Engelstalige donald duck pocket ook erg leuk om te lezen. En de dictionary list achterin is zeer handig voor degene die de Engelse taal niet zo goed beheren. Ze gebruiken over het algemeen geen moeilijke woorden, dus basis Engels
Samira Duck
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr okt 15, 2010 5:47 am
Woonplaats: Thuis

Berichtdoor kwok » wo okt 27, 2010 10:38 pm

Je kan ook in andere dingen snijden.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Kwekje » wo okt 27, 2010 11:43 pm

kwok schreef:Je kan ook in andere dingen snijden.

Eh... Gaat het hier om suïcidale persiflages ? :/
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor kwok » vr okt 29, 2010 9:43 am

Xd neen een "antwoord op dvdu
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 29, 2010 7:01 pm

Wat? Moet ik een abbonement op XD Magazine nemen?
Of moet ik in mijn antwoorden gaan snijden?
Dat is wel erg verwarrend allemaal. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 31, 2010 9:24 am

Dvdu zie"hoezo sanoma snijdt in uitgaven" ik zei je kunt ook in andere dingen snijden. Bijv. Personeel of personeel feesten. En dat xd ik weet niet of dat als smilie bedoeld was.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Kwekje » do nov 11, 2010 8:15 pm

kwok schreef:ik zei je kunt ook in andere dingen snijden. Bijv. Personeel of personeel feesten. .

Oei oei oei, ik heb ook een collega die ik niet zo vriendelijk vind maar ik ga toch liever niet de besnijdenis op hem uitproberen :lol:

Ik kan hem natuurlijk wél aan stukken snijden :P

Maarja dan kom ik in de gevangenis naast 176-167 en z'n broers en daar word ik niezo blij van allemaal he ;)


De Burk-Burk gevangenis zit al vol genoeg ;)

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron