Dubbelpocket 39

Berichtdoor Dubbelduck » di dec 21, 2010 8:10 pm

De laatste dubbelpocket van het jaar is nummer 39 en verschijnt volgende week donderdag de 30ste. De titel is Het spook van de Ganzenburcht, zoals te lezen is in de advertentiebijlage van nummer 45. Zoals altijd bestaat ook deze dubbelpocket ook twee gewone pockets, die al eerder in het buitenland zijn verschenen.

Het eerste deel van de inhoud: https://coa.inducks.org/issue.php?c=de/LTB+398

Het eerste deel van de inhoud bevat twee extra lange verhalen. Deze dubbelpocket opent met een 45 bladzijden verhaal van de McGreals en Fecchi. In dit verhaal krijgen de Ducks het aan de stok met een spook... dat zelf ook bang is! De pocket gaat verder met 2 verhalen van 26 bladzijden, waaronder het Mickey verhaal en een oom Dagobert verhaal. Daaropvolgend is een verhaal van Donald en Guus dat, hoe kan het ook anders, over geluk gaat. Daarna komt een verhaal van Indiana Goofy door Massimo de Vita. Computerspelletjes staan in het volgende verhaal van de Shaws en Bancells centraal. Een kort verhaaltje van Petoetje is het verhaal daarna. En dan komt natuurlijk het andere lange verhaal en dat is het Superdonald verhaal van maar liefst 60 bladzijden.

Het tweede deel van de inhoud: https://coa.inducks.org/issue.php?c=de/LTB+409

Het tweede deel van de inhoud van deze dubbelpocket begint met 3x36, oftewel 3 verhalen van 36 bladzijden. Het eerste verhaal is wederom van de Shaws, maar deze keer getekend door Flemming Andersen. In dit verhaal wordt Oma's bok Billie als raket gebruikt en ontdekt oom Dagobert een schatkamer... midden in het heelal! Het volgende verhaal is het Mickey verhaal geschreven en getekend door topauteur Casty. Superdonals is de hoofdpersoon van het verhaal daarna. Daar op volgt een verhaal van Boris en Trudy en daarna zien we een verhaal met Donald, Dagobert en Zwarte Magica. Dan komt een verhaal van Katrien en Brigitta getekend door Lara Molinari. Daarna nog een verhaal van Diederik en Donald en eentje van Oma en Gijs. Het laatste verhaal van dit deel van de inhoud van deze dubbelpocket is weer door Bancells getkend, maar deze keer is het geschreven door Michael Gilbert. In dit verhaal heeft Donald een autobiografie geschreven en wordt hij vervolgens duizend jaar in de tijd meegenomen.

Na het tweede deel of tussen de pockets in zit zoals gewoonlijk nog een 6 bladzijden verhaal.
Ik denk dat deze dubbelpocket een aanrader is. Het tweede deel kan ik sowieso al aanraden, aangezien ik dat deel al in de Duitse pocket heb. Het eerste deel kan ik, mede vanwege de twee lange verhalen, ook aanraden.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di dec 21, 2010 9:34 pm

Ja, misschien ga ik het wel kopen... wel een uitzondering, want ik koop haast nooit Dubbelpockets.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za jan 01, 2011 12:14 pm

Ik heb hem gisteren gekocht. Deze dubbelpocket is zeker weten een aanrader.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm


Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten